برای آشنایی با شرایط قانون گذاری ارز دیجیتال در عمان و برخورد دولت‌، بانک‌ها و شرکت‌ها در خصوص تکنولوژی بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده در این کشور با کوین نیک همراه باشید.

شرایط قانون گذاری ارز دیجیتال در سلطان نشین عمان

نام کشور به انگلیسیOman
پایتختمسقط (Muscat)
مساحت۳۰۹٫۵۰۰ کیلومتر مربع
جمعیت ۵٫۱۰۶٫۶۲۶ میلیون نفر
زبانعربی
واحد پولریال عمان (OMR)
قانون‌گذاری ارزهای دیجیتالقانون گذاری نشده
پرداخت با ارز دیجیتال به عنوان ارز رسمیقانون گذاری نشده
ICOقانون گذاری نشده
قوانین ضد پولشویی برای ارزهای دیجیتالقانون گذاری نشده
خرید و فروش ارز دیجیتالقانون گذاری نشده
استفاده از بلاک چینقانون گذاری نشده

موقعیت کشور

عمان با نام رسمی سلطان نشین عمان، یک کشور پادشاهی در شرق عربستان است. حکومت این کشور بر اساس سلطنت مطلقه است اما پارلمان عمان، وظیفه قانون‌گذاری و بازررسی را برعهده دارد. درآمد اصلی این کشور از طریق نفت است و کشاورزی و ماهی‌گیری، ۲ منبع دیگر درآمد عمان محسوب می‌شوند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: قانون گذاری ارز دیجیتال در لبنان

قانون گذاری ارز دیجیتال در عمان

این طور که به نظر می‌رسد، ارزهای دیجیتال در کشور عمان نه ممنوع و نه مجاز هستند. در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷، بانک مرکزی عمان (CBO) در اطلاعیه‌ای به مردم اعلام کرد که در صورت از دست رفتن مال از طریق سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال، دولت این کشور هیچ گونه مسئولیتی برعهده نخواهد گرفت و خاطر نشان کرد که دولت هیچ گونه مقررات و دستور‌العملی در خصوص قانون گذاری ارز دیجیتال در عمان انجام نداده است.

قانون گذاری رمزارزها در کشور عمان
وضعیت قانون گذاری رمزارزها در کشور عمان

استفاده از تکنولوژی بلاک چین در لبنان

در طرف مقابل، دولت عمان علاقه مثبتی به تکنولوژی بلاک چین نشان داده است. برای مثال، شرکتی با پشتیبانی دولت به نام Blockchain Solutions and Services Co در این کشور آغاز به کار کرد. طبق اعلام سایت این شرکت، آن‌ها با همکاری انجمن بانک‌های عمان، مراجع تصمیم‌گیرنده عمان و کسب و کارهای محلی، به دنبال توسعه یک چارچوب به منظور پیش بردن فعالیت‌های این کشور در فضای دیجیتال هستند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: قانون گذاری ارز دیجیتال در قطر

علاوه بر آن، بانک BankDhofar به جامعه BankChain پیوست با به دنبال روش‌های متنوعی برای به تحقیق و توسعه بلاک چین در سیستم خود باشد. BankChain جوامعی از بانک‌ها هستند که قصد دارند از تکنولوژی بلاک چین در سیستم‌های بانکی خود بهره ببرند.

منبع: Coin Telegraph