بنیانگذار اتریوم، روشی را برای مبادله ارزهای فیات (یا نسخه دیجیتال آن‌ها) با ارزهای رمز نگاری شده پیشنهاد داده است. این روش ممکن است نتیجه بخش باشد.

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم می‌خواهد ارزها ی فیات و ارزهای رمز نگاری شده را با هم همراه کند.

بوترین در توییتر خود این سوال را مطرح می‌کند که آیا معاملات CBDC می‌توانند به صورت رمز ارز انجام شوند؟ اگر می‌توانید آن را با محاسبات ریاضی نشان دهید. اگر این اتفاق بیفتد، امکانات جالب توجهی در اختیار خواهیم داشت.

بوترین به Decrypt گفت: «اساسا، اگر بتوانید به زنجیره‌ی اتریوم ثابت کنید که معامله‌ای را در سیستم CBDS انجام داده اید، می‌توانید از آن برای یک ساختار هوشمند استفاده کنید.»

قراردادهای هوشمند، ابزار رمز نگاری شده هوشمندی هستند که به صورت خودکار عمل می‌کنند و روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شوند. DEX یک روش مبادله ی غیر متمرکز است، جایی که رمز ارزها بین افراد و بدون حضور یک بانک مرکزی یا شخص ثالث انجام می‌شوند.

رمز ارزها چگونه می توانند با پول فیات کار کنند؟

بوترین توضیح می‌دهد که : «این روند، تجارت بین فیات و رمز ارزها زندگی را برای افراد آسان‌تر می‌کند.»

در اینجا نحوه‌ی عملکرد آن آمده است. فرض کنید دو نفر موافقت می‌کنند که پولی را بین خود رد و بدل کنند اما تفاوت در پول این دو نفر مشکل ایجاد کرده است. شخصی می‌خواهد در ازای ارز فیات ( مثل پول های آینده ی کشور چین)، تعدادی اتریوم ارسال کند. مشکل اینجا است که شخص چگونه می‌تواند اطمینان حاصل کند که طرف مقابل پول را پرداخت خواهد کرد؟

خیلی ساده، آن‌ها یک قرارداد هوشمند می‌بندند. این قرارداد را طوری طراحی می‌کنند که وقتی شخص معامله را انجام می‌دهد، شخص مقابل به صورت خودکار و اتوماتیک باید مرحله بعد را انجام دهد.

به منظور تحقق این امر، بلاک چین اتریوم باید بتواند نحوه‌ی انتقال ارز دیجیتال فیات را تشخیص دهد. به یاد داشته باشید که CBDS روی یک سیستم کاملا متفاوت از رمز ارزها عمل می‌کند و کاملا هم متمرکز است. اما همانطور که بوترین هم قبلا گفته است، اگر معامله به صورت رمز نگاری قابل تایید باشد، پس این کار شدنی است.

هر چند که در ابتدای کار هستیم، اما شاید رمز ارز و فیات بتوانند با هم همکاری کنند و عملکرد آن‌ها مثل مخلوط کردن آب و روغن نباشد.