دادگاه منطقه جنوب نیویورک، تاریخ اولین جلسه‌ی دادگاه خود را برای رسیدگی به پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه ریپل تعیین کرد. این دادگاه در تاریخ ۲۲ فوریه برای کنفرانس مقدماتی و با قضاوت قاضی آنالیسا تورس برگزار می‌شود.

ادامه جلسات نیز آنلاین انجام می‌شود. کنفرانس‌های قبل از دادرسی معمولاً برای کمک به قضات در تشکیل پرونده و ایجاد جدول زمانی برای انجام فعالیت‌های قبل از محاکمه طراحی می‌شوند. قاضی همچنین ممکن است از یک کنفرانس برای تعیین تاریخ دادرسی موقت استفاده کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) می‌گوید، ریپل از سال ۲۰۱۳ تاکنون ارز دیجیتال‌اش را به عنوان یک سهام ثبت نشده و به طور غیرقانونی فروخته است. در این پرونده همچنین مدیر اجرایی ریپل، برد گارلینگهاوس و بنیانگذار آن، کریس لارسن را به‌عنوان افراد مسئول در این پرونده‌ی قضایی معرفی شده‌اند. 

بیشتر بخوانید: ماجرای شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ریپل چیست؟

همانطور که اشاره شد، دیوان عالی کشور در قانون هاوی (قانونی مرتبط با این نوع جرایم) که در سال ۱۹۴۶ تبیین شده ‌است، تعریف اینکه آیا یک ابزار می‌تواند قرارداد سرمایه گذاری باشد یا خیر و همچنین قوانین متغیری که توسط کسانی که به دنبال استفاده از پول دیگران با وعده سود هستند، در این قانون طراحی شده است. در تمام مدت فعالیت ریپل، این ارز دیجیتال به‌عنوان یک قرارداد سرمایه گذاری ثبت شده است. بنابراین یک سرمایه‌گذاری تحت شرایط قوانین اوراق بهادار فدرال بوده است.

ریپل اظهار داشت:

SEC درباره حقایق موجود و قانون مرتبط با آن دچار سوتفاهم شده است. دارندگان ریپل در سود سهم شریک نیستند یا به کل سود سهام دریافت نمی‌کنند. آنها حق دخالت در امور شرکت را ندارند.

خرید ریپل

سقوط ریپل

این دادخواست باعث سقوط سریع این ارز دیجیتال شده است. به‌گونه‌ای که از زمان انتشار اخبار دادخواست از ۰/۶ دلار به ۰/۲۱ دلار سقوط کرده است. سقوطی ۶۱ درصدی. در پی این دادخواست اکثر صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال، ریپل را از معاملات خود حذف کرده‌اند. باید دید مشخص شدن تاریخ دادگاه ریپل تاثیری در سقوط این ارز دیجیتال خواهد داشت یا خیر.

به نظر شما تعیین تاریخ دادگاه ریپل چه تاثیری در روند نزولی ریپل خواهد گذاشت؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک در میان بگذارید.

منبع: dailyhodl