بازار ارزهای دیجیتال، به ویژه برای بیت کوین روز ثبت رکورد جدیدی بود. در روند صعودی اخیر، بیت کوین امروز موفق شد به سطح ۲۵۰۰۰ دلار برسد و در ۲۴ ساعت گذشته یک افزایش ۴/۶۴ درصدی را تجربه کرد. اما اتریوم در این رالی عقب ماند و در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۰/۹ درصد افزایش داشته است. ریپل هم روز گذشته را با یک افزایش ۴۰ درصدی و شورت اسکوییز گسترده پشت سر گذاشت و در ۲۴ ساعت با یک کاهش ۱۲/۳۱ درصدی روبرو شده و اکنون با قیمت ۰/۳۰۲۳ دلار معامله می‌شود. در این میان لایت کوین، پیشتاز بوده و با یک افزایش ۱۴/۶۹ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته جایگاه صعودی خوبی را از آن خود کرده و با قیمت ۱۲۸/۶۲ معامله می‌شود. اکنون نگاهی می‌اندازیم به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۶ دی (۲۶ دسامبر ۲۰۲۰) و رمز ارزهای تأثیرگذار را بررسی خواهیم کرد.

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۶ دی

با نگاهی به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال درمی‌یابیم که امروز بیت کوین وضعیت خوبی داشته و اتریوم نیز البته نه به اندازه بیت کوین، اما دنباله روی آن بوده است. اما برای ریپل عکس این مطلب صادق است.

بازار در ۶ دی

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۶ دی (منبع Coin360)

بیت کوین

بیت کوین، روز گذشته ۴/۱۱٪ افزایش یافت. به دنبال یک سود ۲/۳۱ درصدی در روز پنجشنبه، بیت کوین روز جمعه را با قیمت ۲۴۸۰۲ دلار به پایان رساند. بیت کوین امروز صبح موفق شد از سطح ۲۵۰۰۰ دلار عبور کند. اوایل صبح به ۲۴۷۷۵ دلار افزایش و سپس به زیر ۲۴۵۵۰ دلار کاهش یافت. بیت کوین هنوز سطح عمده حمایت و مقاومت را تست نکرده است. این روند صعودی کوتاه مدت دست نخورده باقی مانده و با افزایش به سطح ۲۴۰۰۰ دلار حمایت شده است. بیت کوین نباید از سطح پیوت ۲۴۱۲۶ دلار سقوط کند تا بتواند اولین سطح مقاومت اصلی ۲۵۳۹۶ دلار را وارد بازی نماید.

در صورت وقوع یک رالی گسترده دیگر، بیت کوین می‌تواند پیش از هرگونه پولبک، مقاومت ۲۶۰۰۰ دلار را تست کند. دومین سطح مقاومت عمده ۲۶۰۷۳ دلار است. سقوط قیمت به ۲۴۱۲۶ دلار، اولین سطح حمایت اصلی را با قیمت ۲۳۴۴۹ دلار به همراه خواهد داشت.

در صورت وقوع sell-off گسترده، بیت کوین باید از سقوط به زیر ۲۳۰۰۰ دلار جلوگیری کند. سطح حمایت اصلی دوم ۲۲۱۷۹ دلار است.

نمودار تغییرات قیمت بیت کوین در روز ۶ دی

نمودار تغییرات قیمت بیت کوین در روز ۶ دی

بیشتر بخوانید: ۴ دلیل عبور بیت کوین از مرز قیمت ۲۰ هزار دلاری

اتریوم

اتریوم هم به پیروی از بیت کوین بازار نسبتاً صعودی داشت. اما به اندازه بیت کوین وضعیت خوبی نداشت. فعلاً منطقه ۶۱۱ و ۶۰۵ دلار از اتریوم حمایت کرده و مانع از سقوط آن شده است. در زمان نگارش این مطلب، اتریوم در محدوده ۶۲۴ دلار معامله می‌شود.

نمودار تغییرات قیمت اتریوم در روز ۶ دی

نمودار تغییرات قیمت اتریوم در روز ۶ دی

ریپل

در بین ارزهای دیجیتال این وضعیت ریپل است که قرمز است. ریپل در هفت روز گذشته، ۴۵/۶۶٪ سقوط کرده است. هر چند روز گذشته در پی یک رالی غافلگیرانه ۴۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و به بالاترین قیمت ۰/۳۴۷۳۵ دلار رسید اما این رالی تنها چند ساعت طول کشید و قیمت روی ۰/۳۱۷۲۷ دلار بسته شد. به دلیل شورت اسکوییز و لیکویید شدن بسیاری از پوزیشن‌های ریپل، این رمز ارز اکنون بازار قرمزی را تجربه می‌کند و در محدوده ۰/۳۱ دلار در حال رنج زدن بوده و در زمان نوشتن این مقاله با قیمت ۰/۳۰۱۸ معامله می‌شود.

نمودار تغییرات قیمت ریپل در روز ۶ دی

نمودار تغییرات قیمت ریپل در روز ۶ دی

لایت کوین

به نظر می‌رسد، روند صعودی لایت کوین ادامه دارد. لایت کوین روز گذشته را با یک کندل سبز پشت سر گذاشت و در محدوده ۱۰۷ تا ۱۲۸ دلار در نوسان بود و با قیمت ۱۲۷/۴۷ دلار بسته شد. امروز نیز به قیمت ۱۳۲ دلار رسید و در حال حاضر در محدوده ۱۲۸ و ۱۲۹ در حال نوسان بوده و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۱۲۸/۱۳ دلار معامله می‌شود.

نمودار تغییرات قیمت لایت کوین در روز ۶ دی

نمودار تغییرات قیمت لایت کوین در روز ۶ دی

در بین سایر ارزهای دیجیتال، چین لینک یک کاهش ۰/۵۶ درصدی را در ۲۴ ساعت گذشته تجربه کرده و با قیمت ۱۱/۲۴ دلار معامله می‌شود. پولکادات یک کاهش ۰/۲۲ درصدی داشته و قیمت آن ۵/۱۵ دلار است. آدای کاردانو کاهش ۰/۲۷ درصدی را تجربه کرده و با قیمت ۰/۱۵۳ دلار معامله می‌شود.

بیت کوین کش شاهد یک صعود ۳/۲۴ درصدی بوده و با قیمت ۳۱۵/۸۳ دلار معامله می‌شود. اما سکه بایننس از آن عقب‌تر است و یک افزایش ۰/۴۳ درصدی را تجربه کرده و قیمت آن در حال حاضر ۳۲/۸۸ دلار است.

در هفته جاری، ارزش کل بازار رمزنگاری قبل از آنکه به پایین‌ترین سطح روز چهارشنبه یعنی ۵۹۰/۸۵ میلیارد دلار برسد، به بالاترین قیمت ۶۷۱/۵۰ میلیارد دلار افزایش یافت. در زمان نوشتن این مقاله، ارزش کل بازار ۶۵۷/۷۲ میلیارد دلار است.

تسلط بیت کوین از پایین‌ترین سطح روز دوشنبه ۶۶/۷۴٪ به بالاترین سطح چهارشنبه ۷۱/۱۴٪ افزایش یافت. در زمان نوشتن این مقاله، تسلط بیت کوین ۶۹/۴۹٪ است.

نظر شما در مورد وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۶ دی چیست؟ آیا به نظر شما بیت کوین می‌تواند در این روزهای پایانی سال میلادی، باز هم اوج قیمت‌های جدیدی ثبت کند؟ وضعیت ریپل چگونه خواهد بود؟ نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.