ارزهای دیجیتال مبتنی بر حفظ حریم خصوصی تحت بررسی دقیق نهادهای نظارتی قرار دارند. صرافی ارز دیجیتال بیترکس امروز اعلام کرد که حذف کوین ‌های مبتنی بر حفظ حریم خصوصی مونرو (XRM)، زی کش (ZCash) و دش (Dash) را روز جمعه، ۱۵ ژانویه، ساعت ۲۳:۰۰ به وقت UTC از لیست خود انجام خواهد داد.

حذف ارزهای دیجیتال مبتنی بر حفظ حریم خصوصی

این صرافی ثبت شده در برمودا دلیلی برای این حذف ارائه نکرده، اما هر سه کوین‌های حریم خصوصی هستند؛ دسته‌ای از رمز ارزها که تراکنش‌های غیرقابل ردیابی را ارائه می‌دهند. مونرو به طور پیش فرض خصوصی است و زی کش و دش گزینه‌ای برای تراکنش‌های خصوصی دارند.

کوین های حفظ حریم خصوصی توسط نهادهای نظارتی به دقت در حال بررسی هستند. چرا که این نهادها این نوع سکه‌ها را تسهیل‌کننده فعالیت‌های غیرقانونی می‌دانند. به عنوان مثال، بازار کاخ سفید در بازار دارک نت، تنها به دلیل ویژگی‌های حریم خصوصی تراکنش‌ها، مونرو را می‌پذیرد چرا که ردیابی تراکنش‌های بیت کوین نسبت به آن آسان‌تر است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال مونرو چیست؟ راهنمای ساده و جامع مونرو

بیترکس «استانداردهای نظارتی در حال تکامل و سایر موارد مربوط به انطباق پذیری» را از جمله دلایل حذف این توکن‌ها از لیست خود عنوان کرده است.

در اوایل این هفته، بیترکس یکی از چندین صرافی بود که ریپل را از لیست خود خارج کرد. پس از آنکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه سازندگان ریپل به دلیل جمع‌آوری ۱/۳ میلیارد دلار از فروش غیرمجاز اوراق بهادار شکایت کرد، بسیاری از صرافی ها آن را از لیست خود حذف کردند. ریپل، این ادعاها را رد کرده است.

نظر شما در مورد دلیل حذف سکه های مبتنی بر حفظ حریم خصوصی، مونرو، زی کش و دش از صرافی بیترکس چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt