هم زمان با انتشار پلتفرم Frontier، فرایند استخراج اتریوم هم شروع به‌ کار کرد. قبل از اینکه آزمایش المپیک Olympics انجام شود، هیچ ارزش خاصی به استخراج اتریوم داده نمی‌شد و تمام کوین‌های استخراج شده‌ای که در کنار کوین‌های اولیه بودند، صرفا به‌ منظور بازگشت به سرمایه اولیه در نظر گرفته می‌شد. بنابراین حتی اگر شما اتریوم را بعد از جمع‌آوری کامل مشارکت‌های مالی، به شبکه آزمایش منتقل کرده باشید، می‌توانید این میزان اتریوم را هنگام راه‌اندازی پلتفرم Frontier برای خود نگه دارید. سوالی که امروزه با آن رو به رو هستیم این است که پاداش استخراج اتریوم چیست و چگونه پاداش‌ها را در اتریوم استخراج کنیم؟

پاداش استخراج اتریوم

استخراج اتریوم

بیشتر بخوانید: آشنایی با استخراج اتریوم

شواهد اجرای این کار از طریق ایتاش (Ethash) اجرا شد. کسی که استخراج اتریوم موفقی از طریق گواهی انجام کار (PoW) داشته باشد، یک بلاک استاتیک معادل ۵ اتریوم دریافت می‌کند. استخراج کننده موفق همچنین تمام کارمزد تراکنش که از طریق ایجاد فرایند تراکنش در بلوک مورد تایید ایجاد شده است را دریافت می‌کند. با گذشت زمان و رشد مقدار اتریوم ایجاد شده، انتظار می‌رود که کارمزدهای کارمزد تراکنش سهم بزرگی از جایزه استخراج اتریوم را به‌خود اختصاص دهد.

همچنین استخراج کننده اتریوم می‌تواند پاداش ۱/۳۲ هر بلاک Uncle را نیز به خود اختصاص دهد. Uncle ها همان بلاک‌های پایدار همراه بلاک به ارث برده خود محسوب می‌شوند که شش بلاک از بلاک فعلی عقب‌تر هستند. برای جلوگیری از تاخیر شبکه (زمان انتشار یک بلاک معتبر در کل شبکه)  بلاک‌های Uncle معتبر به استخراج کننده‌ها به‌عنوان جایزه پرداخت می شود. Uncle های موجود در بلاک، ۷/۸ بلاک پایه را به‌ عنوان جایزه دریافت می‌کند که معادل ۴.۳۷۵ اتریوم است. این نکته را هم باید گفت که تنها ۲ Uncle اجازه حضور در یک بلاک را دارد.

بعد از اینکه مقداری اتریوم استخراج کردید، به‌فضایی نیاز دارید که آن‌ها را ذخیره کنید؛ بدین منظور شما باید به دنبال یک کیف پول ارز دیجیتال مناسب بریای پاداش استخراج اتریوم خود باشید.

منبع: cryptocompare.com