برای آشنایی با شرایط قانون گذاری ارز دیجیتال در ارمنستان و برخورد دولت‌، بانک‌ها و شرکت‌ها در خصوص تکنولوژی بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده در این کشور با کوین نیک همراه باشید.

شرایط قانون گذاری ارز دیجیتال در جمهوری ارمنستان

نام کشور به انگلیسیRepublic of Armenia
پایتختایروان (Yerevan)
مساحت۲۹٫۷۴۳ کیلومتر مربع
جمعیت ۲٫۲۹۷٫۷۰۰ میلیون نفر
زبانارمنی
واحد پولدرام (AMD)
قانون‌گذاری ارزهای دیجیتالقانون گذاری نشده
پرداخت با ارز دیجیتال به عنوان ارز رسمیقانون گذاری نشده
ICOقانون گذاری نشده
قوانین ضد پولشویی برای ارزهای دیجیتالقانون گذاری نشده
خرید و فروش ارز دیجیتالقانون گذاری نشده
استفاده از بلاک چینقانون گذاری نشده

موقعیت کشور

ارمنستان با نام رسمی جمهوری ارمنستان، کشوری در قفقاز جنوبی و یکی از همسایگان کشور ایران است. ارمنستان کوچک‌ترین کشور مستقمل مشترک‌المنافع محسوب می‌شود. قانون گذاری این کشور توسط مجلس ملی ارمنستان انجام می‌شود. جاذبه‌های گردشگری متنوع باعث شده تا صنعت گردشگری، منبع اصلی درآمد این کشور را تشکیل دهد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: قانون گذاری ارز دیجیتال در بحرین

قانون گذاری ارز دیجیتال در ارمنستان

ارزهای دیجیتال در کشور ارمنستان بدون قانون باقی مانده است. سهام‌داران ارمنی، بر این باور هستند که بلاک چین و ارزهای دیجیتال با یکدیگر می‌توانند تغییرات مثبتی در این کشور به وجود بیاورد. از طرفی دیگر قانون گذاران این کشور، در خصوص ارزهای رمزنگاری شده مشکلات مختلفی را مطرح کرده‌اند، اما از طرفی دیگر، بلاک چین را به عنوان یک تکنولوژی سودمند و پرآتیه می‌دانند.

قانون گذاری ارز دیجیتال در ارمنستان
شرایط قانون گذاری ارز دیجیتال در ارمنستان

در حال حاضر هیچ یکپارچگی درستی در خصوص قانون گذاری ارزهای دیجیتال و بلاک چین وجود ندارد. بانک مرکزی این کشور اعلام کرده است که سیستم اقتصادی ارمنستان قادر نیست ارزهای دیجیتال را بپذیرد و آن را به رسمیت بشناسد.

اما از طرفی هم فعالیت‌های مختلفی در خصوص رمزارزها و تکنولوژی بلاک چین در این کشور دیده می‌شود. با این که قانون گذاری خاصی در این زمینه وجود ندارد، اما استفاده از خرید و فروش رمزارزها و استفاده از بلاک چین در کسب و کارها، غیرقانونی نیست.

این مطلب راهم مطالعه کنید: قانون گذاری ارز دیجیتال در ترکیه

اما اخیرا اخباری به گوش می‌رسد که مجلس ارمنستان در نهایت به دنبال کشورهایی نظیر بلاروس، در فکر قانونی کردن استخراج ارزهای دیجیتال است. با این وجود در حال حاضر استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان پول رسمی ممنوع است و کاربران تنها می‌توانند بدون قانون و بدون حمایت دولت، به داد و ستد ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها بپردازند.

منبع: Doing Crypto