مرجع نظارت بر امور مالی انگلستان (FCA) یک هشدار نامه برای مصرف‌کنندگان در مورد خطرات سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال صادر کرده است. اما این نه برای ایجاد وحشت، بلکه برای هشدار و آگاهی‌بخشی از خطراتی است، که در این صنعت وجود دارند.

خطرات سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در لیست FCA

FCA، پنج ریسک اصلی و نگرانی‌های مرتبط با سودهای بالا بر اساس سرمایه‌گذاری بر دارایی‌های رمزارزی را در لیست خود آورده است. از جمله، حمایت از مشتری، نوسانات قیمت، پیچیدگی محصول، هزینه‌ها و کارمزدها و ابزار بازاریابی.

امنیت مصرف‌کنندگان

در وهله اول، FCA به عموم مردم یادآوری کرد که بعضی از دارایی‌های دیجیتال، از قبیل مواردی که وعده سود بالا می‌دهند، ممکن است فراتر از الزامات ضد پولشویی تنظیم نشده باشند و این یعنی امنیت مصرف‌کننده تضمین شده نیست؛ شبیه موارد بسیاری که در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارند.

نوسان قیمت‌ها

این ناظر امور مالی در ادامه افزود: «نوسانات شدید قیمت دارایی‌های رمزارزی، همراه با دشواری ذاتی در ارزش‌گذاری قابل اتکاء این دارایی‌ها، مصرف‌کنندگان را درمعرض خطر بالای از دست دادن، قرار می‌دهد.»

با کاهش حدود ۲۰ درصدی اخیر بیت کوین، مناقشه در این مورد دشوار است.

مرجع نظارت بر امور مالی در این هشدار متذکر شد که ارزهای دیجیتال ریسک بالایی دربر دارند و این موضوع با توجه به تعداد کلاهبرداری‌ها، هک‌ها، اشتباهات و فناوری آزمایشی دخیل در این صنعت، کاملا مشخص است.

5 هشدار مرجع نظارت بر امور مالی انگلستان
FCA، پنج ریسک اصلی و نگرانی‌های مرتبط با سودهای بالا در سرمایه‌گذاری‌های رمزارزی را در لیست خود آورده است.

این ناظر مالی در هشدار خود افزود: «سرمایه‌گذاری در دارایی‌های رمزارزی، یا سرمایه‌گذاری‌ها و وام‌هایی که به آن‌ها وصل می‌شوند، بطور کلی شامل ریسک کردن‌ بالایی با پول سرمایه‌گذاران است. اگر مصرف‌کنندگان در این نوع محصولات سرمایه‌گذاری کنند، باید آماده از دست دادن کل پول خود هم باشند.»

بیشتر بخوانید: ۸ روش کلاهبرداری متداول در بیت کوین و شیوه جلوگیری از آن‌ها

پیچیدگی‌های فنی

FCA اشاره کرد که دارایی‌های دیجیتال در اغلب موارد محصولات پیچیده فنی هستند و این می‌تواند برای مصرف‌کننده دشوار باشد که تمام پیچیدگی‌های اساسی آن‌ها را درک کند. همچنین تضمینی وجود ندارد که هر رمزارزی به راحتی به پول نقد تبدیل شود و این به عرضه و تقاضای آن‌ها بستگی دارد.

ابزار بازاریابی و هزینه‌ها

درحالیکه ابزارهای بازاریابی که با بعضی دارایی‌های دیجیتال همکاری دارند، ممکن است خیلی به آن‌ها پروبال بدهند، احتمالا هزینه‌ها و کارمزدهای متعددی در نگاه اول از نظر دور بمانند.

FCA موضوع را اینگونه جمع‌بندی کرد: «مصرف‌کنندگان باید از ریسک‌ها و خطرات آگاه باشند و کاملا این را درنظر بگیرند که آیا سرمایه‌گذاری بر اساس دارایی‌های رمزارزی که سود بالا می‌دهند برای آن‌ها مناسب است. آن‌ها باید دارایی رمزارزی را بررسی کنند و با دقت کسب‌وکار دخیل در آن را درنظر بگیرند.»

بطور خلاصه، تحقیقات خود را انجام دهید، خطرات را درنظر بگیرید و درک کنید که فناوری آزمایشی است. خانه خود را برای خرید در بالاترین قیمت بعدی، به رهن ندهید.

نظرات و پیشنهادات خود را از طریق وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Decrypt