ریپل در یکی دو روز اخیر، توانست بهترین عملکرد را داشته باشد تا شاهد رشد قیمت XRP تا ۵۰ درصد باشیم.

با وجود این که در ماه‌های اخیر، این بیت کوین بود که زیر ذره‌بین بسیاری از طرفداران ارزهای دیجیتال قرار داشت، اما آلت کوین‌ها هم بالاخره توانستند خود را با پادشاه ارزهای دیجیتال همراه کنند و خودی نشان دهند. در روزهای اخیر، چندین آلت کوین بزرگ از جمله ریپل، وضعیت خوبی از خود نشان داده‌اند که نتیجه آن، یک فصل آلت کوین کوچک بوده است.

اتر توانست خود را به بالای ۵۰۰ دلار برساند، لایت‌کوین توانست ۴۰ درصد افزایش قیمت پیدا کند و ریپل با افزایش ۲۰ درصدی در روز گذشته و در مجموع افزایش ۵۰ درصدی در هفته‌ای که پشت سر گذاشته شد، هفته جذابی را برای طرفداران آلت‌کوین‌ها رقم زدند.

رشد قیمت ریپل سطح مقاومت ۰٫۳۰ دلاری این رمزارز را شکست

رشد قیمت ریپل

نمودار پنج روزه قیمت ریپل

در یک بازه زمانی بلند، ریپل توانسته از منطقه مقاومت ۰٫۳۰ دلاری عبور کند. عبور از چنین منطقه‌ای برای ریپل به منظور داشتن مومنتوم‌های گاوی، بسیار ضروری است، چرا که ریپل با رد کردن این قیمت توانست حالا به بالاترین قیمت سالانه خود دسترسی پیدا کند.

دستیابی به بالاترین قیمت، این امر را محتمل می‌سازد که با یک ترند سربالا روبه‌رو شویم و در عین حال یک سطح حمایت با قیمت سطح مقاومت پشت‌سرگذاشته، یعنی ۰٫۳۰ دلار برای ریپل شکل بگیرد.

اگر جای سطح مقاومت با سطح حمایت عوض شود، شاهد محدوده جدیدی برای ریپل خواهیم بود و ترند این رمزارز پس از ۳ سال معکوس خواهد شد.

سطوح قیمتی مهمی که باید زیرنظر داشت

رشد قیمت ریپل در یک روز گذشته

نمودار یک روزه قیمت ریپل

نمودار رشد قیمت ریپل، حرکات بسیار قابل توجهی را در روزهای گذشته نشان می‌دهد. البته به عنوان یک سرمایه‌گذار، شما باید در خصوص مسئله ترس از دست دادن (FOMO) و شاید سریع عمل‌ کردن به دلیل چنین حرکاتی از سوی ریپل، کاملا هوشیار باشید. پس از یک شمع بزرگ ترس از دست دادن در نمودارهای ریپل، ممکن است شاهد یک تصحیح قیمت بزرگ باشیم.

در حال حاضر سطوحی که شما باید در خصوص قیمت ریپل به آن‌ها توجه داشته باشید، سطوح مقاومت با قیمت‌های ۰٫۴۲۷۵ و ۰٫۴۹۵ است که برای این ارز دیجیتال بسیار ضرورت دارند. همچنین منطقه حمایتی که پتانسیل معکوس شدن مناطق حمایت و مقاومت در آن‌ها بالا است، قیمت‌های ۰٫۳۳ و محدوده قیمت ۰٫۲۹ تا ۰٫۳۱ دلار است.

تاثیر سهم بازار بیت کوین بر آلت کوین‌ها

رشد قیمت ریپل

نمودار چهار روزه سهم بازار بیت کوین

از لحاظ سهم بازار، در نهایت شاهد سیگنال‌هایی هستیم که به نظر می‌رسد بیت کوین به اوج خود رسیده و در حال حاضر کمی در حال ریزش است. اگر بیت کوین شروع به تصحیح کند، احتمال این وجود دارد که آلت کوین‌ها هم همراه با بیت کوین سقوط کنند. این اتفاق باعث خواهد شد تا بیت کوین دوباره سهم بازار بالای ۶۷ درصدی خود را به دست بیاورد. البته تاریخ نشان داده است که چنین تسلطی در ماه دسامبر هر سال، یک مسئله معمول است. اگر این مسئله تکرار شود، آلت کوین‌ها سه ماه اول سال ۲۰۲۱ را بسیار بزرگ شروع خواهند کرد یا به اصطلاح فصل آلت کوین‌ها شروع خواهد شد. ای موضوع مطمینا روی رشد قیمت ریپل تاثیر به‌سزایی خواهد گذاشت.

سطوح مهم جفت ارز ریپل/بیت کوین

افزایش قیمت ریپل

نمودار چهار روزه جفت ارز ریپل/بیت کوین

جفت ارز ریپل/بیت کوین در حال حاضر سیگنال‌هایی را برای یک حرکت معکوس نشان می‌دهند. در حال حاضر، جفت ارز ریپل/بیت کوین محدوده حمایت را برای منطقه مقاومت خود امتحان می‌کنند. اگر این امتحان در این منطقه پس زده شود، یک برگشت حمایت/مقاومت نزولی خواهیم داشت. سناریوهای مختلفی برای جفت ارز ریپل/بیت کوین در نظر گرفته شده است.

اولین سناریو، معکوس ۰٫۰۰۰۲۲۵۰ تا ۰٫۰۰۰۰۲۳۵۰ مناطق حمایت/مقاومت خواهد بود. این منطقه در حال حاضر به عنوان منطقه مقاومت عمل می‌کند، اما هنگامی که جای خود را با منطقه حمایت عوض کند، ادامه قیمت‌ها تا ۰٫۰۰۰۰۳۲۰۰ امکان‌پذیر است.

دومین سناریو، معکوس منطقه حمایت/مقاومت قیمت ۰٫۰۰۰۰۱۹۰۰ است. اگر این منطقه معکوس شود، بالاترین قیمت پایین ثبت می‌شود و امتحان قیمت ۰٫۰۰۰۰۲۳۰۰ توسط این جفت ارز رخ خواهد داد.

نظر شما در خصوص رشد قیمت ریپل و عملکرد زود بیت کوین و ریپل چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Cointelegraph