صرافی بیت استمپ، توقف معاملات ریپل و سپرده‌گذاری‌های مرتبط با آن را برای همه مشتریان ایالات متحده از تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۲۱ اعلام کرد. اخیراً، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، علیه ریپل لبز، تشکیل پرونده داده است و ادعا کرده ریپل یک موضوع امنیتی است.

طبق گفته بیت استمپ، مشتریان ایالات متحده می‌توانند ریپل خود را پس از توقف معاملات نیز به فروش برسانند. کاربران دیگر کشورها مشکلی برای انجام معاملات ریپل نخواهند داشت.

بیت استمپ اولین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال است که در پاسخ به دادخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه ریپل اقدام به توقف معاملات ریپل کرد.

توقف معاملات ریپل

کسانی که چشم دیدن ریپل را نداشتند، یک روز خوب دیگر را پشت سر گذاشتند. صرافی دیگری هم معاملات  ریپل را متوقف کرد. پس از آنکه ریپل فاش کرد که با دادخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای فروش غیرقانونی اوراق بهادار روبرو است، قیمت آن سقوط کرد.

بلافاصله پس از توقف معاملات ریپل در بیت استمپ، تعدادی از صرافی‌های دیگر هم ریپل را از لیست خود خارج کردند یا تجارت مشتریان ساکن ایالات متحده را متوقف کردند. صرافی‌های OSL ، CrossTower و Beaxy تجارت ریپل را متوقف کردند. صندوق پوشش ریسک ارز دیجیتال Bitwise  هم ریپل را از سبد سهام خود حذف کرد. همگی آنها دعوای SEC را دلیل این اقدام عنوان کردند.

بیشتر بخوانید: ماجرای شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ریپل چیست؟

بهترین امنیت

ریپل لبز اعلام کرده است که آنها یک روز قبل از انتشار رسمی اطلاعات توسط مقامات، منتظر یک پرونده قضایی از سوی SEC بودند. دستگاه‌های اطلاعاتی، مدیر عامل شرکت، براد گارلینگهاوس و بنیانگذار ریپل، کریس لارسن را به انجام فروش غیرقانونی اوراق بهادار “در حال انجام” متهم کردند.

در ایالات متحده، اسناد اوراق بهادار باید در سازمان رسمی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثبت شود تا به صورت عمومی معامله شود. برخی دارایی‌های غیر امنیتی، مواردی مانند املاک و ارز دیجیتال هستند. ریپل لبز اصرار دارد که ریپل، برای ساده سازی انتقال پول طراحی شده است و یک ارز دیجیتال است نه یک وثیقه و دارایی مالی.

هنگامی که مقامات فدرال در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال، اظهار نظر می‌کنند، آنها معمولاً ارز دیجیتال را به عنوان دارایی تعیین می‌کنند. تا اینکه شیوه اثبات سهام به وجود آمد که باعث شد در کنگره نمایندگان آمریکا برخی تلاش‌ها برای رفع این ناسازگاری‌ها و مشکلات انجام شود.

در گذشته، دولت ایالات متحده پیشنهادی اراپه داد که بیت کوین و اتریوم را به عنوان اوراق بهادار در نظر نگیرد. در سال ۲۰۱۹، لارسن و گارلینگهاوس نامه ای سرگشاده نوشتند و از دولت آمریکا خواستار کاهش سرعت تدوین مقررات جدید شدند.

افت شدید قیمت

پس از اعلام ریپل در مورد دادخواست آینده، قیمت آن در یک روز ۳۶ درصد کاهش یافت. ریپل در تابستان جو آرامی داشت در حالی‌که سایر ارزهای دیجیتال شاهد افزایش قیمت بودند. سرانجام، در آستانه ایر دراپ توکن‌های شبکه فلیر اسپارک، قیمت ریپل به بالاترین حد خود، ۰/۷۹ دلار رسید. توکن‌های اسپارک به اجرای قراردادها در زنجیره بلاک‌های ریپل کمک می‌کنند. در ۱۱ دسامبر امسال به هر دارنده ریپل، پس از فرستادن عکس از دارایی خود، ایر دراپ دریافت خواهد کرد. تا اینکه خبر دادخواست از راه رسید.

توقف معاملات ریپل در بیت استمپ
تغییرات قیمت ریپل در ۱ ماه گذشته

با وجود جهش کوتاه تا محدوده ۰/۲۷ دلار، ریپل همچنان در تلاش است تا بالای ۰/۳ دلار خودش را تثبیت کند. با شکست رکورد ۲۸٫۰۰۰ دلار توسط بیت کوین و جلب توجه فراوان، ممکن است ریپل نتواند سرمایه‌گذاران خود را حفظ کند.

به نظر شما سقوط ریپل تا کجا ادامه خواهد داشت؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک در میان بگذارید.

منبع: beincrypto