به نظر می‌رسد شرکت‌هایی که امسال در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند تصمیم خوبی اتخاذ کرده‌اند، زیرا قیمت بیت کوین همچنان رو به افزایش است. امسال شرکت‌های سراسر دنیا تصمیم به سرمایه‌گذاری در بیت کوین و هولد کردن آن در خزانه خود گرفتند. قیمت این ارز دیجیتال به شدت افزایش یافته و باعث ارزشمندتر شدن سرمایه‌گذاری‌های این شرکت‌ها شده است. اکنون، کل ارزش بیت کوین شرکت ‌ها در سراسر دنیا بیش از ۳۰ میلیارد دلار است.

ارزش بیت کوین شرکت ‌ها

در حال حاضر، تعداد معدودی از شرکت‌های منتخب در سراسر جهان مجموعاً ۱/۱۵ میلیون بیت کوین در خزانه خود دارند. این مقدار به لطف آخرین بازار گاوی این رمز ارز، بیش از ۳۰ میلیارد دلار ارزش دارد (که بخشی از آن به خاطر همین شرکت‌های بزرگی است که مشتاقانه به خرید این دارایی روی آورده‌اند).

این ارقام که توسط Bitcoin Treasuries منتشر شده نشان می‌دهد که ۲۹ شرکت ۵/۴۸٪ از کل ذخایر بیت کوین را در خزانه خود دارند.

مایکرواستراتژی پیشتاز است

از بین تمام شرکت‌های ذکر شده، شرکت اطلاعات تجاری آمریکا، مایکرواستراتژی بیشترین مالکیت بیت کوین را در اختیار دارد. این شرکت مالک بیش از ۷۰۰۰۰ بیت کوین یا ۱/۸ میلیارد دلار از این رمز ارز است.

دلیلش این است که مدیرعامل این شرکت، مایکل سیلور (Michael Saylor)، اکنون یک مبلغ بیت کوین است که معتقد است این دارایی از طلا بهتر بوده و چنان با اشتیاق آن را می‌خرد که گویی دیگر فردایی وجود ندارد.

در تاریخ ۲۱ دسامبر، این شرکت ۲۹۶۴۶ بیت کوین خریداری کرد که امروز ارزش آن بیش از ۸۰۰ میلیون دلار است.

بیشتر بخوانید: خرید ۶۵۰ میلیون دلار بیت کوین توسط مایکرواستراتژی از طریق عرضه اوراق قابل تبدیل

مالکیت دیگر شرکت‌ها

سایر شرکت‌های عمومی موجود در این فهرست که به طور جدی به هولد کردن بیت کوین روی آورده‌اند، شامل شرکت سرمایه‌گذاری Galaxy Digital با ۴۴۸ میلیون دلار، شرکت پرداخت اسکوئر، با بیش از ۱۲۶ میلیون دلار و شرکت استخراج Hut 8 است که ۷۹ میلیون دلار بیت کوین دارد.

شرکت‌های خصوصی شامل صرافی سابق، MTGOX K.K.، دارای ۳/۸ میلیارد دلار بیت کوین و شرکت مدیریت دارایی، Stone Ridge Holdings Group پس از سرمایه‌گذاری در ماه اکتبر، اکنون مالک ۲۹۲ میلیون دلار بیت کوین است.

همچنین، Bitcoin Treasuries شرکت‌های «مشابه ETF» مانند گری اسکیل بیت کوین تراست (۱۵/۶ میلیارد دلار) و کوین شیرز  ( ۱/۹ میلیارد دلار) را در فهرست خود قرار داده است.

اما علی رغم اینکه این رقم ۳۰ میلیارد دلاری برای ارزش بیت کوین شرکت ها بسیار زیاد به نظر می‌رسد، اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌های این فهرست در ارتباط با ارزهای دیجیتال هستند. تازه مدتی است که صندوق‌های پوشش ریسک در سراسر جهان شروع به نگهداری بیت کوین کرده‌اند. علاوه بر این، دائماً در مورد آن صحبت می‌شود و برخی دیگر در حال سرمایه‌گذاری هستند، بنابراین شاید زودتر از آنچه انتظار می‌رود بیت کوین را در خزانه خود هولد کنند.

نظر شما در مورد ارزش بیت کوین شرکت ها چیست؟ به نظر شما خریدهای این شرکت‌ها تا چه میزان در افزایش قیمت بیت کوین مؤثر بوده است؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt