به تازگی خبر رسیده که رسانه اجتماعی Voice که یک رسانه اجتماعی متعلق به گروه بلاک وان (Block.one) محسوب می‌شود، زودتر از موعد مقرر منتشر خواهد شد و مردم می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

همان طور که گفته شد، رسانه اجتماعی Voice که توسط خالق EOSIO، یعنی Block.one در حال ساخت و توسعه است، زودتر از زمان مقرر شده منتشر خواهد شد. طبق اعلام جدید، این رسانه اجتماعی در تاریخ ۴ ماه جولای سال ۲۰۲۰ میلادی در دسترس مردم و کاربران قرار خواهد گرفت.

طبق پستی که به تازگی در توییتر و توسط مدیر کل رسانه اجتماعی Voice، یعنی صلاح زالاتیمو (Salah Zalatimo) منتشر شده، این پلتفرم رسانه اجتماعی قرار است در روز استقلال آمریکا‌ در دسترس قرار بگیرد. علاوه بر این باید اشاره کنیم که تنها کاربران ثبت نام شده می‌توانند محتوای خود را روی شبکه ارسال و منتشر نمایند و به صورت آنلاین، تعامل داشته باشند. صلاح زالاتیمو درباره رسانه اجتماعی Voice این چنین توضیح می‌دهد:

ما در حال آماده سازی برای یک رونمایی بزرگ در پاییز امسال بودیم اما ما به سادگی نمی‌توانیم بیش از این منتظر بمانیم. ما باید اجتماع را همین الآن از فناوری بزرگ پس بگیریم.

پلتفرم رسانه اجتماعی Voice از تاریخ ۱۴ فوریه سال جاری میلادی، در مرحله آزمون و تست (بتا) قرار گرفت و تا کنون در همین مرحله باقی مانده است. مدیر عامل این رسانه می‌گوید که درخواست ثبت نام در Voice، تا تاریخ ۱۵ ماه آگست سال ۲۰۲۰ در دسترس قرار خواهد بود و کاربران این رسانه اجتماعی می‌توانند دوستان و آشنایان خود را به استفاده و فعالیت در Voice، تشویق و دعوت نمایند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: مهاجرت کاربران تایلندی از توییتر به شبکه اجتماعی مایندز (Minds) مبتنی بر اتریوم

رسانه اجتماعی Voice برای کسب درآمد

از آن جایی که شرکت Block One برای پروتکل EOSIO مسئول است و در واقع خالق و پدید آورنده‌ی آن محسوب می‌شود، شاید حدس این که روزی یک پلتفرم برای رسانه اجتماعی ایجاد شود، دور از ذهن نبود و این اتفاق در نهایت رخ داد. این شرکت در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ برای اولین بار اعلام کرد که در حال تولید و توسعه یک رسانه اجتماعی مبتنی بر فناوری شبکه بلاک چین است و بد نیست بدانید که Block One میزان ۱۰۰ میلیون دلار به صورت نقدی و ۵۰ میلیون دلار به صورت دارایی در نظر گرفته شده، برروی رسانه اجتماعی Voice هزینه و سرمایه گذاری کرده است. علاوه بر ای، شرکت Block One برای خرید دامنه‌ی Voice.com، میزان ۳۰ میلیون دلار هزینه کرده که همه این موارد نشان از اهمیت این پلتفرم برای شرکت نام برده شده دارد.

با این حال، به نظر می‌‌رسد که کار شرکت Block one به پایان نرسیده این شرکت قصد دارد برنامه‌های دیگری را نیز عملی کند. پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر این که Block One یک پتنت (Patent) را برای یک سیستم مناقصه‌ی مبتنی بر بلاک چین به ثبت رسانده که مربوط به پست‌های محبوب در رسانه‌های اجتماعی می‌شود. به نظر می‌رسد که این پتنت و ایده، برروی رسانه اجتماعی Voice پیاده سازی خواهد شد.

البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که کار این شرکت و رسانه اجتماعی آن، آسان و بی چالش نیست. با این که Block One یک شرکت کاملا مبتنی بر فناوری بلاک چین است و تقریبا تمام اجزای آن به رمزارز مربوط می‌شود، اما رسانه اجتماعی Voice در این مدت به دلیل مسائل خصوصی (Privacy)، زیر بار انتقادات فراوانی رفته است. به همین دلیل است که هم‌اکنون تمام کاربران باید هویت خود را به ثبت برسانند و یک سری داده و اطلاعات برای جلوگیری از کلاه برداری و جرم ارائه دهند. حال، با وجود عرضه زودتر از موعد این رسانه اجتماعی، باید ببینیم واکنش‌ها در برخورد با نسخه اصلی نهایی آن چگونه خواهد بود.

نظر شما در مورد رسانه اجتماعی Voice و عرضه زودتر از موعد آن چیست؟

منبع: Cointelegraph