قیمت ریپل تنها چند دقیقه در صرافی کوین بیس (Coinbase) به ۰/۹۲ دلار افزایش یافت و بلافاصله ٪ ۳۰ سقوط کرد.

قیمت XRP در صرافی ارز دیجیتال کوین بیس، در ۲۴ نوامبر به بیش از ۰/۹۰ دلار افزایش یافت و در عرض چند ثانیه تقریبا ٪ ۳۰ سقوط کرد. این مقدار بالاترین سطح قیمت از ماه مه ۲۰۱۸ بوده است.

هدایت رالی ریپل توسط کاربران کوین بیس

ظاهراً این رالی توسط کاربران کوین بیس هدایت شده، زیرا قیمت ریپل در سایر صرافی‌ها به رکورد یکسانی نرسید. به عنوان مثال صرافی‌های بیتس مپ و بایننس طی همین افزایش، تنها ۰/۷۹ دلار را تجربه کردند.

اندکی پس از این سقوط، هشتگ «Coinbase» در توییتر ترند شد.

چارت قیمت ریپل
چارت یک دقیقه ای قیمت ریپل

در حالی که صفحه رسمی کوین بیس تاکید داشت که همه چیز نرمال است، اما منابع دیگر نشان می‌دادند که این صرافی واقعاً با مشکل روبرو شده است.

افزایش قیمت ریپل در کوین بیس
نمودار تداخلات خدمات کوین بیس

علت این سقوط چیست؟

این رالی ممکن است در اواخر ماه اکتبر هنگامی که یک نهنگ ناشناس ۵۰ میلیون دلار ریپل را در آن زمان به صرافی بیتس مپ فرستاده بود، آغاز شده باشد. از آن زمان به بعد، جفت ارز XRP/USD شاهد یک روند صعودی و پارابولیک قوی بوده که در هفته گذشته با ٪ ۱۳۷ افزایش به بالاترین سطح طی دو سال گذشته رسیده است.

بیشتر بخوانید: آیا قیمت ریپل به ۱ دلار می‌رسد؟ ورود XRP به یک بازار گاوی قابل توجه

کارمزد وجه ریپل

قبل از این جهش قیمت و سقوط فوری، تریدر مشهور با نام مستعار CryptoSqueeze خاطرنشان کرد که کارمزد وجه (funding rate) رمز ارز ریپل منفی شده است. وی گفت:

کارمزد وجه منفی XRPUSDT در FTX و OKeX. چه مشکلی پیش آمده؟

در طول این رالی، کارمزد وجه قرارداد مبادله دائمی XRP در بایننس روی عدد ٪ ۰/۰۱ باقی مانده بود. این بدان معنی است که تعادل یکسانی بین خریداران و فروشندگان وجود داشته، زیرا قیمت در یک روز بیش از ۳۵ درصد افزایش یافته بود.

اگرچه در ابتدا فشار مواضع استقراضی (short squeeze) منجر به این رالی شد، اما منابعی که ترجیح می‌دادند نامشان فاش نشود، گفتند که برخی از بازارسازها در کوین بیس با از کار افتادن این رالی سفارشات خود را پس گرفتند.

با وجود روند فعلی، ریپل هنوز ٪ ۷۸ از اوج قیمت خود در ژانویه ۲۰۱۸ پایین‌تر است. ریپل در مقایسه با بیت کوین، ٪ ۸۳ از اوج قیمت خود پایین‌تر قرار دارد، اگرچه تحلیل‌های فنی نشان می‌دهند این روند نزولی چند ساله ممکن است هفته گذشته شکسته شده باشد.

نظر شما در مورد افزایش قیمت ریپل در کوین بیس چیست؟ آیا می تواند به اوج قیمت خود بازگردد؟ نظرات خود را در کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph