در حالی که بیت کوین باز هم در غلبه بر مقاومت ۱۲٫۰۰۰ دلاری ناموفق بود، ارز دیجیتال تزوس (Tezos) با رشد ۱۷ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۴/۴ دلار رسید. البته اگر نگاهی به بازار ارزهای دیجیتال بیندازیم متوجه می‌شویم در حالی که ۱۰ ارز بزرگ بازار به آهستگی در حال افت قیمت هستند، مابقی بازار در وضعیت سبز قرار دارد و تزوس که حالا در بین ۲۰ ارز برتر قرار گرفته است، یکی از موفق‌ترین آلت کوین‌های بازار در ۲۴ ساعت گذشته لقب گرفته است.

ارزش تزوس به بالاترین قیمت تاریخ خود رسید

در ۲۴ ساعت اخیر بین ۱۰ ارز بزرگ بازار، اتریوم نزدیک به ۰/۳ درصد، بیت کوین کش ۱/۵ درصد، چین لینک ۲ درصد، کاردانو ۱/۷ درصد و بایننس کوین ۱ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. البته در این بین تنها ریپل با ۲/۵ درصد رشد در وضعیت سبز قرار دارد.

اما وضعیت در بین ارزهای کوچک بازار کاملا متفاوت است. نمونه موفق آن تزوس است که جا پای چین لینکی گذاشته است که در هفته‌های پیش دائما در حال شکستن بالاترین قیمت تاریخ خود بود. بر اساس آمار صرافی بایننس، امروز تزوس موفق شد رکود بالاترین قیمت تاریخ خود را بشکند و به ۴/۴ دلار برسد. هر چند در زمان نگارش این مطلب ارزش تزوس با کمی اصلاح قیمتی در حدود ۴/۱۹ دلار در حال معامله است.

این صعود قیمتی موجب افزایش سهم بازار تزوس هم شد و الان ارز دیجیتال تزوس از نظر سهم بازار در رده یازدهم بزرگترین ارزهای دیجیتال بازار قرار دارد.

البته گفتنی است ارزهای بسیار کوچک و کمتر شناخته شده JUST و yearn.finance هم بعد از اینکه بایننس اعلام کرد آن‌ها را به فهرست ارزهای قابل معامله در این صرافی اضافه خواهد کرد، به ترتیب با رشد ۵۲ و ۴۳ درصد مواجه شدند.

سایر ارزهایی که در ۲۴ ساعت گذشته موفق شدند به رشد بالای ۱۰ درصد دست پیدا کنند عبارتند از: ترا (Terra) با ۳۰ درصد، بلاک استک (Blockstack) با ۲۰ درصد، هدرا (Hedera) با ۱۹ درصد، تتا (Theta) با ۱۸/۵ درصد، سوایپ (Swipe) با ۱۸ درصد، یوتا (IOTA) با ۱۶ درصد، سیاکوین (Siacoin) با ۱۲/۵ درصد، آراگون (Aragon) با ۱۲ درصد و متیک نتورک (Matic Network) با ۱۲ درصد.

در بین ارزهایی که بیشترین کاهش قیمت را در ۲۴ ساعت گذشته تجربه کردند می‌توان به بند پروتکل (Band Protocol) با ۱۱/۵ درصد، کاوا (Kava) با ۸ درصد و بالانسر (Balancer) با ۷ درصد افت قیمت اشاره کرد.

بالاترین قیمت تاریخ تزوس

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۲۱ مرداد

این مطلب راهم مطالعه کنید: تزوس هم‌اکنون در حدود ۱۰٫۰۰۰ فروشگاه فرانسه در دسترس است

شکست دوباره بیت کوین در عبور از ۱۲ هزار دلار

بر اساس گزارش CryptoPotato این دومین بار در طول دو هفته گذشته است که بیت کوین در سطح ۱۲٫۰۰۰ دلار نوسان می‌کند. اما این بار مقاومت و سطح روانی باعث شد بیت کوین به جای صعود به مرزهای بالاتر از ۱۲٫۰۰۰ دلار در طی چند دقیقه با سقوط ۵۰۰ دلاری مواجه شود.

بعد از سقوط بیت کوین به ۱۱٫۵۰۰ دلار به علت هیجان خرید بیت کوین در قیمت پایین، مانع از سقوط بیشتر آن شد و دوباره روند قیمتی بیت کوین صعودی شد. اما این بار قبل از رسیدن به ۱۲٫۰۰۰ دلار و در قیمت ۱۱٫۸۰۰ متوقف شد. در حال حاضر بیت کوین با کمی نوسان در حدود ۱۱٫۷۰۰ دلار معامله می‌شود.

بر اساس تحلیل نمودارها به نظر می‌رسد سطح حمایت فعلی بیت کوین در حدود ۱۱٫۵۰۰ تا ۱۱٫۶۰۰ دلار قرار دارد در صورت سقوط از این مرز قیمت ۱۱٫۲۰۰ دلار و ۱۱٫۰۰۰ دلار سطوح حمایتی بعدی به حساب می‌آیند.

از طرف دیگر در صورت صعود، بیت کوین باید بر سطح ۱۲٫۰۰۰ و ۱۲٫۱۰۰ دلاری غلبه کند که چند هفته پیش به آن رسیده بود. سطوح مقاومت بعدی برای بیت کوین ۱۲٫۳۰۰، ۱۲٫۵۰۰ و ۱۲٫۹۰۰ دلار خواهد بود.

کاهش دوباره سهم بازار بیت کوین

با سقوط نسبی بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته و در مقابل رشد آلت کوین‌های کوچک بازار، دوباره بیت کوین سهم ۶۱ درصدی خود از بازار ارزهای دیجیتال را از دست داد. در حال حاضر بیت کوین ۶۰/۲ درصد از بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد. جالب است بدانید سهم بازار بیت کوین از ژوئن سال ۲۰۱۹ تا به امروز به زیر ۶۰ درصد نرسیده است.

فراموش نکنید شما هم می‌توانید تحلیل خود از بازار ارزهای دیجیتال را از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید و با سایر فعالان این حوزه بحث و تبادل نظر کنید.

منبع: cryptopotato