رشد اخیر ارزهای دیجیتال باعث شده است که از همین حالا خیلی از مردم به فکر چگونگی کسب درآمد از بیت کوین در سال میلادی جدید افتاده‌اند. این افراد برای این کار باید بدانند که نیاز است به چه چیزی توجه کرده، چه چیزهایی یاد بگیرند و چگونه زمان خود را مدیریت کنند. پایبندی به این اصول که البته می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد، شرط اساسی برای موفقیت در این مسیر است. در این مطلب کوین نیک به بررسی ۹ راه عملی برای کسب درآمد از بیت کوین در سال ۲۰۲۱ میلادی پرداخته‌ایم.

۱. یادگیری درباره ارزهای دیجیتال

با یادگیری درباره نحوه کار، قیمت گذاری، پلتفرم‌های خرید و فروش بیت کوین می‌توانید به کسب درآمد از آن بپردازید. البته نیازی نیست که حتما آموزش‌های پیچیده و گیج کننده‌ای در حوزه روش‌های به دست آوردن بیت کوین بگذرانید. به عنوان مثال، کوین بیس که بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین صرافی دنیا است امکانات خوبی را برای اعضایش در این خصوص فراهم کرده است. با استفاده از Coinbase Earn می‌توانید درباره ارزهای دیجیتال موارد بسیاری را فرا بگیرید.

کسب درآمد از بیت کوین با یادگیری

یادگیری مفاهیم بیت کوین اولین قدم برای کسب درآمد از آن است

این کار به ساده‌ترین شکل انجام می‌شود. چند ویدیو درباره یکی از ارزهای دیجتال تماشا کنید (حداکثر ۱۰ ویدیو) و به این ترتیب بیش از ۵۰ دلار معادل آن ارز به دست بیاورید. شما می‌توانید این مقدار را با کمک صرافی کوین بیس به بیت کوین تبدیل کنید. به همین سادگی و بدون هیچ ریسکی موفق شدید به کسب درآمد با بیت کوین بپردازید.

این ویدیوها مختصر، آموزنده و سرگرم کننده هستند. البته بهترین بخش آن‌ها، اهدای مقداری پول در قالب آن ارز دیجیتال است. بدین ترتیب می‌توانید اقدام به تریدینگ یا فروش آن در ازای ارز فیات کنید. پس از فرا گرفتن مفاهیم پایه ارزهای دیجیتال، بدون شک مشتاق می‌شوید که بیش از پیش درباره آن اطلاعات کسب کنید. البته همه نمی‌توانند در این دوره شرکت کنند. بهترین راه این است که نام خود را در لیست انتظار این دوره آموزشی ثبت کرده و منتظر گرفتن تاییدیه باشید.

این مطلب را هم مطالعه کنید: ۶ پیش بینی منطقی قیمت بیت کوین برای سال ۲۰۲۱

۲. جستجو در وب با مرورگر بریو (Brave)

اگر در Coinbase Earn ثبت نام کرده باشید حتما با این مرورگر آشنا شده‌اید. Coinbase Earn دارای دوره آموزشی کوتاهی درباره مرورگر بریو و توکن ارز دیجیتال آن به نام BAT است. اما شیوه کسب درآمد با بریو چگونه است؟ خیلی ساده؛ فقط با جستجو در اینترنت به کمک این مرورگر!

بریو هم مانند گوگل کروم و سافاری، یک مرورگر وب است. اما بزرگ‌ترین تفاوت آن در ارجحیت قائل شدن برای حریم شخصی و البته امکان غیر فعال کردن تبلیغات است. گرچه اگر تبلیغات را مشاهده کرده و روی آن‌ها کلیک کنید می‌توانید مقداری درآمد هم کسب نمایید.

مرورگر بریو برای کسب درآمد از بیت کوین

نمایی از مرورگر بریو

نکته مهم این است که خیالتان می‌تواند از بابت امنیت داده‌های مرورگرتان راحت باشد. با استفاده از بریو، هیچکس نمی‌تواند بدون اجازه شما به داده‌های مرورگر دسترسی داشته باشد. هر کسی در جهان می‌تواند از این مرورگر استفاده کرده و با آن به کسب درآمد بپردازد.

به خاطر داشته باشید که پرداخت در این مرورگر با استفاده از توکن BAT صورت می‌گیرد. با دریافت این توکن‌ها چند انتخاب پیش روی خود خواهید داشت: آن را به ارز فیات تبدیل کنید، به تولیدکنندگان محتوای مورد علاقه‌تان هدیه بدهید و … . البته تبدیل این توکن‌ها به بیت کوین از طریق کوین بیس هم یکی دیگر از انتخاب‌های پیش روی شما است.

این مطلب را هم مطالعه کنید: اهدای پاداش مرورگر بریو به تولید کنندگان محتوا با توکن BAT

۳. استفاده از برنامه‌های همکاری در فروش بیت کوین

این برنامه‌ها از مفهوم ساده‌ای برخوردارند: سایت‌ها در ازای فراهم کردن مشتری برای آن‌ها مبلغی به شما پرداخت می‌کنند. طبیعتا برنامه‌های همکاری در فروش بیت کوین در قبال این کار به شما بیت کوین اهدا می‌کنند. پس برای کسب درآمد از بیت کوین می‌توانید فقط به یکی از این برنامه‌ها ملحق شوید.

اگر صاحب وبلاگ، کانال یوتیوب یا دیگر شبکه‌های اجتماعی هستید می‌توانید به یکی از این برنامه‌ها پیوسته و لینک آن را به اشتراک بگذارید. اگر در زمینه تولید محتوا مشغول نیستید می‌توانید لینک این برنامه‌ها را به دوستان و آشنایان خود بدهید. بدین ترتیب هم شما به درآمد می‌رسید و هم آن‌ها می‌توانند مطالبی درباره شیوه‌های کسب درآمد از بیت کوین یاد بگیرند.

۲ مورد از سایت‌های معروف در این زمینه، سایت‌های ByBit و CommissionKings هستند. ByBit یک پلتفرم تریدینگ ارز دیجیتال است که به تریدرهای تازه کار و حرفه‌ای سرویس‌دهی می‌کند. در این پلتفرم می‌توانید به اندازه ۳۰ درصد از درآمدهای به دست آمده از افراد معرفی شده توسط خودتان را به دست آورید. سایت CommissionKings هم پلتفرمی است که وظیفه مدیریت برنامه‌های همکاری در فروش بسیاری از سایت‌ها را بر عهده می‌گیرد. اکثر این سایت‌ها، بیت کوین را به عنوان یک روش پرداختی پشتیبانی می‌کنند. مقدار کمیسیون دریافت شده در این سایت، بسته به میزان درآمدها و سایت‌های مختلف، از ۲۰ تا ۵۰ درصد می‌باشد.

جذب مشتری برای کسب درآمد از بیت کوین

سایت‌ها در ازای فراهم کردن مشتری برای آن‌ها مبلغی به شما پرداخت می‌کنند

خرید بیت کوین

۴. کار کردن در حوزه بیت کوین

کار کردن در حوزه بیت کوین دارای ارزش‌هایی فراتر از بحث‌های مالی هم است. هیچ راه بهتری برای یادگیری نحوه کسب درآمد از بیت کوین به جز وارد شدن به آن و کار کردن در این حوزه وجود ندارد. هزینه این انتخاب، زمان و نظم است. اگر زمانی را برای درک ارزهای رمزنگاری شده صرف کرده و توانایی به کار بردن تخصص خود را در این صنعت داشته باشید مطمئنا با تقاضای بالایی از سوی بازار کار مواجه خواهید شد.

بسیاری از افراد هیچ درکی از فناوری بلاکچین، اقتصاد رمزنگاری شده، ماینینگ و محدودیت‌های این حوزه ندارند. کمبود افراد با دانش و افزایش تقاضا در این عرصه، باعث افزایش حقوق قابل توجه متخصصان ارزهای دیجیتال (بسته به میزان تخصصشان) شده است.

خوشبختانه بیشتر شغل‌های مربوط به این حوزه می‌توانند به صورت دورکاری هم انجام شوند. پس هر جایی از دنیا که باشید می‌توانید تقاضای کار در بهترین موقعیت‌های شغلی با میزان درآمد بالا را داشته باشید. بسیاری از این شرکت‌ها به کارکنان خود مستقیما بیت کوین پرداخت می‌کنند. بدین ترتیب، می‌توانید در کنار انجام کار خود به جمع‌آوری بیت کوین هم بپردازید.

