پس از مدت‌ها که عادت کرده‌ بودیم بازار ارزهای دیجیتال یا گاوی یا بولیش ببینیم، در ۲۴ ساعت گذشته شاهد نزولی شدن بازار هستیم، به صورتی که بیت کوین بیش از ۱۶ درصد کاهش قیمت را تجربه کرد و از ۴۱ هزار دلار به ۳۳ هزار دلار رسید. با دامپ شدن بیت کوین، قابل پیش بینی بود که سرنوشت آلت‌کوین‌های بازار چگونه باید باشد، اتریوم نزدیک به ۲۰ درصد سقوط کرد و به محدوده ۱۰۰۰ دلار رسید. وضعیت سایر ارزهای دیجیتال مهم بازار هم بهتر از اتریوم نیست و به طور میانگین شاهد ریزش ۲۰ درصدی آن‌ها هستیم. در ادامه به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در تاریخ ۲۲ دی پرداخته‌ایم و سعی می‌کنیم با کمک شاخص‌های تکنیکال حرکت بعدی ارزها را پیش بینی کنیم.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۲۲ دی

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال روز ۲۲ دی (منبع: Coin360)

بیت کوین

بالاخره اصلاحی که برای بیت کوین (BTC) انتظار داشتیم بعد از رسیدن به ۴۱٫۰۰۰ دلار و عدم تثبیت بالای این عدد آغاز شد. این اصلاح کمک می‌کند تا بیت کوین کمی استراحت کند و شرایط زمانی برای ادامه صعود در نمودار مهیا گردد.
در حال حاضر اولین حمایت می‌تواند رسیدن کندل‌ها به کیجونسن باشد که در ۳۱٫۶۰۰ دلار خواهد بود. در صورت شکست این حمایت، ۲۸۹۰۰ و ۲۵٫۷۰۰ در انتظار بیت کوین خواهد بود.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۲۲ دی

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز بیت کوین / دلار

خرید بیت کوین

اتریوم

همانطور که انتظار می‌رفت، اتریوم (ETH) تا نزدیک سقف تاریخی خود به صعود ادامه داد و از همه  مقاومت‌ها عبور کرد. اما مقاومت ۱۳۵۰ دلاری ترمز این ارز را کشید. انتظار می‌رود مشابه بیت کوین در محدوده ۱۹۰۰۰ دلار چندین روز طول کشید تا سقف تاریخی را بشکند، اتریوم نیز بعد از کسب انرژی لازم به اعداد جدید بالای ۱۴۰۰ دلار فکر کند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۲۲ دی

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز اتر / دلار

خرید اتریوم

نئو

نئو (NEO) بالاخره با روند صعودی بازار همراه شد اما با سرعت بسیار کم و نه آنچنان قدرتمند. مقاومت ۲۵ دلار بار دیگر جلوی حرکت صعودی این ارز را گرفت اما به نظر نمی‌رسد ریزش یا اصلاح شدیدی در انتظار نئو باشد. همچنان باید منتظر عبور از سد ۲۵ دلاری برای رسیدن به اهداف بالاتر باشیم.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۲۲ دی

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز نئو / دلار

ریپل

ریپل (XRP) پس از ریزش شدید خود به نقطه تعادل رسیده و در محدوده ۰/۲۶ تا ۰/۳۲۸ در حال نوسان است. در صورتی که بتواند خود را به محدوده ۰/۴۲ دلار تنکنسن برساند، می‌توان انتظار برگشت به روند صعودی را داشت.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۲۲ دی

نمودار تفییرات قیمت جفت ارز ریپل / دلار

کاردانو

کاردانو (ADA) هم اندکی با اصلاح بیت کوین همراه شده و پس از نزدیک شدن به مقاومت ۰/۳۶۲ دلار در حال امتحان کردن حمایت ۰/۲۸۳ است. در صورتی که بتواند بالای این عدد تثبیت شود، به ادامه روند صعودی باز خواهد گشت. در غیر این صورت باید مقاومت‌های شکسته شده قبلی که اکنون تبدیل به حمایت شده‌اند را امتحان نماید که اولین توقف‌گاه ۰/۲۳۸ دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۲۲ دی

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز کاردانو / دلار

تحلیل شما از قیمت ارزهای دیجیتال در تاریخ ۲۲ دی چیست؟‌ فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود از بازار ارزهای دیجیتال را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید و با سایر فعالان حوزه ارز دیجیتال بحث و تبادل نظر کنید.