شبکه آزمایشی زینکن (Zinken) که به تازگی راه اندازی شده است، با موفقیت به کار خود ادامه می‌دهد تا راه برای راه اندازی اتریوم ۲ هموارتر شود. زینکن آخرین فاز تست اتریوم ۲ است. به طور دقیق‌تر، این اولین ایجاد بلوک در اتریوم جدید پیش از آغاز شبکه گواه اثبات سهام است.

این آزمایش، در ادامه شبکه آزمایشی قبلی که اسپادینا (Spadina) نام داشت، انجام شده است. اسپادینا به دلیل مشارکت پایین کاربران و خطاهای مختلف، شکست خورده بود. اما با موفقیت شبکه آزمایشی زینکن، تیم‌ها مشغول پایان حسابرسی‌ها و آمادگی برای عرضه رسمی اتریوم ۲ هستند.

همانند اسپادینا، شبکه آزمایشی زینکن نیز به منظور تصحیح و آمادگی ریشه شبکه انجام شده است. برای راه اندازی اتریوم ۲ نیاز به بیش از ۱۶ هزار اعتبارسنج (کاربرانی که نرم‌افزار را اجرا می‌کنند) و بیش از ۵۰۰ هزار اتریوم است. به دلایل عملی، این میزان برای شبکه‌های آزمایشی زینکن و اسپادینا کاهش داده شده بود.

این دو شبکه آزمایشی همراه با تست نت مدالا (Medalla)، که هدف آن آزمایش کامل بلاک چین اتریوم ۲ (با توکن‌های آزمایشی بی‌ارزش) است، همه چیز را برای آغاز به کار اتریوم ۲ و کوچ به سمت گواه اثبات سهام (Proof of Stake) آماده کرده‌اند. در اتریوم ۲، عملیات‌ها با سرعت بسیار بالای ۱۰۰ هزار تراکنش بر ثانیه صورت خواهند گرفت. این رقم در شبکه فعلی اتریوم که با شیوه گواه اثبات کار (Proof of Work) عمل می‌کند، فقط ۱۵ تراکنش بر ثانیه است.

ثبات و مقیاس‌پذیری، مهم‌ترین عوامل راه اندازی اتریوم ۲

مقیاس‌پذیری برای افزایش عمر اتریوم بسیار ضروری است. اتریوم به دلیل امکاناتی که در اختیار قرار داده است، به دلیل تراکم بالای کاربران، با مشکلات متعددی رو به رو است. حتی ظهور اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز یک انفجار را برای اتریوم به همراه داشته است.

به همین دلیل، بلاک چین های مختلفی نظیر Tron یا Solana در تلاش هستند تا با رفع مشکلات مختلفی که اتریوم با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، جای این بلاک چین را بگیرند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: استیکینگ اتریوم ۲ چیست و چگونه کار می کند؟

اما اتریوم به عنوان بزرگ‌ترین بلاک چین امور مالی غیرمتمرکز، بیکار ننشسته و به زودی با اتریوم ۲ بزرگ‌ترین ایراد خود، یعنی مقیاس‌پذیری را رفع خواهد کرد. در تاریخ ۲۸ سپتامبر، شبکه آزمایشی مدالا توانست ۶۰ هزار اعتبارسنج و حدود ۲ میلیون اتر را به صورت آزمایشی جذب خود کند. این ارقام از آن زمان تا امروز، به ۷۵ هزار اعتبارسنج و ۲٫۴ میلیون اتریوم آزمایشی رسیده است.

حتی توسعه دهندگان هم در حال ایجاد ابزارهای خود برای اتریوم ۲ هستند. در حال حاضر شبکه‌های آزمایشی اتریوم ۲ به درستی کار خود را انجام می‌دهند و راه را به خوبی برای کوچ این شبکه به فضایی جدید، بزرگ و با قابلیت‌های بیشتر، هموار کرده‌اند.

نظر شما در خصوص راه اندازی اتریوم ۲ چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Decrypt