پس از انتشار خبر شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ریپل، مانی گرام (MoneyGram) که شریک تجاری ریپل محسوب می‌شود، گفته است به دنبال بررسی شرایط ادامه همکاری است. در ادامه این مطلب درباره ادامه همکاری مانی گرام و ریپل پس از مشکلات به‌وجود آمده بیشتر صحبت می‌کنیم.

همکاری مانی گرام و ریپل

در پی انتشار خبر شکایت SEC  از ریپل به علت عرضه غیرقانونی ۱/۳ میلیارد دلار ارز XRP بحث‌ها در مورد ادامه همکاری مانی گرام با ریپل بالا گرفت.

ریپل مالک بیش از ۴ درصد از سهام مانی گرام است و در سه ماهه سوم سال جاری ۹/۳ میلیون دلار به مانی گرام داده است تا نقدینگی شبکه نقل و انتقالات برون مرزی ریپل را تامین کند.

در مجموع تا الان ریپل برای ارائه سرویس نقدینگی بر اساس تقاضا (on-demand liquidity)  ۵۳ میلیون دلار به مانی گرام پرداخت کرده است.

سرویس نقدینگی بر اساس تقاضا (ODL) از طریق سرویس پرداخت برون مرزی xRapid ریپل به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند وجوه پرداختی خود را از یک ارز فیات  به  XRP تبدیل کنند و سپس در مقصد XRP را به ارز مورد نظر تبدیل کنند. این سرویس به شرکت‌ها اجازه می‌دهد بدون نیاز به بانک کردن حساب‌های بانکی در کشور مقصد بتوانند پرداخت‌های خود را انجام دهند.

مانی گرام که در حال حاضر دومین ارائه دهنده خدمات پرداخت در جهان پس از وسترن یونیون است، از ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ از سرویس نقدینگی بر اساس تقاضای ریپل برای نقل و انتقال ۴ ارز استفاده می‌کند.

در آن زمان، الکس هولمز (Alex Holmes) مدیرعامل مانی گرام گفته بود: «مانی گرام در حال تبدیل شدن به شریک اصلی نقل و انتقالات برون مرزی با استفاده از دارایی‌های دیجیتال است.»

همکاری مانی گرام و ریپل

در پی شکایت SEC از ریپل همکاری این شرکت با مانی گرام در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت

این مطلب راهم مطالعه کنید: ماجرای شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ریپل چیست؟

در پی شکایتی که روز سه شنبه ثبت شد به نظر می‌رسد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به مانی گرام هم اشاره خواهد شد. چرا که ادعا می‌شود تامین مالی سرویس ODL ارگانیک یا بازار محور نبوده است، بلکه از طریق ریپل پشتیبانی شده است.

هر چند در شکایت SEC به طور مشخص از مانی گرام نام نبرده شده است، اما ذکر شده است که ریپل از سال ۲۰۱۹ تا سپتامبر ۲۰۲۰ بیش از ۵۲ میلیون دلار به یک طرف ناشناس پرداخت کرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ادعا می‌کند این پول فرستاده شده به کانال دیگری برای فروش ثبت نشده XRP در بازار تبدیل شده است. با دریافت ارزش افزوده آن توسط ریپل، این موضوع می‌‌تواند به عنوان استفاده غیرسالم ریپل از XRP و افزایش حجم معاملات  XRP محسوب شود.

به نظر می‌رسد شکایت SEC از ریپل وارد مراحل جدی شده است و همین موضوع باعث شده ریپل ۲۰ درصد از ارزش خود را در ۲۴ ساعت گذشته از دست بدهد. زمزمه‌هایی مبنی بر تعلیق معاملات ریپل در صرافی‌های ارز دیجیتال هم شنیده می‌شود که هنوز هیچ خبر رسمی در این زمینه منتشر نشده است.

فراموش نکنید اگر از مطالب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک استفاده می‌کنید، حتما آن‌ها را با دوستان خود که به حوزه ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستند معرفی کنید.

منبع: coindesk