حتما درباره کسب درآمد از طریق استخراج رمزارز سخن‌هایی به گوشتان خورده است. اگر قصد دارید وارد این حوزه شوید بهتر است قبل از هر چیز با چالش‌های پیش رو آشنا شوید. از طرفی پیشرفت تکنولوژی را نباید نادیده گرفت چون این پیشرفت‌ها باعث کاهش چالش‌های کار می‌شود. در این مقاله از کوین نیک برترین سخت افزارهای استخراج ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

در طی ماه‌های اخیر قیمت‌های بی‌سابقه‌ای در دنیای ارزهای دیجیتال و بلاکچین ثبت شده است. در عین حال، هنوز هم چالش‌های زیادی بر سر راه افرادی که قصد کسب سود از طریق ماینینگ را دارند وجود دارد.

پیدا کردن منابع سخت افزاری ماینینگ کار دشواری است و قیمت بالای ماینرهای ASIC باعث شده دسترسی به آن راحت نباشد. در واقع کمبود چیپ در سطح جهان، علاوه بر دنیای کریپتو روی سایر صنایع هم تاثیر خود را گذاشته است.

معرفی ۵ ماینر و سخت افزار برتر برای استخراج ارز دیجیتال

سخت افزار استخراج ارز دیجیتال

با وجود پیشرفت تکنولوژی، ماینرها همچنان با چالش های زیادی روبرو هستند که برخی از آن ها با انتخاب سخت افزار مناسب تا حدودی مرتفع می‌شوند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: استخراج ارز دیجیتال با اسیک ماینر بهتر است یا کارت گرافیک؟

شناسایی و ایمن‌سازی سخت افزارهای مناسب ماینینگ در سال ۲۰۲۱ اهمیت زیادی پیدا کرده است. سخت افزارهای جدیدی وارد بازار شده‌ که پتانسیل بالایی دارند. در ادامه نگاهی به پنج مورد از برترین سخت افزارهای استخراج رمزارز خواهیم داشت. این سخت افزارها به شما کمک می‌کنند تا در سال ۲۰۲۱ به بیشترین سودآوری دست پیدا کنید.

۱. MinerVa MV7 Pro

قدرت هش: ۱۰۰ TH/s

مصرف برق: ۳۴۰۰ وات

MinerVa MV7 Pro قبلا به صورت انحصاری برای مشتریان خصوصی صنعتی در دسترس قرار داشت. اما اکنون در مقیاس جهانی در دسترس قرار دارد. این سخت‌افزار استخراج بیت کوین (BTC) یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین ماینرهای بازار است که عملکرد بسیار خوبی هم دارد.

MV7 از آخرین نسخه تراشه SMIC 7nm استفاده می‌کند. اما هنوز درباره عملکرد بلند مدت این ماینر اطلاعاتی در دست نیست.

۲. MicroBT Whatsminer M30S

قدرت هش: ۸۶ TH/s

مصرف برق: ۳۲۶۵ وات

این سخت افزار استخراج ارز دیجیتال، محصول چین بوده و در اوایل سال ۲۰۲۰ ارائه شده است. از آن زمان به عنوان یکی از ماینرهای پرطرفدار ASIC بازار شناخته می‌شود. دستگاه، دارای مکانیزم پلاگ اند پلی (Plug and play) است. فن داخلی سیستم هم علاوه بر کاهش گرما به بازدهی هر چه بیشتر آن کمک می‌کند. M30S در سال جاری و حتی بعد از آن گزینه خوبی برای استخراج بیت کوین محسوب می‌شود.

۳. Bitmain Antminer S19 Pro

قدرت هش: ۱۱۰ TH/s

مصرف برق: ۳۲۵۰ وات

تابستان سال گذشته، سخت افزار Antminer S19 Pro  وارد بازار شد و هنوز هم با داشتن قدرت هش بالا و مصرف کم برق نسبت به بسیاری از ماینرهای بیت کوین موجود در بازار برتری خود را حفظ کرده است.

