سه شبکه آزمایشی (Testnet) پلتفرم اتریوم، هم‌اکنون تاریخ مشخصی را برای آپدیت هاردفورک لندن اتریوم (London Hardfork) مشخص کرده‌اند. برنامه پیش رو، یک گام اساسی در جهت اجرای بی‌نقص شبکه اصلی (Mainnet) اتریوم است.

هاردفورک لندن اتریوم

هاردفورک لندن اتریوم، که در حال حاضر به‌شدن مورد انتظار همگان است، در حال حاضر دارای یک ارتفاع بلاک مشخص برای سه شبکه آزمایشی بلاک چین اتریوم شده است. تیم بیکو (یکی از اعضای ارشد بنیاد اتریوم)، در یکی از پست‌های وبلاگ این بنیاد اذعان کرده است که شبکه‌های آزمایشی گوئرلی (Guerli)، راپستن (Ropsten) و رینکبی (Rinkeby) ارتفاعات بلاکی که در هاردفورک لندن اتریوم راه‌اندازی خواهند شد را مشخص کرده‌اند.

هاردفورک لندن اتریوم

هاردفورک لندن اتریوم و ۲۴ ژوئن

در ۲۴ ژوئن، دقیقاً چه اتفاقی خواهد افتاد؟

طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده، اولین اجراکننده هاردفورک لندن اتریوم، شبکه آزمایشی راپستن، آن هم روی بلاک شماره ۱۰۴۹۹۴۰۱ و حدود ۲۴ ژوئن (سوم تیرماه ۱۴۰۰) خواهد بود. بعد از این اتفاق، شبکه آزمایشی گوئرلی در ۳۰ ژوئن (نهم تیرماه) و رینکبی در ۷ ژوئن (شانزدهم تیرماه)، آپدیت هاردفورک لندن اتریوم را راه‌اندازی خواهند کرد.

تیم بیکو در رابطه با زمان دقیق راه‌اندازی آپدیت هاردفورک لندن اتریوم، در ادامه این پست نوشته است:

تا همین لحظه، فقط شبکه‌های آزمایشی راپستن، گوئرلی و رینکبی برای راه‌اندازی هاردفورک لندن مشخص شده‌اند. به محض فعالسازی موفقیت‌آمیز این آپدیت روی این شبکه‌های آزمایشی، یک بلاک برای شبکه اصلی اتریوم تعیین می‌شود و اطلاع‌رسانی این اتفاق هم در همین وبلاگ و دیگر فضاها انجام خواهد شد.

خرید اتریوم

خرید اتریوم

پنج آپدیت مهم

هاردفورک لندن اتریوم، پنج آپدیت مهم از جمله آپدیت پروپوزال بهبود اتریوم (EIP) را شامل خواهد شد، که مهم‌ترین آن‌ها، پروپوزال EIP 1559 خواهد بود. گقتنی است که این پروپوزال، به یک تغییر بنیادی در ساختار کارمزد کنونی شبکه اتریوم منجر خواهد شد که کاهش هزینه گس مصرفی برای کاربران را هم در پی خواهد داشت. همچنین، قابل ذکر است که این پروپوزال، درصدد کاهش ۵۰ درصدی درآمد ماینرها بود؛ البته اعتراض‌های شدید و گمانه‌زنی در مورد احتمال کناره‌گیری ماینرها، عملی‌شدن این بخش از طرح را منتفی کرد.

یک افق دید برای اتریوم

این انتظار همواره وجود دارد که آپدیت پیش رو، یکی از کاتالیزورهای موجود برای از سرگیری بازار گاوی اتریوم باشد. این امر به‌طور ویژه‌ای با آپگرید اتریوم ۲.۰ آمیخته شده است؛ اتریوم ۲.۰ که بخشی مهم از پلتفرم اتریوم است، این بلاک چین را به یک مکانیزم سازگار با محیط زیست و بر پایه الگوریتم اثبات سهام (PoS)  تبدیل خواهد کرد. این اتفاق مهم، کاهش قابل توجه و چشمگیر مصرف انرژی را در بلاک‌ها در پی خواهد داشت.

این مطلب را هم مطالعه کنید: اتریوم ۲ چیست و چرا اهمیت زیادی دارد؟

پیش به سوی یک شاهکار

در ادامه آن پست در وبلاگ بنیاد اتریوم، تیم بیکو ذکر کرده است این آپگرید (که اتریوم را به سمت یک سیستم کاملا غیرمتمرکز هدایت می‌کند)، دستاورد شگرف یک هماهنگی است. او در ادامه نوشته است:

طبعیت و ذات غیرمتمرکز شبکه‌های بلاک چین، آپدیت‌ کردن و به‌روزرسانی یک شبکه رو سخت می‌کند. به‌روزرسانی در یک شبکه بلاک چین، به هماهنگی و همکاری جامعه، توسعه‌دهندگان و کاربران متعدد و مختلف پلترم اتریوم نیاز دارد تا این پروسه نقل و انتقالات، بهینه‌تر صورت بگیرد.

هاردفورک لندن اتریوم

هاردفورک لندن اتریوم

نظر شما در مورد آپدیت پیش رو چیست؟ آیا این به‌روزرسانی‌ها، باعث تغییرات بنیادی در پلتفرم اتریوم خواهند شد؟ آیا با مهاجرت اتریوم از الگوریتم اثبات کار به الگوریتم اثبات سهام موافقید؟ نظرتان را در سایت کوین نیک با ما در میان بگذارید. همچنین، امکان دریافت اخبار مربوطه و قیمت‌های روز ارزهای دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توییتر کوین نیک وجود دارد.

منبع:  Cointelegraph