بایننس یک کانال مستقیم جهت ادغام با یک بانک ترکیه‌ای راه‌اندازی کرده‌ است که درواقع درگاه پرداختی جدید برای مشتریان ترکیه‌ای است تا بتوانند انتقال‌های یکپارچه بین ارزهای فیات و دارایی‌های دیجیتال داشته باشند.

رو دوشنبه، بایننس اعلام کرد که ادغام جدیدش با آک‌بانک (Akbank) واقع در استانبول، که اولین لینک مستقیم این صرافی با یک بانک است، به کاربران اجازه می‌دهد به حساب‌های خود در این صرافی لیر ترکیه واریز کنند و همچنین بتوانند برداشت فوری از حساب خود داشته باشند. شهروندان ترکیه‌ای که یک حساب بانکی در آک‌بانک داشته باشند از امروز می‌توانند از این کانالِ مستقیم استفاده کنند.

آک‌بانک، تاسیس‌شده در سال ۱۹۴۸، یکی از بزرگترین بانک‌های ترکیه است. بیش از ۱۲ هزار کارمند این بانک به ۱۸ میلیون مشتری در حدود ۷۷۰ شعبه در سراسر این کشور خدمات ارائه می‌دهند. مدیرعامل بایننس، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، گفت این ادغام جدید با آک‌بانک باعث می‌شود خدمات بایننس هرچه بیشتر در دسترس شهروندان کشوری قرار بگیرد که «به‌سرعت در حال پذیرش دارایی‌های دیجیتال هستند.»

ترکیه ثابت کرده که زمینی حاصلخیز برای رمزارزها است. بی‌ثباتی لیر و چشم‌انداز نامشخص سیاسی-اقتصادی ترکیه باعث شده بسیاری از شهروندان این کشور به استفاده از دارایی‌های دیجیتال گرایش پیدا کنند. در آگوست ۲۰۱۸، همزمان با افت شدید لیر ترکیه به کمترین حد خود و اعلام «جنگ اقتصادی» با ایالات متحده توسط رئیس‌جمهور ترکیه، حجم‌های معاملاتی در صرافی‌های ترکیه‌ای دوبرابر شد.  

حتی در اوج زمستان رمزارزها نیز تلاش صرافی‌ها برای گسترش فعالیت‌های ترکیه با رونق و موفقیت همراه بود. در مه ۲۰۱۹، مسئول ارشد اجرایی صرافی OKEx در مصاحبه‌ای با سایت CoinDesk اعلام کرد که این صرافی از زمان گسترش خدمات خود در ترکیه در پایان ماه مارس، با جذب بیش از ۳۰ هزار کاربر از این کشور روبرو بوده است.

بایننس پیش از این نیز جای پای خود را در این منطقه محکم کرده بود. این صرافی درست پیش از کریسمس، آگهی جذب نیرو برای شعبه جدید خود در استانبول منتشر کرد و در ماه نوامبر، اولین درگاه پرداخت رمزارز خود را با پشتیبانی از لیر ترکیه راه‌اندازی کرد. در همان زمان، مدیر ارشد استراتژی بایننس، جین چائو (Gin Chao)، گفت ترکیه یکی از کشور‌هایی است که این صرافی برای توسعه خدمات خود در صدر قرار داده.

بایننس اولین صرافی رمزارزی نیست که با بانک‌های برجسته ادغام می‌شود. صرافی کوین‌بیس نیز در مارس ۲۰۱۸همکاری خود را با بانک بریتانیایی بارکلی آغاز کرد تا واریز و برداشت پوند استرلینگ به حساب‌های این صرافی را تسهیل کند. کمی بیش از یک سال بعد، بارکلی همکاری خود را با این صرافی قطع کرد. این بانک از اظهارنظر در مورد دلیل قطع همکاری خود با کوین‌بیس امتناع کرد.

منبع: cryptonewmedia.press