دادگاه برای پسر هفده ساله‌ای که به نظر می‌رسد لیدر هک توییتر بوده ۷۲۵ هزار دلار وثیقه تعیین کرد. البته جور کردن این مقدار برای این پسر که بیش از ۳ میلیون دلار بیت کوین دارد، کار چندان سختی نخواهد بود.

براساس گزارش منتشرشده در روزنامه تمپابی‌تایمز، در جلسه روز شنبه دادگاه هیلزبوروی فلوریدا، وکیل گراهام کلارک گفته است که موکلش ۳۰۰ بیت کوین دارد. با نگاه به نرخ بیت کوین در سایت‌های معتبر و یک حساب دم‌دستی، به عدد ۳/۴ میلیون دلار خواهیم رسید. گراهام کلارک ۱۷ ساله ۳/۴ میلیون دلار در جیب‌هایش دارد.

وثیقه‌ای که در جلسه اول دادگاه کلارک درنظر گرفته شده ۷۲۵ هزار دلار است.

بیشتر بخوانید: مغز متفکر هفده ساله به اتهام هک توییتر دستگیر شد

گراهام کلارک روز جمعه دستگیر شد. پلیس او را به جرم رهبری و مغز متفکر حمله هکری به توییتر دستگیر کرده است. حمله هماهنگی که بیشتر از ۳۰ اکانت افراد و شرکت‌های مشهور را مورد هدف قرار داد و با پست توییتی که مدعی دوبرابر کردن ارز دیجیتال قربانی‌هایش شد. هکرها توانسته بودند در یک روز ۱۱۷ هزار دلار ارز دیجیتال به جیب بزنند. همچنین دو نفر دیگر نیز در رابطه با این پرونده دستگیر شده‌اند.

طی تحقیقات سال گذشته روی پرونده‌های گراهام کلارک، پلیس ۴۰۰ بیت کوین او را توقیف کرده بود، اما در نهایت ۳۰۰ بیت کوین را به او برگرداند.

مسئولین پرونده معتقدند تمام بیت کوین های کلارک از راه غیرقانونی بدست آمده، اما وکیل او نظر دیگری دارد و دلیلش هم رای دادگاه مبنی بر برگرداندن بیت کوین ها به اوست.

لیدر هک توییتر به ۱۷ مورد کلاهبرداری از طریق ارتباطات، ۱۱ مورد سواستفاده از اطلاعات خصوصی و همچنین هک چندین گوشی همراه و کلاهبرداری‌های دیگر متهم شده است.

نظرات و تحلیل‌های خودتان را از دنیای ارز دیجیتال در کوین‌نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: Coindesk