برای کاربران ترزور وان (Trezor One)، شباهت‌ها و تفاوت‌های مدل تی (Model T) خیلی به چشم می‌آید. کیف پول‌ سخت افزاری ترزور مدل تی بطور قابل توجهی حجیم‌تر از مدل دیگر است؛ اما به اندازه‌ای کوچک است که در کف دست شما جا بگیرد.

بزرگترین تفاوت این دو مدل نمایشگر جدیدی است که صفحه نمایش رنگی و لمسی آن جایگزین صفحه تک رنگ شده است. پشتیبانی از کارت حافظه هم به مدل تی اضافه شده است؛ اگرچه هنوز برای استفاده ارائه نشده است. 

در حال حاضر، عبارت بازیابی seed هنوز لازم است. دستگاه ۱۲ کلمه را بصورت تصادفی ایجاد می‌کند، که باید نوشته شوند و در جای امنی نگه‌داری شوند. در صورت خرابی ترزور، این کلمات برای دسترسی به دارایی‌ کاربر استفاده می‌شوند. توجه داشته باشید که بدون نسخه پشتیبان، کوین‌ها قابل بازیابی نخواهند بود.

کیف پول‌ سخت ‌افزاری ترزور Model T

ترزور مدل تی را می‌توان همراه با طیف وسیعی از پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌ها استفاده کرد

ترزور مدل تی با رابط (برنامه ی واسط بین نرم افزاز و سخت افزار) متن باز (open source) اجرا می‌شود که از هزاران کوین و توکن پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند دارایی خود را از طریق درگاه وب شرکت ترزور مدیریت کنند یا از اپلیکیشن‌های دسکتاپ و موبایل استفاده کنند. برای کسانی که دسترسی به قابلیت‌های بیشتری می‌خواهند (مثل تراکنش‌های چند امضایی بیت کوین)، کیف پول‌های محبوب مثل الکترام قابلیت‌هایی دارند که در پرتال ترزور قابل دسترسی نیستند.

برای کسانی که از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌کنند، دستگاه ترزور می‌تواند به عنوان یک لایه امنیتی بیشتر برای ورود به سیستم تحت استاندارد U2F به‌کار گرفته شود. علاوه بر این، از این دستگاه برای مدیریت کلمات عبور هم استفاده می‌شود.

ویژگی‌های مثبت و منفی ترزور مدل تی

مثبت:

  • می‌توان همراه با طیف وسیعی از پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌ها از آن استفاده کرد
  • بیش از هزار کوین و توکن را پشتیبانی می‌کند
  • رابط متن باز
  • سازه کوچک

منفی:

  • یکی از گران‌ قیمت‌ترین دستگاه‌های بازار است
  • تایپ کردن در صفحه نمایش آن سخت است

قیمت ترزور مدل تی

در فوریه ۲۰۲۰، ترزور مدل تی به قیمت ۱۶۹/۹۹ دلار به فروش می‌رسید.

برای اطمینان از صحت و استحکام دستگاه سخت‌افزاری، آن را تنها باید از تولیدکننده آن یا توزیع‌کننده معتبر خریداری کرد. پیش از استفاده مطمئن شوید که بسته‌بندی دستگاه، دستکاری نشده باشد.

مشخصات کیف پول‌ سخت‌افزاری ترزور مدل تی

ابعاد (سانتی متر) ۶/۴*۳/۹*۱/۰
وزن ۲۲ گرم
نمایشگر (RGB LCD (240 x 240 pixels
ورودی نمایشگر لمسی
اتصال کابل (USB-C)
باتری ندارد
سازش‌پذیری
Android, Linux, Windows 8+, macOS 10.11+
کوین‌ها و توکن‌های قابل پشتیبانی ۱۰۰۰+
لینک گیت هاب https://github.com/trezor/trezor-firmware

محتویات جعبه ترزور مدل تی

  • دستگاه ترزور مدل تی (Trezor Model T)
  • یک قطعه آهنربایی برای چسباندن دستگاه ترزور به آن
  • راهنمای راه‌اندازی دستگاه
  • برگه نوشتن کلمات بازیابی
  • کابل USB-A به USB-C
  • چند برچسب

جمع بندی

ترزور مدل تی رد پای مدل‌های قبل از خود را دنبال می‌کند. در سال ۲۰۱۸، ساتوشی لبز (SatoshiLabs) این مدل را به عنوان یک کیف پول سخت افزاری که  بسیاری از ویژگی‌های ترزور وان (Trezor One) را بهبود می‌بخشد، به لیست خود اضافه کرد. با وجود نمایشگر لمسی رنگی، جایگاه یک کارت SD و پشتیبانی از هزاران کوین، ترزور مدل تی بسیاری از قابلیت‌هایی که از یک کیف پول سخت افزاری مدرن انتظار می‌رود، ارائه می‌دهد.

ترزور مدل تی برای کسانی که می‌خواهند بیشتر هزینه کنند، تجربه کاربری ساده‌تری نسبت به گزینه‌های مینیمال فراهم می‌کند.

نظر شما در مورد کیف پول‌ سخت افزاری ترزور مدل تی چیست؟ آیا تجربه کار با آن را دارید؟ شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: BinanceAcademy