قیمت بیت کوین مدام در حال نزول است، اما بیشتر رنج می‌زند که باعث شده است خرس‌ها نتوانند سطوح حمایتی را به کف‌های جدیدی منتقل کنند. با وجود این دامنه معاملاتی در یک نقطه پیوت، به قول یک تریدر افسانه‌ای «اکنون زمان توجه است». دلیل این توجه این است که آنچه که به عنوان یک فراکتال در حرکات قیمت شروع شد، اکنون رفتار مشابهی را در باند بولینگر بیت کوین ایجاد کرده که منجر به یکی از قدرتمندترین پامپ‌های تاریخی بیت کوین در سال ۲۰۱۹ شده بود. اکنون در چنین وضعیت بحرانی، بعد از احساسات نزولی بازار چه اتفاقی خواهد افتاد؟

تشابه رفتار اندیکاتور باند بولینگر بیت کوین با رالی سال ۲۰۱۹

بازارها دوره‌ای هستند و احساسات اغلب از حرکات قیمت عقب می‌ماند. روند صعودی اخیر ارزهای دیجیتال زمانی که همه چیز در بهترین وضعیت قرار داشت، متوقف شد؛ درست زمانی که Coinbase Global سهامی عام شد و قیمت‌ها در بالاترین حد خود قرار داشتند.

پیش از آنکه سرمایه‌گذاران نسبت به بیت کوین دیدگاه نزولی پیدا کنند، بیش از ۵۰٪ از قیمت بیت کوین کاهش یافت. طی چند هفته گذشته از زمان افت شدید در ماه مه، یک الگوی مثلث متقارن در حال شکل‌گیری است، اما ممکن است این الگو به همان شیوه‌ای که کتاب‌های تحلیل تکنیکال نشان می‌دهند، رفتار نکند.

ش زیاد رفتار باند بولینگر بیت کوین با سال ۲۰۱۹

تشابه زیاد رفتار باند بولینگر بیت کوین با سال ۲۰۱۹

احساسات بازار در وضعیت ترس شدید قرار دارد و یک شاخص تکنیکال که می‌تواند برای پیش بینی جهش مورد استفاده قرار گیرد، باند بولینگر بیت کوین است که شباهت زیادی به آخرین مرتبه‌ای دارد که بازار در یک روند نزولی دچار یک وقفه شده بود.

در آن زمان، خالق این اندیکاتور، جان بولینگر، هشدار داد که اکنون «زمان توجه است»، زیرا حقه‌ها به زودی رو می‌شوند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: چرا روند صعودی قیمت بیت کوین هنوز به پایان نرسیده است؟

فشار بیت کوین می‌تواند منجر به پامپ شدید شود

با قرار داشتن احساس بازار در بدترین حالت و نوسان کف‌ها، ممکن است قیمت بیت کوین دوباره به سمت بالا برگردد تا مجدداً قله‌های قبلی را تست کرده یا حتی آنها را فتح کند.

حرکات قیمت بارها و بارها به باند پایین بولینگر واکنش نشان داده و این موضوع نشان می‌دهد که تست اخیر باند پایینی، یک تله خرسی به نام «Gimmee Bar» است که توسط جو راس (Joe Ross) کشف شده است.

چندین بار واکنش به باند پایینی باند بولینگر نشانه یک تله خرسی است

در سال ۲۰۱۹، بیت کوین نتوانست سطح از دست رفته خود را بازیابی کند، اما این بار بازار گاوی بسیار متفاوت است. نگه داشتن این سطح در اینجا منجر به اولین اصلاح بزرگ بازار گاوی خواهد شد که از اینجا ادامه پیدا می‌کند.

اگر این سطح قابل بازیابی نباشد، درست مثل اواخر سال ۲۰۱۹ منجر به ایجاد کف‌های جدیدی خواهد شد. صرف نظر از اینکه چه اتفاقی می‌افتد، باید طی چند روز آینده دقیقاً چارت را زیر نظر بگیریم تا اینکه قیمت بیت کوین جهت جدیدی را انتخاب کند.

خرید بیت کوین

توصیه می‌کنیم قبل از سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال حتما تحلیل فاندامنتال بیت کوین را مطالعه کنید و با آگاهی کامل وارد این بازار پر ریسک شوید.

نظر شما در مورد رفتار باند بولینگر بیت کوین چیست؟ آیا شباهت رفتار این اندیکاتور با سال ۲۰۱۹ می‌تواند نشانه صعود بیت کوین باشد؟ نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق سایت کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید. برای اطلاع از قیمت ارزهای دیجیتال و اخبار مربوطه نیز در شبکه‌های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توییتر ما را دنبال کنید.

منبع: newsbtc