در بحبوحه روند صعودی بیت کوین و در آستانه ۳۰ هزار دلاری شدن، ارزش بازار بیت کوین از شرکت برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) متعلق به وارن بافت، عبور کرد. بیت کوین موفق شد بعد از کمی عقب نشینی، بالاترین رقم جدید ۲۹۸۰۰ دلار را به ثبت برساند و در شرف شکستن سطح ۳۰ هزار دلاری است.

ارزش بازار بیت کوین به ۵۵۱ میلیارد دلار رسیده و ارزش برکشایر هاتاوی در حال حاضر ۵۳۸/۸ میلیارد دلار است. این جابه‌جایی باعث شد بیت کوین وارد ده دارایی برتر جهان شود. با توجه به اینکه در ابتدای ماه دسامبر، بیت کوین در رتبه ۱۵ قرار داشت، این رشد یک ماهه اتفاقی باورنکردنی است.

هدف بعدی بیت کوین، شرکت تولید کننده نمیه‌رسانای تایوان (TSM) است که با ارزش ۵۶۴/۷ میلیارد دلار، رتبه نهم را در اختیار دارد. اپل در حال حاضر با ارزش بازار ۲/۲۵ تریلیون دلار در بالای لیست و مایکروسافت با ۶۰۰ میلیون دلار اختلاف در رتبه دوم لیست قرار دارد.

بیشتر بخوانید: افزایش ارزش بازار بیت کوین و عبور از بانک امریکا و دلار نیوزیلند

عبور بیت کوین از وارن بافت

برکشایر هاتاوی در حال حاضر توسط وارن بافت، سرمایه گذار معروف بورس هدایت می‌شود. بافت در طول سال‌ها، آشکارا اظهار بیزاری خود را از بیت کوین و کلاس دارایی‌های دیجیتال اعلام کرده است.

بافت در مصاحبه‌ای درباره‌ی بازار خرسی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸، از بیت کوین به عنوان “مرگ موش” نام برده بود. بافت در پایان افزود:

 تقریباً با اطمینان می‌توانم بگویم که ارزهای دیجیتال پایان فاجعه‌باری خواهند داشت.

در حالی که بافت بر عقاید خود درباره بیت کوین ثابت قدم است، بسیاری از همرزمان و همتایان او، شروع به تغییر لحن خود کرده‌اند.

نیروهای محرک

در سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش گسترده سرمایه‌گذاران نهادی و خریداران خُرد در خرید بیت کوین هستیم.

با متزلزل شدن ارزهای فیات، بسیاری از موسسات مالی بزرگ ترجیح می‌دهند ذخایر نقدی خود را به بیت کوین تبدیل کنند. این یک نقشه‌ی راه است که برای شرکت مایکرواستراتژی، که بیش از ۱ میلیارد دلار بیت کوین در طول سال ۲۰۲۰ خریداری کرده است، بسیار سودآور بوده است.

طی هفته گذشته، راسل اوکونگ، قهرمان راگبی نیز اعلام کرد بیش از نیمی از دستمزد ۱۳ میلیون دلاری خود را بیت کوین خریده است.

آیا رشد ارزش بازار بیت کوین ادامه‌دار خواهد بود؟ نظر شما درباره عبور بیت کوین از شرکت وارن بافت و پشت سر گذاشتن یک به یک رقبای خود چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک در میان بگذارید.

منبع: beincrypto