روند صعودی بیت کوین که تقریبا از هفته دوم اکتبر و زمانی که بیت کوین تقریبا ۱۰٫۵۰۰ دلار قیمت داشت، آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و بیت کوین را به ۳۰٫۰۰۰ دلار رساند. اما شاید بتوانیم بگوییم نقطه عطف جهش قیمتی بیت کوین اوایل کریسمس بود، وقتی که بیت کوین در ۱۶ دسامبر تنها ۲۱٫۰۰۰ دلار قیمت داشت و خیلی سریع به ۲۵٫۰۰۰ دلار رسید. حالا در اولین روزهای سال ۲۰۲۱ میلادی بیت کوین از ۳۰٫۰۰۰ دلار هم فراتر رفته است.

در سال گذشته اخبار و مقالات متعددی در مورد رکوردهای قیمتی بیت کوین منتشر شد که بسیاری از تحلیلگران و تفسیرکنندگان بازار این افزایش قیمت پی در پی را به ورود سرمایه‌گذاران بزرگ از جمله آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci) و شرکت‌های بزرگی از جمله مس موچوال (MassMutual) و مایکرواستراتژی (MicroStrategy) ربط می‌دهند.

اینکه همچنان بیت کوین به روند صعودی خود ادامه می‌دهد یا نه به طور قطع مشخص نیست، اما نظر بسیاری از منتقدینش از جمله وارن بافت (Warren Buffett) را نسبت به خود تغییر داد. به نظر می‌رسد بیت کوین حالا در بین منتقدین سخت‌گیر خود هم طرفدار دارد و از نظر ارزش بازار (market capitalization) از شرکت‌های بزرگی مانند مسترکارت، ویزا و جی پی مورگان بالاتر است.

بیت کوین ۳۰٫۰۰۰ دلار

قیمت بیت کوین برای اولین بار در تاریخ از ۳۰٫۰۰۰ دلار عبور کرد

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۹ راه عملی برای کسب درآمد از بیت کوین در سال ۲۰۲۱

البته وقتی از سال درخشان ارزهای دیجیتال صحبت می‌کنیم باید به ریپل (XRP) هم اشاره کنیم که در آستانه سال نوی میلادی با شکایت کمیسیون بورس و اوارق بهادار ایالات متحده (SEC) با یک سقوط شدید مواجه شد و در آستانه فروپاشی قرار گرفت.

ریپل در مدت دو هفته نزدیک به ۹۳ درصد ریزش را تجربه کرد که سومین سقوط بزرگ در تاریخ ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

یکی از ارزهای مهم بازار که در سال ۲۰۲۰ کت بیت کوین را بر تن کرد، اتریوم بود که موفق شد در هفته آخر سال ۲۰۲۰ به اندازه مشابه با بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کند. به طور کلی می‌توان گفت سال ۲۰۲۰ برای بیت کوین و اتریوم سال بسیار درخشانی بود و عملکرد بهتر آن‌ها نسبت به بازارهای سنتی باعث شد رابطه وال استریت با ارزهای دیجیتال صمیمی‌تر از قبل شود.

در زمان نگارش این مطلب بالاترین قیمت تاریخ برای بیت کوین ۳۰٫۸۴۱ دلار است که هر لحظه ممکن است بیت کوین این رکورد را هم جابجا کند.

به نظر شما بیت کوین می‌تواند از ۳۰٫۰۰۰ دلار فراتر رود و به رقم‌های ۴۰٫۰۰۰ و ۵۰٫۰۰۰ دلار برسد یا باید شاهد اصلاح قیمت بیت کوین در روزهای اخیر باشیم؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

 

منبع: decrypt