روز ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد) که بیت کوین برای اولین بار در سال قیمت ۱۱٫۵۰۰ دلار را رد کرد، یک تریدر ارز دیجیتال پیش‌بینی کرد بیت کوین دچار یک اصلاح قیمت شدید خواهد شد. این تریدر در جواب یک توییت نوشت: در حال حاضر ترید نمی‌کند و منتظر است بیت کوین به قیمت ۱۰٫۵۰۰ تا ۱۰٫۳۰۰ دلار برسد. در آن روز تعداد اندکی انتظار داشتند قیمت بیت کوین کاهش پیدا کند. اما عصر روز شنبه، این اتفاق افتاد. بیت کوین سقوط کرد و تا سطح ۱۰٫۵۰۰ دلار پایین آمد و صدها میلیون دلار لیکوئید شد. حالا همین تریدر پیش‌بینی می‌کند بیت کوین تا ۸ هزار دلار پایین می‌آید.

او نگران است که علیرغم وضعیت خوب بازار طلا، نکند بیت کوین به همین روند نزولی ادامه دهد. البته این تریدر می‌گوید اگر بیت کوین بتواند سطوح بالا را دوباره پس بگیرد می‌تواند در آینده نزدیک به جایگاه‌های بهتری هم دست پیدا کند.

احتمال سقوط بیت کوین تا ۹٫۶۰۰ دلار به علت گپ CME

بیت کوین نتوانست در سطح ۱۲ هزار دلار بماند و خیلی سریع این قیمت را پس زد، از این رو احتمال دارد دچار یک اصلاح قیمت شدید شود و تا محدوده ۹ هزار دلار و حتی کمتر پایین بیاید.

بر اساس گفته‌های این تریدر ارز دیجیتال ، ناتوانی بیت کوین در شکستن سطح ۱۲ هزار دلار موجب برگشت قیمت شدیدی خواهد شد. او به گپ CME اشاره می‌کند و دقیقا نقطه میانی یک محدوده بزرگ را که تقریبا در سطح ۸ هزار دلار قرار می‌گیرد، نشانه می‌گیرد. نقطه‌ای که به‌عقیده او بیت کوین در یک ماه آینده به آنجا خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: هفتمین سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۹ هزار دلار

افزایش قیمت طلا می‌تواند از سقوط بیت کوین جلوگیری کند

اگرچه مثل روز روشن است که پس زدن قیمت ۱۲ هزار دلاری از سوی بیت کوین نمایانگر وضعیت خرسی این ارز دیجیتال است، اما بازار طلا در حال حاضر وضعیت خوبی دارد و می‌تواند سقوط قیمت بیت کوین را مهار کند.

در زمان نوشتن این مطلب، قیمت هر اونس طلا ۱٫۹۲۰ دلار است و همچنان به روند خوبش ادامه می‌دهد. جالب است بدانید بالاترین قیمت طلا ۱٫۹۸۰ دلار بوده است و احتمالا در این  هفته رکوردهای تاریخی به ثبت برساند. این فلز ارزشمند در بعضی از قراردادهای مشتقه توانسته بر سطح مقاومتی مهم ۲ هزار دلار غلبه کند. به‌عقیده تحلیلگران بازار، بیت کوین و طلا به یکدیگر بسیار وابسته هستند و روند صعودی طلا می‌تواند به بیت کوین کمک کند.

منبع: NewsBTC