بیت کوین موفق شد اواخر روز گذشته از ۲۴۰۰۰ دلار هم فراتر رود. این بالاترین قیمتی است که بیت کوین در تاریخ خود دیده است. در این بین ریپل هم به شدت روند گاوی به خود گرفته است و به نظر می‌رسد برای رسیدن به بالاترین قیمت تاریخ خود حسابی هیجان زده است.

افزایش استفاده از ریپل به عنوان روش پرداخت برون مرزی

دن موردهد (Dan Morehead) مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پانترا (Pantera Capital) اعتقاد دارد با وجود اینکه ریپل هنوز از بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۳/۸۴ دلار در سال ۲۰۱۸ خیلی پایین‌تر است، اما همچنان یکی از مهمترین ارزهای دیجیتال بازار محسوب می شود.

دن موردهد اعتقاد دارد ریپل می‌تواند سرمایه‌های بین‌المللی را به سود خود جلب کند و روند گاوی خود را آغاز کند.

به عقیده او یکی از مثال‌ها افزایش انتقال پول از ایالات متحده به مکزیک از طریق بلاک چین است که در حال حاضر ۱۰ درصد از کل جریان مالی خروجی از ایالات متحده به مکزیک را شامل می‌شود.

ریپل سریعتر از سوئیفت

همانطور که می‌دانید یکی از اهداف مهم ریپل ارائه خدمات مالی برای نقل و انتقالات برون مرزی با سرعت بیشتر و هزینه کمتر نسبت به سوئیفت (SWIFT) است. شرکت ریپل قصد دارد با به کار گیری ارز (XRP) و بلاک چین ریپل‌نت (RippleNet) به بانک‌ها و موسسات مالی کمک کند تا کار تسویه حساب‌های مالی را بسیار کاراتر از چیزی که در حال حاضر و به کمک سوئیفت وجود دارد انجام دهند.

افراد بسیاری در جهان وجود دارند که برای دریافت دستمزد بیشتر کشور خود را ترک می‌کنند و درآمد خود را به صورت ماهانه یا سالانه به خانواده خود ارسال می‌کنند. در حال حاضر برای انجام این نقل و انتقالات باید بین ۵ تا ۱۵ درصد کارمزد پرداخت کنند که بدون شک مبلغ زیادی است.

جالب اینجاست پردازش تراکنش‌های عادی به کمک ارزهای فیات از بانکی به بانک دیگر ممکن است چندین روز طول بکشد. در حالی که ریپل می‌تواند ضمن سرعت بخشیدن به تراکنش‌های مالی و پردازش آن تنها در طی چند ثانیه، کارمزد انتقال را تا حد زیادی کاهش دهد.

این موضوع می‌تواند به بسیاری از کارگران و کارمندانی که در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند و برای فرستادن پول به خانواده خود مجبور به پرداخت کارمزد زیادی هستند، کمک کند تا شرایط زندگی بهتری داشته باشند.

روند گاوی ریپل

نمودار قیمت ارز ریپل

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا ریپل می‌تواند در آینده نزدیک به تارگت ۱ دلاری دست پیدا کند؟

روند گاوی ریپل شروع شده است؟

در زمان نگارش این مطلب ریپل با قیمت ۰/۵۷۶۶ معامله می‌شود که نسبت به یک هفته گذشته، بیش از ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد و بسیاری از تحلیلگران بازار اعتقاد دارند ریپل به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. اندیکاتورهای تکنیکال روی نمودار قیمتی ریپل هم نشان از ادامه روند صعودی آن دارد.

به نظر شما با افزایش قیمت بیت کوین به سطح ۲۴۰۰۰ دلار، روند گاوی ریپل هم شروع شده است و این ارز می‌تواند به ۱ دلار برسد؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

 

منبع: usethebitcoin