برایان کلی از CNBC با توجه به معیار واگرایی معتقد است که به زودی شاهد روند صعودی قیمت بیت کوین خواهیم بود. او به رفتار گذشته بیت کوین اشاره کرده و باور دارد که وضعیت کنونی بازار تنها آرامش قبل از طوفان خواهد بود. پس منتظر انفجار قیمت باشید.

در حال حاضر، کاربران ارزهای دیجیتال نسبت به وضعیت بازار بی‌اعتماد هستند و شاخص ترس رقم بالایی را نشان می‌دهد. برخی معتقدند ما در فصل رکود بازار رمزارز قرار داریم. با این حال، برایان کلی، طبق تحلیل‌های خود، باور دارد که اکنون زمان آماده شدن برای صعود است.

بیت کوین همچنان مسیر صعودی را در پیش خواهد داشت

بالاترین قیمتی که بیت کوین به آن دست یافته ۶۵ هزار دلار بوده و در حال حاضر قیمت با ۵۴ درصد افت مواجه شده است. این اتفاق توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. سرمایه‌گذاران کوتاه مدت با ضرر پوزیشن خود را ترک کردند. آن‌ها می‌ترسیدند که با صبر بیشتر، ضرر بیشتری متحمل شوند.

به خاطر عملکرد پایین بیت کوین و تجربه قیمت ۲۹ هزار دلاری، رنج زدن کنونی آن هیچ کمکی به بهتر شدن احساس کاربران نکرده است. در طی دو هفته اخیر، کندل‌های روزانه بیت کوین حدودا در قیمت‌هایی بین ۳۵ تا ۴۱ هزار دلار بسته شده‌ و در حال رنج خوردن بوده است.

پیش بینی روند صعودی قیمت بیت کوین

تحلیل گران معتقدند روند صعودی قیمت بیت کوین دوباره از سر گرفته خواهد شد.

با اینکه شروع این هفته با صعودهایی همراه بوده، روز سه شنبه، مقاومت قیمت در سقف ۳۸ هزار دلار باعث شد داستان‌های حاکی از بازگشت بازار خرسی قدرت بیشتری بگیرند.

در عین حال، برایان کلی از CNBC به افزایش آدرس‌های کیف پول بیت کوین اشاره کرده و معتقد است این رشد نشان از خبرهای خوب دارد. او خاطر نشان کرد که رشد واقعی آدرس‌ها ثابت مانده در حالی که این مقدار از رشد مورد انتظار ما برای وضعیت کنونی بازار بیشتر است.

«از نظر من تاثیر شبکه و رشد آدرس‌ها اهمیت زیادی در قیمت بیت کوین دارد. بنابراین یکی از معیارهای اصلی من برای مدیریت پول در حوزه رمزارز، توجه به سرعت رشد آدرس‌ها و مقایسه آن با چیزی است که از بازار انتظار می‌رود.»

روند صعودی قیمت بیت کوین

در این نمودار، رنگ آبی میزان رشد آدرس های بیت کوین در ماه‌های اخیر را نشان می‌دهد.

کلی در ادامه اشاره کرد که این واگرایی در رشد آدرس‌ها، مشابه اتفاقی است که در ماه مارس ۲۰۲۰ به خاطر ظهور پدیده کرونا رخ داد. نتیجه قیمت در طی این ۱۳ ماه رشدی ۱۷۵۰ درصدی و رسیدن به قیمت ۶۵ هزار دلار برای بیت کوین بود.

«درکل، وقتی بیت کوین چنین قیمت عجیبی را تجربه کرده از نظر من در حال تکمیل فرایند کف‌سازی است. اگر به ماه مارس ۲۰۲۰ نگاه بیندازیم واگرایی بسیار گسترده‌ای را می‌بینیم. در آن زمان بیت کوین ۳۵ هزار دلار بود و خود را به ۶۵ هزار دلار رساند.»

کلی برای حمایت از این دیدگاه خاطر نشان کرد که فاندامنتال‌ها همچنان از گوشه و کنار به گوش می‌رسند و مقامات دولتی هنوز هم به جای ممنوع کردن رمزارزها، از تمایل خود به کار با آن سخن می‌گویند.

خرید بیت کوین

آیا روند صعودی قیمت بیت کوین هنوز هم قابل احیا است؟

برخورد به بالاترین قیمت و سپس افت ۵۴ درصدی قیمت بیت کوین، باعث شده اکثر افراد آن را نشانه پایان بازار صعودی بدانند.

الکساندروس رومپوس (Alexandros Roumpos) معتقد است دوره‌های صعودی در دنیای رمزارز معمولا بین ۴۶۰-۵۱۸ روز طول می‌کشند. به اعتقاد او در حال حاضر تنها ۳۷۰ روز از شروع بازار گاوی گذشته است و روند صعودی بازار همچنان سالم بوده و ادامه خواهد داشت.

« به نظر می‌رسد بازار به دو بخش تقسیم شده است. یک دسته به خاطر این اصلاح بزرگ معتقدند که ما وارد مرحله خرسی (نزولی) شده‌ایم. دسته دیگر بر این باورند که هنوز دستاورد بزرگ بازار گاوی محقق نشده و در حال حاضر ما در حال تجربه یک اصلاح سالم هستیم.»

در عین حال، برخی از تحلیل‌گران به خاطر تاثیر پول موسسات و همچنین به روزرسانی تپ روت، از نوسان‌های قیمتی بزرگ‌تر و طولانی‌تر شدن روند صعودی سخن می‌گویند. در هر صورت، همانطور که رومپوس اشاره کرده، با اینکه بسیاری از تحلیل‌گران منتظر شروع مجدد روند صعودی قیمت بیت کوین هستند، هیچ کس نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند.

منبع: newsbtc