ارز ریپل همزمان با اسنپ شات روز شنبه اسپارک به یک جهش قیمتی بزرگ نزدیک می‌شود. نمودارها و اندیکارتورهای تکنیکال از یک نوسان قیمت ۴۰ درصدی برای ریپل صحبت می‌کنند اما هنوز بر سر جهت این حرکت اتفاق نظر ندارند. در ادامه این مطلب درباره نوسان قیمت ریپل در آستانه ایردراپ اسپارک بیشتر صحبت می‌کنیم.

نوسان قیمت ریپل با نزدیک شدن به ایردراپ اسپارک

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران با خرید حجم زیادی از ریپل (XRP) قصد دارند میزان اسپارکی که از طریق ایردراپ به دست خواهند آورد را افزایش دهند. حتما می‌دانید که قرار است در ایردراپ اسپارک به دارندگان ریپل، به همان میزان توکن اسپارک داده شود.

بر اساس گزارش کریپتوبریفینگ (cryptobriefing) استفاده از دفتر کل ریپل (XRP Ledger) از طریق شبکه فلر (Flare Networks) افزایش یافته است.

شبکه فلر قرار است قابلیت‌هایی مشابه اتریوم را به دفتر کل ریپل اضافه کند. امکان استفاده از قراردادهای هوشمند، اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چی و پروتکل‌هایی برای ارتباط شبکه ریپل با سایر شبکه‌ها از جمله قابلیت‌هایی است که فلر قرار است به ریپل اضافه کند. در بیانیه پروژه فلر آمده است، فلر می‌تواند اولین فورکی باشد که  به‌وسیله آن شبکه اصلی از طریق افزایش کاربردپذیزی سود خواهد بود.

در ساعت ۰۰:۰۰ روز ۱۲ دسامبر به وقت گرینویچ، دارندگان ریپل می‌توانند با مشارکت در اسنپ شات دارایی‌های خود برای ایردراپ سال آینده آماده شود. همانطور که پیش از این هم گفته شد، دارندگان ارز ریپل با نسبت به یک به یک دارایی‌های فعلی خود، توکن اسپارک دریافت خواهند کرد.

البته دقت کنید که دارندگان ریپل باید از والت‌ها یا صرافی‌هایی استفاده کنند که از ایردراپ اسپارک پشتیبانی می‌کند. از جمله صرافی‌های بایننس، کوین بیس، کراکن، پولونیکس، اوککس و …

این مطلب راهم مطالعه کنید: هر آنچه لازم است به عنوان یک هولدر ریپل برای دریافت ایردراپ اسپارک (SPARK) بدانید

افزایش خرید ریپل

در طی روزهای گذشته، بیش از ۱/۷ میلیارد دلار ریپل به کیف پول‌های صرافی‌های شناخته شده انتقال یافته‌اند تا برای اسنپ شات آماده شوند.

جالب است بدانید که تعداد نهنگ‌های ریپل که بیش از ۱۰ میلیون ریپل دارند به بالاترین تعداد در تاریخ یعنی ۳۳۹ نهنگ رسیده است.

نوسان قیمت ریپل

بر اساس گزارش سنتیمنت تعداد نهنگ‌های ریپل به بالاترین میزان تاریخ خود رسیده است.

اگرچه به نظر می‌رسد تقاضای ریپل به جهت احتمال افزایش قیمت در کوتاه مدت افزایش یافته است. اما ارزش کل بازار آن همچنان تقریبا ثابت است و مسیر مشخصی را برای حرکت بعدی ریپل در طولانی مدت نشان نمی‌دهد.

مهمترین جهش‌های قیمتی پیش رو

عملکرد ریپل در طی ۳ هفته گذشته چندان امیدوارکننده نبود و منجر به ایجاد یک مثلث متقارن در نمودار ۴ ساعته شده است. اگر به نمودار پایین دقت کنید متوجه خواهید شد یک خط روند نزولی همراه به وسیله سقف کندل‌ها و یک روند صعودی به وسیله کف کندل‌های ایحاد شده است.

نوسان قیمت ریپل

نمودار ۴ ساعته تغییرات قیمت ریپل

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش بینی قیمت ریپل تا سال ۲۰۲۵

با اندازه‌گیری فاصله بزرگترین قاعده مثلث  و افزودن ان به نقطه برک اوت، این الگوی تکنیکال یک هدف ۴۰ درصدی را در کوتاه مدت پیش بینی می‌کند.

اگر ریپل موفق شود از مقاومت بالای سرش یعنی ۰/۵۹ دلار عبور کند می‌تواند با ایجاد فشار خرید ارزش این ارز را تا ۰/۸ دلار یا حتی بیشتر افزایش دهد.

اگرچه مثلث‌های متقارن می‌توانند به عنوان یک الگوی برای ادامه روند صعودی در نظر گرفته شوند اما می‌توانند به عنوان الگوی معکوس هم عمل کنند. بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری روی ریپل را دارید باید به سطح حمایت ۰/۵۱ دلاری توجه کنید. چرا که در صورت شکست این حمیات چشم انداز صعودی ریپل بی اعتبار خواهد شد.

اگر این اتفاق ناخوشایند برای ریپل رخ دهد می‌توانیم انتظار داشته باشیم با ریزش ۴۲ درصدی تا آستانه ۰/۳۰ دلار کاهش داشته باشد.

باید صبر کنیم ببینیم در طی روزهای آینده ارز ریپل چه حرکتی از خود نشان می‌دهد. نظر شما درباره نوسان قیمت ریپل چیست؟ به نظر شما با ایردراپ اسپارک و افزایش قابلیت‌های شبکه ریپل ارزش این ارز افزایش پیدا خواهد کرد؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

 

منبع: cryptobriefing