کسب درآمد از بیت کوین میانگین حقوق

میانگین حقوق افراد شاغل در حوزه بلاکین

در ادامه نگاه دقیق‌تری به فرصت‌های شغلی موجود در حوزه ارزهای دیجیتال می‌اندازیم.

مدیریت جامعه

اهمیت این شغل را نباید دستکم بگیرید. بسیاری از پروژه‌های رمزنگاری در کنار کانال‌های اطلاع‌رسانی دارای گروه های فیسبوک و تلگرام هم هستند. بنابراین نیاز فراوانی به پشتیبانی و ارتباط مستمر با مشتریان در این شرکت‌ها احساس می‌شود.

بسیاری از این گروه‌ها دارای بیش از ۱۵ هزار عضو هستند. اعضایی که مرتبا با هم چت کرده و در کنار آن درخواست‌هایی هم از شرکت دارند. این خواسته‌ها باید اولویت بندی شده و با رسیدگی به آن‌ها و در نهایت اعلام نتیجه به دست آمده، رضایت کاربران جلب شود.

علاوه بر این، مدیریت جامعه‌ای متشکل از افرادی با تفکرات، نگرانی‌ها و سوالات گوناگون درباره بیت کوین می‌تواند شما را همیشه آماده و هشیار نگه دارد. این وضعیت موجب بهبود دانش شما درباره بیت کوین و در نهایت کسب درآمد از آن می‌شود.

نویسنده محتوا

تولیدکنندگان محتوا باید کلمه بازانی حرفه‌ای باشند که به خوبی نحوه برقراری ارتباط با بازار ارزهای دیجیتال را بدانند. این افراد باید از زبان و قلم مناسبی برای کپی رایتینگ، نوشتن وایت پیپر و پست‌های وبلاگ برخوردار باشند. بسیاری از سایت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، یا وابسته به محتوا هستند (مثل کوین نیک) یا ارز دیجیتال مخصوص به خود را دارند.

اگر دانش و تجربه خوبی در حوزه نویسندگی محتوا داشته باشید پس می‌توانید به درآمد خوبی از کار در حوزه بیت کوین برسید. اتفاقا وقتی راجع به بیت کوین می‌نویسید با روش های درآمدزایی از آن هم بیشتر آشنا خواهید شد. چرا که تقریبا هر ساعتی از روز با آخرین ترندهای این حوزه درگیر هستید.

توسعه دهنده بلاکچین

توسعه دهندگان بلاکچین احتمالا پرتقاضاترین متخصصان در این حوزه هستند. پیدا کردن کسانی که با شیوه ساخت، خطایابی و بهبود شبکه‌های بلاکچین آشنا باشند کار دشواری است. به همین دلیل، حقوق این افراد هم بسیار بالا است.

برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بلاکچین علاوه بر روش‌های توسعه نرم افزار باید با پروتکل‌های بلاکچین و شبکه‌های غیرمتمرکز هم آشنا باشید. کسب درآمد از بیت کوین، وقتی که شرکت‌ها حقوق شما را با این ارز دیجیتال پرداخت کنند آسان است.

سایت Blockgeeks بهترین مکان برای یادگیری مفاهیم بلاکچین و ورود رایگان به این عرصه است. در اینجا می‌توانید به بهترین منابع موجود راجع به فناوری بلاکچین دسترسی داشته باشید. ضمن اینکه توسط تعدادی از بهترین متخصصان بلاکچین، آموزش داده می‌شوید.

شغل توسعه دهنده بلاکچین برای کسب درآمد از بیت کوین

۵. سرمایه گذاری در بیت کوین

خرید و نگهداری بیت کوین شاید آسان‌ترین پاسخ برای سوال چگونه پول درآوردن با بیت کوین باشد. حتی اگر یک ارز دیجیتال را در بالاترین قیمتش خریداری کرده باشید احتمالا باز هم موفق به کسب سود از آن خواهید شد. بالاترین قیمت بیت کوین ۳۲ دلار در سال ۲۰۱۱، ۲۶۰ دلار در سال ۲۰۱۲، ۱۳۰۰ دلار در سال ۲۰۱۳ و البته ۱۹ هزار دلار در سال ۲۰۱۷ بود.

این درست است که پس از رسیدن به هر سقف قیمتی، شاهد اصلاح قیمت بیت کوین بوده‌ایم. ولی این مساله برای افرادی که اقدام به نگهداری بیت کوین کرده‌اند هیچ نگرانی ایجاد نمی‌کند. پس نکته اصلی سودآوری در این است: نگهداری بیت کوین. حتی اگر اطلاعات چندانی از مفاهیم بیت کوین نداشته باشید باز هم خرید و نگهداری آن کار ساده‌ای برای شما خواهد بود. برای این کار هیچ نیازی به یادگیری مفاهیم ارزهای دیجیتال یا کدنویسی ندارید. همه کاری که باید انجام دهید خرید و نگهداری آن است.

فقط یک مساله اساسی در اینجا وجود دارد: تامین امنیت بیت کوین. چگونه می‌توان از گرفتار شدن در دام کلاهبرداران یا هکرها پیشگیری کرد؟ این سوال بسیار مهمی است. در بسیاری از مطالب منتشر شده در کوین نیک به این موضوع پرداخته شده است. پس حتما آنها را مطالعه کنید.

این مطلب را هم مطالعه کنید: پنج پیش‌بینی جالب توجه برای دیفای و اتریوم در سال ۲۰۲۱

۶. پاداش در ازای اولین سپرده در صرافی‌ها

وقتی بتوانید به راحتی به خرید، فروش، انتقال و نگهداری بیت کوین بپردازید راه‌های به دست آوردن بیت کوین به رویتان گشوده می‌شود. به عنوان مثال با سپرده گذاری و خرید بیت کوین در صرافی‌ها می‌توانید به کسب بیت کوین بپردازید. برای این کار به لینک‌های زیر نیاز خواهید داشت:

صرافی کوین بیس

مبلغ پاداش: معادل ۱۰ دلار بیت کوین

شرایط انتشار: خرید ۱۰۰ دلار/پوند/یورو از هر کدام از ارزهای دیجیتال

واجدین شرایط: همه

صرافی کوین بیس و کسب درآمد از بیت کوین

کوین بیس یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین صرافی‌های دنیا است

صرافی Delta.Exchange

مبلغ پاداش: بیش از ۰/۰۱ بیت کوین برای تریدینگ

شرایط انتشار: سپرده بیش از ۰/۰۲ بیت کوین

واجدین شرایط: همه به جز ساکنان آمریکا و ژاپن

صرافی Delta.Exchange و کسب درآمد از بیت کوین

صرافی Delta.Exchange

صرافی Bybit

مبلغ پاداش: ۶۰ دلار از هر کدام از ارزهای دیجیتال برای تریدینگ

شرایط انتشار: سپرده حداقل ۰/۲ بیت کوین یا ۶ ETH یا ۱۰۰ EOS یا ۱۵۰۰ .XRP

واجدین شرایط: همه به جز ساکنان آمریکا، کانادا و سنگاپور.

صرافی Bybit و کسب درآمد از بیت کوین

صرافی Bybit

۷. کسب درآمد با وام بیت کوین

وام گرفتن یکی از راه‌های عالی برای کسب درآمد از بیت کوین است. این روش به خصوص اگر به نگهداری بیت کوین علاقه مند هستید بسیار کارساز است. اگر راه مورد علاقه‌تان برای کسب بیت کوین، خریدن و نگهداری آن است پس می‌توانید به سایتی که بیت کوین را قرض می‌دهد مراجعه کنید. خوشبختانه اکثر پلتفرم‌های وام‌دهی بیمه شده هستند. بنابراین اگر اتفاقی برایتان افتاد خیالتان از بابت پس گرفتن بیت کوین‌ها راحت است. یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای این کار، شبکه سلسیوس است. این پلتفرم دارای بازدهی خوب بوده و از تجربه مشتری بسیار خوبی نیز برخوردار است.

۸. کسب درآمد با ترید بیت کوین

تریدینگ از روش‌هایی است که همه فکر می‌کنند می‌تواند به ثروتمند شدن آن‌ها کمک کند. این فکر درست است ولی برای درست انجام دادن این کار باید آموزش‌های لازم را ببینید تا به سودآوری برسید.

بر خلاف نگهدارندگان بیت کوین که فقط به خرید و ذخیره بیت کوین علاقه دارند، تریدرها بسته به موقعیت به معاملات وارد یا از آن خارج می‌شوند. آن‌ها امیدوارند با معامله بیت کوین موفق به کسب درآمدهای قابل توجه شوند. این کار نیاز به قدرت تحلیل تکنیکال و دانش استفاده از ابزارهای تریدینگ دارد. بهتر است در ادامه به مرور برخی از استراتژیه‌ای پایه‌ای تریدینگ بپردازیم.

اهرم معاملاتی

بسیاری از اوقات، تریدرها از اهرم برای قرض سرمایه و ترید با آن استفاده می‌کنند. این کار به عنوان معاملات یا تریدینگ مارجین شناخته می‌شود. اگر معتقد به افزایش ارزش بیت کوین (یا دیگر ارزهای دیجیتال) در کوتاه مدت هستید این روشی بسیار خوب برای کسب درآمد از آن برای شما خواهد بود.

بهتر است این استراتژی را با یک مثال توضیح دهیم: ارزش بیت کوین ۱۰ هزار دلار است. شما اعتقاد دارید که به زودی ارزش آن به ۱۱ هزار دلار می‌رسد (یعنی ۱۰ درصد سود افزایش قیمت بیت کوین). پس اگر شما به اندازه ۰/۱ بیت کوین ترید کنید در صورت درست بودن پیش بینی خود می‌توانید به همین اندازه بازگشت سرمایه داشته باشید (یعنی ۱۰۰ درصد). البته اگر پیش بینی شما درست از آب درنیاید و قیمت بیت کوین با کاهش روبرو شوید ممکن است متحمل ضرر هم شوید.

برای انجام معاملات مارجین باید همشه مقداری وثیقه در حساب مارجین خود داشته باشید. این وثیقه توسط طرافی ها برای ایمن کردن وام داده شده استفاده میشود. بنابراین اگر قادر به برگرداندن وام نباشید می توانند با فروش وثیقه شما به پول خود برسند.

نکته مهمی که باید به آن اشاره شود این است که همه این فرایند به صورت خودکار در صرافی‌ها انجام می‌شود. همه کاری که شما باید انجام دهید این است که پس از تنظیمات مربوطه روی کلید Long (در صورتی که پیش بینی می کنید ارزش بیت کوین افزایش پیدا می‌کند) یا دکمه Short (در صورتی که پیش بینی می‌کنید ارزش بیت کوین کاهش می‌یابد) کلیک کنید.

شاید در ظاهر، استفاده از این روش برای کسب درآمد از بیت کوین بسیار آسان باشد. ولی به خاطر داشته باشید که ریسک آن هم بالا بوده و باید با احتیاط و آموزش کافی به کار گرفته شود.

شورتینگ بیت کوین

اگر در یک بازار خرسی هستید یا معتقدید قیمت بیت کوین به هر دلیلی با کاهش روبرو خواهد شد می‌توانید از شورت بیت کوین برای کسب سود استفاده کنید. شیوه کار این استراتژی به این ترتیب است:

  • شما با استفاده از گذاشتن وثیقه، مقداری بیت کوین قرض می‌گیرید.
  • آن را در ازای یک ارز دیگر (مثلا USDT که یک استیبل کوین است) می‌فروشید.
  • اگر قیمت بیت کوین کاهش پیدا کرد می‌توانید همان تعداد بیت کوین را با استفاده از مقدار کمتری از USDT خریداری نمایید.
  • مقدار بیت کوین قرض گرفته شده را بر می‌گردانید.

بدین ترتیب اگر پیش بینی شما درست باشد و قیمت بیت کوین با کاهش روبرو شود، می‌تواند ما به ازای تفاوت قیمت را برای خود نگه دارید. استفاده صحیح از این استراتژی به شما برتری خاصی نسبت به دیگر سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال می‌دهد. پس نه تنها در هنگام بالا رفتن قیمت بیت کوین، بلکه حتی با کاهش قیمت بیت کوین هم می‌توانید به کسب درآمد از آن بپردازید.

بهترین پلتفرم‌های تریدینگ بیت کوین

دو مورد از بهترین پلتفرم‌های تریدینگ که به شما پیشنهاد می‌کنیم شامل موارد زیر هستند.

Delta.exchange

مبلغ پاداش: بیش از ۰/۰۱ بیت کوین برای تریدینگ

شرایط انتشار: سپرده بیش از ۰/۰۲ بیت کوین

واجدین شرایط: همه به جز ساکنان آمریکا و ژاپن

صرافی Bybit

مبلغ پاداش: ۶۰ دلار از هر کدام از ارزهای دیجیتال برای تریدینگ

شرایط انتشار: سپرده حداقل ۰/۲ بیت کوین یا ۶ ETH یا ۱۰۰ EOS یا ۱۵۰۰ .XRP

واجدین شرایط: همه به جز ساکنان آمریکا، کانادا و سنگاپور.

۹. کسب درآمد با استخراج بیت کوین

ماینرها مطمئنا جدایی ناپذیرترین قسمت از هر شبکه بلاکچین غیر متمرکز هستند. ماینرها وظیفه اعتبارسنجی معاملات، امن نگه داشتن شبکه و ادامه دادن جریان معاملات را بر عهده دارند. بدون ماینرها، معاملات ایستا و شبکه بیت کوین بلا استفاده خواهد بود. ماینرها در ازای همکاری با شبکه، سکه‌هایی را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. سکه‌هایی که تحت عنوان پاداش بلاک شناخته می‌شوند. شما برای این کار به بیت کوین نیاز ندارید. بلکه فقط به مقداری وجه نقد برای سرمایه گذاری نیاز خواهید داشت. ماینینگ با ورود غول‌هایی مثل Bitmain و دیگر سازمان‌های متوسط به این عرصه تبدیل به یک صنعت بزرگ شده است. درست است که این کار، سودهای کلانی دارد ولی چنین سودی بدون هزینه‌های قابل توجه به دست نمی‌آید.

ماینرهای اکثر ارزهای دیجیتال برای این کار نیاز به ریگ استخراج دارند. چون نمی‌توان صرفا با یک پردازنده ساده به استخراج ارز دیجیتال پرداخت. فرایند استخراج باعث افزایش هرینه قبض برق شما خواهد شد. برای ماینینگ باید یک ریگ استخراج خریده یا آن را برای خود ایجاد کنید. ریگ‌های استخراج معمولا به بیش از ۲ کارت گرافیکی (GPU) نیاز دارند. زیرا کارت‌های گرافیکی قدرتمندتر از پردازنده‌ها بوده و می‌توانند قدرت هش بیشتری تولید کنند. با داشتن ریگ سخت افزاری می‌توانید به استخر استخراج وصل شده و قدرت هش خود را به شبکه بیت کوین تزریق کنید. هزینه ریگ استخراج می‌تواند ۱۰۰۰ دلار یا بیشتر باشد. ضمن اینکه استفاده از آن می‌تواند به شکل قابل توجهی موجب افزایش هزینه برق شود.

اگر علیرغم علاقه به استخراج بیت کوین هیچ پول نقدی برای سرمایه گذاری در اختیار ندارید می‌توانید از Nicehash استفاده کنید. Nicehash یک شرکت استخراج ابری است. بدین ترتیب نیازی به داشتن سخت افزارهای گران قیمت برای این کار نخواهید داشت. به جای آن می‌توانید برای ماینینگ از شبکه Nicehash استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که خیلی از شرکت‌های استخراج ابری غیر قابل اطمینان هستند ولی Nicehash از این لحاظ مشکلی ندارد. پس با خیال راحت از آن استفاده کنید.

این مطلب را هم مطالعه کنید: مورد انتظارترین دستگاه های استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۱

نتیجه‌گیری

نمی‌توان هیچ روشی را به عنوان بهترین راه برای کسب درآمد از بیت کوین به کسی پیشنهاد کرد. در این مطلب، راه‌های مختلفی پیش روی شما قرار داده شده است که می‌توانید یکی از آن‌ها را مطابق با شرایط خود انتخاب نمایید. برای راحت‌تر شدن کارتان می‌توانیم ترتیب بکارگیری روش‌های معرفی شده را به شکل زیر مشخص کنیم:

  • یادگیری درباره ارزهای دیجیتال (۱)
  • سرمایه گذاری در بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال (۶)
  • استفاده از پاداش در ازای اولین سپرده (۵)
  • در نهایت، دنیال کردن علایق در این حوزه

این مراحل را می‌توان ساده‌ترین و در عین حال موثرترین راه‌ها برای کسب درآمد از بیت کوین دانست. به خاطر داشته باشید که علیرغم همه فرصت‌های موجود در دنیای بیت کوین، تا وقتی که در این حوزه مشغول به کار هستید می‌توانید به دنبال روش‌های جدیدی برای کسب درآمد از آن باشید.

منبع: cryptomaniaks