این دستگاه به نسل جدیدی از یک تراشه سفارشی مجهز است که مصرف بسیار پایینی (۲۳ J/TH) دارد. S19 Pro با داشتن ثبات بهینه، سیستم عامل سریع، مکانیزم کنترل هوشمند و مواردی از این دست، در کل یکی از بهترین ماینرهای موجود در بازار به شمار می‌رود.

۴. Bitmain Antminer S19j Pro

قدرت هش:‌۱۰۰ TH/s

مصرف برق: ۳۰۵۰ وات

Antminer S19j Pro هم یکی دیگر از سخت افزارهای استخراج ارز دیجیتال است که در ماه ژوئن به بازار عرضه می‌شود.  قدرت هش و مصرف برق این دستگاه نسبت به S19 Pro کمتر است. با این حال باز هم در بین سایر سخت افزارها، یک ماینر برجسته و مناسب شناخته می‌شود.

اپراتور بازی آنلاین The9 از شانگهای، اخیرا برای خرید ۲۴۰۰ واحد از S19j با شرکت بیت‌مین (Bitmain) قرارداد بسته است. بلاکچین Riot هم در ماه مارس ۲۰۲۱، اعلام کرد که با کمک بیت‌مین و خرید ۱۵۰۰ ماینر S19j از این شرکت در حال گسترش دادن کار خود است.

۵. Canaan Avalominer 1246

قدرت هش:‌۹۰ TH/s

مصرف برق: ۳۴۲۰ وات

Avalominer 1246 هم یکی دیگر از سخت افزارهای قوی برای استخراج ارز دیجیتال است که توسط شرکت Canaan در ماه ژانویه ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد. این دستگاه با مشخصه‌هایی چون مکانیزم پلاگ اند پلی، برق داخلی و ثبات عالی کار می‌کند.

طراحی مبتکرانه و جدید این سخت افزار باعث شده استفاده از آن راحت‌تر شود. دستگاه در حین ماین می‌تواند به صورت عمودی یا افقی قرار گرفته و در نتیجه از نظر اشغال فضا هم به صرفه است. Avalonminer 1246 اخیرا بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته و چشم‌انداز جدیدی در حوزه ماینرهای ASIC ایجاد کرده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: کارت گرافیک ­های برتر برای استخراج ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱

موجی جدید از مراکز داده با محوریت ارزهای دیجیتال

ثبت شدن قیمت‌های بی‌سابقه و پذیرفته شدن بیت کوین، اتر (ETC) و انبوه دیگری از دارایی‌ها به صورت ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که آینده‌ای امیدوار کننده در پیش روی صنعت رمزارز و تکنولوژی بلاکچین قرار دارد. در عین حال، ماینرها با استفاده از جدیدترین تجهیزات و عملکرد بالای آن تا کنون به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته‌اند.

همچنین موج جدیدی از مراکز داده با محوریت ارزهای دیجیتال به راه افتاده که امکان استقرار و مقیاس‌بندی سریع را فراهم آورده که این امر هم موضوعی قابل توجه است. این امکانات می‌توانند به ماینرها کمک کنند تا در آینده به سرعت بیشتر و انعطاف بیشتری در این حوزه دسترسی داشته باشند.

مراکز داده، خدمات دیگری همچون نظارت روزانه، عیب‌یابی، بروزرسانی سخت‌افزار، مدیریت firmware و غیره را نیز ارائه می‌دهند. درست مثل سایر حوزه‌های دنیای تکنولوژی، ابتکار، تجربه، انتخاب شرکای مناسب و در نهایت بکارگیری تجهیزات قدرتمند حرف اول را می‌زند و به موفقیت و سودآوری هر چه بیشتر در این صنعت کمک می‌کند.

خرید بیت کوین

شما از چه سخت‌ افزارهایی برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات درج کنید تا سایر مخاطبان این مقاله هم از آن استفاده ببرند. از همراهی شما سپاسگزاریم.

منبع: beincrypto