گری اسکیل با تشدید تقاضای بیت کوین، کل دارایی‌های تحت مدیریت خود در شروع سال ۲۰۲۱ را به بیش از ۲۰ میلیارد دلار رسانده است. غول سرمایه‌گذاری نهادی ارزهای دیجیتال، گری اسکیل اکنون ۲۰ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارد؛ زیرا خریدهای بیت کوین این شرکت تقریباً به نسبت سه به یک از میزان تولید بیت کوین جلوتر است. همانطور که روز جمعه توسط منبع تجزیه و تحلیل داده Coin98 Analytics گزارش شد، گری اسکیل تقریباً سه برابر بیشتر از مقداری که در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ به بازار اضافه شد، بیت کوین خریده است. این امر بازار را به تدریج با محدودیت عرضه بیت کوین مواجه خواهد کرد.

محدودیت عرضه بیت کوین؛ ماینرها نمی‌توانند بیت کوین کافی استخراج کنند

ماه گذشته، این شرکت در مجموع ۷۲٫۹۵۰ بیت کوین (۲/۱۳۲ میلیارد دلار) به دارایی‌های تحت مدیریت خود (AUM) اضافه کرد. در همین مدت، ماینرها تنها ۲۸٫۱۱۲ بیت کوین (۸۲۱/۷ میلیون دلار) استخراج کردند، یعنی ۳۸/۵ درصد از خریدهای گری اسکیل.

این ارقام آنچه را که بسیاری به عنوان فشار مداوم نقدینگی در بیت کوین توصیف کرده‌اند، تأکید می‌کنند. جایی که خریداران بزرگ هر منبع در دسترس را مکیده و آن را از گردش خارج می‌کنند و برای هولد طولانی مدت ذخیره می‌کنند.

این پدیده قبلاً در نوامبر سال ۲۰۲۰ مشاهده شده، اما دسامبر سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش آشکار تقاضا از سوی گری اسکیل و سایر نهادها و سازمان‌ها بود.

بیت کوین استخراج شده در مقایل خریداری شده توسط گری اسکیل در دسامبر

بیت کوین استخراج شده در برابر BTC خریداری شده توسط گری اسکیل در ماه دسامبر

بیشتر بخوانید: شرکت گری اسکیل چگونه تمام بیت کوین‌ها را قورت می‌دهد؟

گری اسکیل اکنون ۲۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال تحت مدیریت دارد

در عین حال، در نیمه شب سال نو، مدیر عامل گری اسکیل، بری سیلبرت (Barry Silbert) بابت اینکه که مجموع AUM شرکت را از طریق صندوق‌های ارز دیجیتال مختلف آن به بیش از ۲۰ میلیارد دلار رسانده، جشن گرفت. همین یک سال پیش، این رقم تنها ۲ میلیارد دلار بود.

این شرکت با ۱۷/۴۷۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بیت کوین با پیشی گرفتن از سایر مشارکت‌کنندگان در بازار، بزرگترین نهاد در صحنه بیت کوین است. مایکرواستراتژی تازه وارد، گرچه یک کسب‌وکار سرمایه‌گذاری نیست، اما اکنون ۷۰٫۴۷۰ بیت کوین (۲/۰۶ میلیارد دلار) را تحت مدیریت دارد.

دارایی های تحت مدیریت گری اسکیل در ۳۱ دسامبر

دارایی های ارز دیجیتال گری تحت مدیریت اسکیل در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰

از این پس، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که تقاضای بیشتر برای عرضه ثابت بیت کوین «جدید» از استخراج‌کنندگان تنها به ایجاد یک جنگ مناقصه‌ای و افزایش قیمت می‌انجامد. فروشندگان قبلاً در دسامبر ۲۰۲۰ با تصمیم جدی خریداران روبرو شده بودند، زمانی که اوج قیمت‌های جدید نتوانستند باعث پولبک‌های طولانی مدت و پایدار شوند.

آیا به نظر شما خریدهای نهادی باعث محدودیت عرضه بیت کوین خواهد شد؟ نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph