پس از مسدود شدن چندین آدرس اتریوم با بیش از ۱۰۰ هزار دلار استیبل کوین USFC توسط ناشر این توکن، حالا شرکت تتر لیمیتد ۴۶ میلیون دلار ارزش تتر را در آدرس‌های اتریوم مسدود کرده و در بلک لیست تتر قرار داده است.

استیبل کوین تتر (USDT) امسال ۳۹ آدرس اتریوم صاحب ۴۶ میلیون دلار تتر را در فهرست سیاه خود قرار داده است. این افشاسازی دقیقا پس از اعلام خبر مسدود شدن بیش از ۱۰۰ هزار استیبل کوین USDC در آدرس‌های اتریوم توسط شرکت Centre، آشکار شده است.

محققین اتریوم در مرکز تحقیقاتی Horizon Games Philippe Castonguay با استفاده از نرم‌افزار تحلیل اتریوم Dune Analytics، داشبردی را ایجاد کرده‌اند که تعداد آدرس‌های مسدود شده توسط شرکت‌هایی نظیر Tether و Centre را دنبال می‌کند. تا امروز بزرگ‌ترین آدرسی که مسدود شده، دارای بیش از ۴٫۵ میلیون تتر بوده که به تازگی در تاریخ ۵ آوریل در فهرست سیاه تتر قرار گرفته است.

شبیه به همان آدرس‌های صاحب ۱۰۰ هزار USDC که در فهرست سیاه شرکت Centre قرار گرفته‌اند، آدرس‌هایی که در بلک لیست تتر قرار می‌گیرند، دیگر کارایی خود را از دست می‌دهند، تمامی موجودی این آدرس‌ها غیرقابل انتقال خواهند بود و تک تک کوین‌های روی این آدرس‌ها به اصطلاح فریز می‌شوند.

آدرس‌های اتریوم در بلک لیست تتر
قرار گیری ۳۹ آدرس اتریوم در بلک لیست تتر

استوارت هوگنر (Stuart Hoegner) مشاور عمومی صرافی دیجیتال Bitfinex که شرکت خواهر تتر محسوب می‌شود، اعلام کرده که تتر با آژانس‌های اجرای قانون بین‌المللی همکاری می‌کند و زمانی که نیاز باشد، آدرس‌های مورد نظر را در بلک لیست تتر قرار می‌دهد. او در این مورد می‌گوید:

تتر به طور منظم با آژانس‌ها و شرکت‌های اجرای قانون، در تحقیقات قانونی از طریق فریز کردن آدرس‌ها همکاری می‌کند. تتر قادر بوده تا به کاربران و صرافی‌ها کمک کند تا ده‌ها میلیون دلار از سرمایه‌های دزدیده شده توسط هکر‌ها را نجات دهد.

دلایل احتیاطی در خصوص قرار گرفتن آدرس‌های اتریوم در بلک لیست تتر

طبق ادعای اریک وال (Eric Wall) مدیر ارشد فناوری اطلاعات Arcane Assets در توییتر، آخرین آدرسی که در تاریخ ۱۴ ژوئن فریز شده، ۹۳۹ هزار تتر از صرافی بایننس دریافت کرده که این تنها ۲۲ ساعت قبل از قرار گرفتن در فهرست سیاه تتر بوده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: رمزارز تتر : پرکاربردترین رمزارز دنیا

علاوه بر آن، اریک وال اضافه کرده است که بسیاری دیگر از آدرس‌هایی که مسدود شده‌اند، به دلایل احتیاطی بوده‌اند. او در این خصوص می‌گوید:

بسیاری از دیگر آدرس‌ها و حساب‌های اتریوم که مسدود شده‌اند، یا به دلایل احتیاطی بوده‌اند (احتمالا به عنوان پانزی‌ها یا کلاهبردار شناخته شده‌اند) یا به دلایل خطا به منظور جلوگیری از دیگر خط‌ها. ۳ آدرس پس از این که مسدود شده بودند، از بلک لیست تتر خارج شدند.

البته این اتفاق سوالات زیادی را هم به وجود آورده است. زیرا که این مسدودیت‌ها باعث عدم اعتماد بیشتر به ارگان‌های متمرکز (مانند تتر) در دنیای ارزهای دیجیتال شده است. ارزهای مانند تتر، قدرت سانسور شدن دارند و کنترل آن‌ها از اختیار کاربران خارج است. البته استیبل کوین‌هایی مانند Dai و sUSD تنها استیبل کوین‌های ضد سانسور شناخته می‌شوند و در حال حاضر تتر با وجود ارزش بالای بازار خود، مورد اعتماد بسیاری از کاربران نیست.

نظر شما در خصوص این اقدام تتر چیست؟ آیا این شرکت متمرکز در دنیای ارزهای دیجیتال می‌تواند همچنان مورد اعتماد کاربران باشد؟ نظر خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Coin Telegraph