برای آشنایی با شرایط قانون‌ گذاری ارز دیجیتال در آرژانتین و برخورد دولت‌، بانک‌ها و شرکت‌ها در خصوص تکنولوژی بلاک چین و ارز دیجیتال در آرژانتین با کوین نیک همراه باشید.

قانون‌ گذاری ارز دیجیتال در آرژانتین

نام کشور به انگلیسی Argentina – Republica Argentina
پایتخت بوئنوس آیرس (Buenos Aires)
مساحت ۲,۷۸۹,۴۰۰ کیلومتر مربع
جمعیت ۴۰,۱۱۷,۰۹۶ نفر
زبان اسپانیایی
واحد پول پزو آرژانتین (ARS)
قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال قانون‌ گذاری شده
پرداخت با ارز دیجیتال به عنوان ارز رسمی غیر مجاز
ICO مجاز
قوانین ضد پول شویی برای ارزهای دیجیتال قانون‌ گذاری شده
استخراج ارز دیجیتال مجاز
خرید و فروش ارز دیجیتال مجاز مشمول مالیات

موقعیت کشور

کشوری در قاره آمریکای جنوبی که از نظر وسعت، دومین کشور کشور آمریکای جنوبی و هشتمین کشور جهان است. آرژانتین به عنوان سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین، سطح زندگی بالایی دارد. ۹۷ درصد از مردم جمعیت آرژانتین، اروپایی‌تبار هستند و تولید ناخالص داخلی کشور ۴۴۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

شرایط قانون گذاری ارزهای دیجیتال و بیت کوین در کشور آرژانتین

قانون‌ گذاری ارز دیجیتال در آرژانتین

توضیحات قانون‌ گذاری ارز دیجیتال در آرژانتین

بیت کوین در آرژانتین به عنوان یک ارز قانونی شناخته نمی‌شود، چرا که توسط بانک مرکزی این کشور صادر نمی‌شوند. بنابراین ارزهای دیجیتال جز ارزهای رسمی قانونی این کشور پذیرفته نمی‌شوند. اما با این که بیت کوین به طور مشخص در کشور آرژانتین تنظیم نشده است، اما به شکل قابل توجهی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در قوانین مدنی، بیت کوین به عنوان یک کالا قرار می گیرد و تراکنش‌هایی که با بیت کوین انجام می‌شوند، به عنوان فروش کالا محسوب می‌شوند.

در سال ۲۰۱۴، دولت آرژانتین به مراکز مالی و اشخاص حقیقی هشدار داد که باید تمامی تراکنش‌های مشکوک به پول‌شویی و تروریسم را اطلاع دهند. در سال ۲۰۱۷، طی یک اصلاحیه در قوانین مالیات درآمدی، سود حاصل از فروش ارزهای دیجیتالی به عنوان یک درآمد از طریق سهام و اوراق قرضه شناخته می‌شود و مشمول مالیات قوانین این دسته است.

بنابراین استفاده از ارزهای دیجیتال در کشور آرژانتین ممنوع نیست، اما نمی‌توان از آن به عنوان ارز رسمی یک کشور استفاده کرد. بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، به عنوان یک کالا شناخته می‌شوند و مشمول مالیات هستند.

با توجه به آشفتگی مالی کشور آرژانتین، ارزهای رمزنگاری شده به عنوان یک کالایی که می‌تواند در آینده این کشور را از بحران خارج کند، شناخته می‌شوند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: وضعیت قانون‌ گذاری ارز دیجیتال در کانادا

رشد قابل توجه شرکت‌های مرتبط با بلاک چین در آرژانتین

با وجود بحران اقتصادی ادامه‌دار، کنترل شدید مالی و محدودیت‌های شدید دولت آرژانتین در برابر ارزهای خارجی، برخی از صنایع، مخصوصا صنایع مرتبط با بلاک چین در حال رشد هستند. طبق ارائه آمار، شرکت‌های بلاک چین در آرژانتین رشدی ۱۰ درصدی را در سال ۲۰۱۹ تجربه کرده‌اند. بنا به گفته افراد حاضر در این صنعت، بلاک چین آینده بسیار روشنی در ارژانتین می‌بیند.

برترین شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان بلاک چین در آرژانتین

  • ZireconTech
  • ۴۰۴ // Mobile & Web apps
  • Zarego
  • CoinFabrik
  • Cryptologic
  • Diventi
  • Koibanx
  • BairesDev
  • Connaxis
  • Altoros

منابع: goodfirmsloc.gov