عضویت در یک استخر استخراج با اینکه مبالغ پرداختی‌ آن کمتر است اما مکرر بوده و باعث می‌شود دریافتی‌های شما نوسان کمتری داشته باشد. همچنین، اگر استخری با کارمزد مناسب را بیابید در بسیاری از هزینه‌های استخراج نیز صرفه‌جویی خواهید کرد. در این مقاله سه مورد از بهترین استخرهای استخراج اتریوم را به شما معرفی خواهیم کرد.

انتخاب بهترین استخرهای استخراج اتریوم

حتماً شنیده‌اید که استخراج اتریوم می‌تواند یک تجارت سودآور باشد و ممکن است یک دستگاه استخراج نیز خریداری کرده باشید. مرحله بعدی کار شما شامل عضویت در یک استخر استخراج اتریوم است.

استخرهای استخراج گروهی از ماینرها هستند که برای استخراج اتریوم با هم کار می‌کنند. پیوستن به یک استخر با امکان پرداختی‌های مکرر و کمتر نسبت به پرداخت یکجا که تنها در صورت حل معمای بلوک دریافت می‌کنید، به کاهش نوسان دریافتی‌های شما کمک می‌کند.

خرید اتریوم

هنگام انتخاب استخر استخراج، توجه به این نکته مهم است که در استخری عضو شوید که با کارمزد کم به شما سود بیشتری ارائه دهد. هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام گزینه برای شما بهتر است، باید محل استقرار سرور استخر را نیز در نظر بگیرید. هرچه تجهیزات استخراج شما به سرور نزدیکتر باشد، با کارآیی بیشتری می‌تواند استخراج کند.

در این مقاله، ما سه مورد از بهترین استخرهای استخراج اتریوم را معرفی می‌کنیم تا بتوانید با اطمینان تصمیم بگیرید که به کدام یک بپیوندید:

  • Ethpool/Ethermine
  • Nanopool
  • Dwarfpool
توزیع استخرهای استخراج اتریوم

توزیع استخرهای استخراج اتریوم بر اساس EtherChain

استخرهای استخراج Ethpool/Ethermine

Ethpool و Ethermine از دو وب سایت مختلف اداره می‌شوند، اما در یک استخر مشترک مشارکت دارند. این استخر با ۲۶/۸٪~ از توان هش ریت شبکه، بزرگترین استخر در شبکه اتریوم است. Ethermine در حال حاضر بیش از ۱۲۵۰۰۰ ماینر دارد که از نرم‌افزار این استخر استفاده می‌کنند، در حالی که Ethpool کمی کمتر از ۱۱۰۰ ماینر دارد.

استخر استخراج اتریوم Ethpool و Ethermine از هر پاداش دریافتی شما ۱٪ کارمزد می‌گیرند که یکی از کمترین کارمزدها در میان استخرهای بررسی شده است.

Ethermine به شما امکان می‌دهد حداقل حدنصاب مورد نیاز برای دریافت پاداش خود را تعیین کنید. اگر می‌خواهید پرداخت‌های خود را به صورت نامنظم دریافت کنید، می‌توانید حدنصاب را روی حداکثر ۱۰ اتر (ETH) تنظیم کنید. برای دریافت در فواصل منظم، حدنصاب خود را روی حداقل ۰/۰۵ اتر (ETH) تنظیم کنید.

آمارهای استخر استخراج Ethermine

آمارهای Ethermine

Nanopool

Nanopool سومین استخر بزرگ استخراج اتریوم با ۱۴/۴٪ ~ هش ریت شبکه و بیش از ۸۰۰۰۰ ماینر است. کارمزد این استخر ۱٪ بوده و از اکثر رقبا کمتر است.

حداقل حدنصاب پرداخت پیش فرض با استفاده از استخر Nanopool به مقدار ۰/۲  اتر (ETH) است، اما شما می‌توانید این میزان را در تنظیمات خود کاهش یا افزایش دهید. اگر تازه کار هستید، رابط کاربری این استخر ساده و روان است.

همچنین، این پلتفرم دارای راهنمای گسترده و بخش سوالات متداول برای کمک به شما در شروع کار است. این بخش شما را در چگونگی راه‌اندازی ماینر، پیکربندی تنظیمات استخر و برقراری ارتباط با مشتریان استخراج راهنمایی می‌کند.

علاوه بر این، بخش راهنما شما را راهنمایی می‌کند که کدام نوع سخت‌افزار برای استخراج اتریوم مناسب است. Nanopool توصیه می‌کند که از درایور GPU AMD ۱۵/۱۲ استفاده کنید. شما می‌توانید با یک پردازنده مرکزی (CPU) نیز استخراج کنید اما پاداش شما بسیار اندک خواهد بود و ارزش تلاش کردن را ندارد.

صفحه اول استخر استخراج Nanopool

صفحه اول Nanopool

Nanopool از استخراجEthereum Classic ، Siacoin ، ZCash ، Monero ، Pascal و Electroneum نیز پشتیبانی می‌کند.

برخی از استخراج‌کنندگان گزارش کرده‌اند که میزان هش ریت آنها از طریق Nanopool به طور قابل توجهی کمتر از استخراج در استخرهای دیگر یا به تنهایی (در بعضی مواقع تا۱۰٪ اختلاف) است. تیم Nanopool در بخش سؤالات متداول به این موضوع پرداخته است. این تفاوت‌ها دو دلیل عمده دارد:

۱. هش ریتی که Nanopool نشان می‌دهد دارای نوسان است، زیرا براساس تعداد سهام ثبت شده است. به جای هش ریت، شما باید بررسی کنید که میانگین آن در طول ۲۴ ساعت چقدر است.

۲. اگر هش ریت شما به صفر می‌‌رسد، ممکن است علت آن معیوب بودن فایل‌های DAG موجود در ماینر شما باشد. در این صورت، ماینر را متوقف کرده، فایل‌های DAG را حذف کرده و ری استارت کنید.

به طور کلی، به نظر می‌رسد جامعه به این مجموعه اعتماد کرده و آن را دوست دارد.

Dwarfpool

Dwarfpool که زمانی پیشروی بازار بود، اکنون تنها ۲/۴٪ ~ از هش ریت شبکه اتریوم را در اختیار دارد. مانند Ethpool/Ethermine و Nanopool ، کارمزد این استخر استخراج نیز ۱٪ است.

مانده حساب شما باید تا قبل از پرداخت به ۱/۰۱ اتر برسد و پرداختی‌های این استخر ۶ مرتبه در روز است. مگر اینکه با یک دستگاه استخراج قدرتمند استخراج کنید یا از چندین ماینر استفاده کنید، در غیر اینصورت بهتر است به استخری با حداقل پرداختی کمتر بپیوندید.

Dwarfpool از استخراج سکه‌های دیگری مانند Monero ، Zcash ، Expanse و Groestlcoin نیز پشتیبانی می‌کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهنمای استخراج اتریوم برای افراد مبتدی

نتیجه

با عضویت در یکی از بهترین استخرهای استخراج مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. بسیاری از بزرگترین استخرها نسبتاً قابل اعتماد بوده و کارمزد مشابهی دارند. در پایان، بهتر است که یکی از آنها را انتخاب کنید که در استفاده از آن راحت‌تر باشید.

پس از شروع کسب سود ثابت، باید به دنبال بهترین راه فروش برای اتریومی باشید که استخراج کرده‌اید.

آیا شما تاکنون تجربه کار با استخرهای استخراج اتریوم را داشته‌اید؟ از کدام استخر استفاده کرده‌اید؟ شما می‌توانید تجربیات خود را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

منبع: coincentral