کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده (CFTC) این بار به سراغ بررسی فعالیت های تجاری صرافی بایننس می‌رود. گزارش‌ها حاکی از آن است که صرافی ارز دیجیتال بایننس توسط  (CFTC) در مورد اینکه آیا این صرافی اجازه دارد به سرمایه‌گذاران آمریکایی امکان سرمایه‌گذاری در پلتفرم خود را بدهد یا خیر، مورد بررسی قرار گرفته است.

 فعالیت های تجاری صرافی بایننس زیر ذره بین CFTC

طبق گزارش بلومبرگ در روز جمعه که در آن به منابع ناشناس استناد شده، CFTC در تلاش است تا مشخص کند که آیا صرافی بایننس در حالی که تحت نظارت این سازمان دولتی ثبت نشده، اجازه خریدوفروش محصولات ارز دیجیتال به شهروندان ایالات متحده را دارد یا خیر. این گزارش خاطر نشان کرده که این صرافی«متهم به تخلف نشده است».

اندکی پس از انتشار این خبر، قیمت بایننس کوین (BNB)، توکن این صرافی، ۶ درصد کاهش یافت.

صرافی بایننس به درخواست وب سایت The Block برای اظهارنظر در این مورد نظر پاسخی نداده است. اما چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیرعامل بایننس، در توییتر خود نسبت به این اخبار بی‌اعتنایی کرده و گفت همه اینها FUD (ترس، عدم اطمینان و تردید) است.

وی پس از انتشار این خبر در توئیتر گفت:

در این بازار همیشه FUD  وجود دارد. FUD را نادیده بگیرید و به کارتان ادامه دهید.

بررسی فعالیت های تجاری صرافی بایننس

فعالیت های تجاری صرافی بایننس تحت بررسی CFTC قرار می‌گیرد

صرافی بایننس یک سیاستمدار را استخدام کرد

خبر بررسی فعالیت های تجاری صرافی بایننس تنها یک روز پس از آن منتشر شد که بایننس اعلام کرد ماکس بوکس (Max Baucus) را که دهه‌ها در سنای آمریکا و بعداً به عنوان سفیر در چین خدمت کرده، استخدام کرده تا به این شرکت کمک کند از فضای نظارتی ایالات متحده استفاده کند.

بایننس روز پنجشنبه گفت که بوکس راهنمای سیاسی این صرافی خواهد بود و به عنوان رابط بین صرافی بایننس و نهادهای نظارتی عمل می‌کند.

بوکس از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ نیز به عنوان سفیر باراک اوباما رئیس جمهور سابق، در چین خدمت کرده است.

سوابق CFTC در بررسی سایر صرافی‌ها

این اولین بار نیست که CFTC یک صرافی بزرگ ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در ژوئیه ۲۰۱۹، این نهاد نظارتی تحقیقاتی را آغاز کرد در مورد اینکه آیا بازار مشتقات بیتمکس (BitMEX) می‌تواند به سرمایه‌گذاران آمریکایی معاملات مشتقات ارز دیجیتال را در پلتفرم خود ارائه دهد یا خیر.

این تحقیقات منجر به صدور کیفرخواست رسمی از سوی CFTC و وزارت دادگستری ایالات متحده علیه بیتمکس و بنیانگذاران آن در سال گذشته شد.

به نظر شما نتیجه بررسی فعالیت های تجاری صرافی بایننس چه خواهد شد؟ آیا صرافی بایننس هم به سرنوشت بیتمکس دچار می‌شود؟ شما می‌توانید نظرات خودتان را از طریق سایت، توییتر و اینستاگرام کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: theblockcrypto