پس از چند روزی که ارزهای دیجیتال روند افزایشی داشتند، امروز با سقوط بازار ارز دیجیتال مواجه شدیم؛ به‌طوریکه تماما به رنگ قرمز درآمد. بیت کوین در تلاشی دوباره نتوانست بر سد ۱۲ هزار دلار غلبه کند و امروز تقریبا ۸۰۰ دلار سقوط کرد. آلت کوین های بزرگ نیز به سرنوشت بیت کوین دچار شدند و نتیجه این شد که بازار ارز دیجیتال چیزی حدود ۲۰ میلیارد دلار ناقابل از دست داد.

کاهش قیمت ۸۰۰ دلاری بیت کوین

چند روز پیش بزرگترین ارز دیجیتال بازار در تلاشی دوباره توانست برای لحظاتی از مرز ۱۲ هزار دلار عبور کند، اما نتوانست جایگاه خودش را حفظ کند و به زیر این سطح برگشت. البته بعد خودش را برای یکی دو روز در نزدیکی این سطح نگه داشت، اما امروز همه چیز تغییر و به سرعت قیمت بیت کوین ریزش کرد.

روند نزولی بیت کوین از قیمت ۱۱٫۹۵۰ دلار آغاز شد و تا ۱۱٫۱۵۰ دلار سقوط کرد. اما بعد بیت کوین توانست کمی خودش را ترمیم کند و در حال حاضر حوالی ۱۱٫۴۶۰ خریدوفروش می‌شود.

نمودار ۲۴ ساعته قیمت بیت کوین

نمودار ۲۴ ساعته قیمت بیت کوین

در این شرایط سطح حمایتی بیت کوین ۱۱٫۲۰۰ دلار است و سطوح حمایتی بعدی، درصورتی که به روند نزولی ادامه دهد، ۱۱٫۰۵۰ و ۱۰٫۹۰۰ دلار است. اگر بیت کوین بخواهد به وضعیت گاوی خود برگردد مجبور است که اول بر سطح مقاومتی ۱۱٫۸۰۰ دلار غلبه کند و در این صورت احتمال عبور از مرز ۱۲ هزار دلار نیز وجود دارد.

جالب اینجاست قبل از اینکه بیت کوین شروع کند به کاهش قیمت، طلا به‌شکل چشمگیری دچار کاهش قیمت شده بود. این فلز ارزشمند، که در چند وقت اخیر ارتباط دوطرفه‌ای با بیت کوین از خود نشان داده است، توانست به بالاترین قیمت خود در تاریخ دست پیدا کند و به قیمت تاریخی ۲٫۰۷۰ دلار در هر اونس برسد؛ روز ۱۰ اوت با قیمت ۲٫۰۵۰ دلار خریدوفروش می‌شد. البته بعد از دو روز ۲۰۰ دلار (۸ درصد) کاهش پیدا کرد و در حال حاضر قیمت آن  ۱٫۸۸۰ دلار است.

خالی از لطف نیست که اشاره کنیم نقره نیز پس از اینکه در هفته پیش به بالاترین قیمت سالانه خود، یعنی ۳۰ دلار رسید، ۲۵ درصد کاهش یافت.

سقوط آلت کوین ها

امروز رنگ بازار قرمز است. بیشتر آلت کوین ها، چه آنها که حجم بازار بزرگی دارند، چه آنها که کوچک هستند، با کاهش قیمت مواجه شدند. اتریوم پس از چند تلاش نافرجام برای شکست سطح ۴۰۰ دلار، در ۲۴ ساعت گذشته ۶ درصد کاهش قیمت داشت به ۳۷۲ رسید. ریپل ۸ درصد سقوط کرد و به ۰/۲۷۷ دلار رسید. بیت کوین کش ۸ درصد، ساتوشی ویژن ۱۰ درصد، لایت کوین ۹/۳ درصد، کاردانو ۹٫۳ درصد، بایننس کوین ۷/۵ درصد کاهش قیمت داشته‌اند.

نمای کلی بازار ارز دیجیتال

نمای کلی بازار ارز دیجیتال

تزوس پس از اینکه دیروز توانست رکورد بالاترین قیمت خود را ثبت کند و به ۴٫۴ دلار برسد، ۱۳ درصد کاهش یافت و به ۳٫۷۵ دلار رسید. بقیه آلت کوین ها نیز در ۲۴ ساعت گذشته اوضاع خوبی نداشتند، طوریکه بند پروتکل ۲۰ درصد، بایتوم ۲۰ درصد، هدرا هشگراف ۱۴ درصد، نروس نتورک ۱۳٫۵ درصد، کوساما ۱۳٫۳ دلار، آیوتا ۱۳ درصد، کاوا ۱۲ درصد، آنتولوژی ۱۱٫۵ درصد، بلاک استاک ۱۱ درصد، تتا ۱۱ درصد و الگورند ۱۰٫۵ درصد کاهش قیمت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان خرید ارز دیجیتال چه زمانی است؟

طبعا، این اتفاق تاثیر منفی روی حجم کل بازار گذاشته است. حجم بازار ۵ درصد با کاهش مواجه شد و از ۳۶۵ میلیارد دلار به ۳۴۵ میلیارد دلار رسید.

نمودار ۷ روزه حجم کلی بازار ارز دیجیتال

نمودار ۷ روزه حجم کلی بازار ارز دیجیتال

علیرغم قرمز غالب بر بازار ارز دیجیتال، رمزارزهایی هم بودند که قیمتشان افزایش یافت. بیشترین افزایش را کامپاوند با ۲۹ درصد در اختیار دارد و بعد از آن میکر با ۱۵ درصد، آراگون با ۱۴ درصد، آوه با ۱۳ درصد، سینتتیکس نتور با ۹ درصد و سوایپ با با ۶ درصد قرار دارند. سوایپ دیروز توانست به رکورد بالاترین قیمت تاریخ خود، یعنی ۳٫۲ دلار برسد.

فراموش نکنید که همیشه می‌توانید نظرها و تحلیل‌های خودتان را با کوین‌نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: CryptoPotato