کیف پول‌های بیت کوین (BTC) با یک آدرس دقیق و مطمئن برای اولین بار از مرز ۳۰ میلیون عبور کرده‌اند، اما کمتر از ۱ درصد آن‌ها دارای ۱۰ بیت‌کوین هستند. مطابق آخرین داده‌های منبع نظارتی Bitinfocharts، موجودی یک کیف پول با ۱۰ بیت‌کوین، با ارزشی حدود ۹۱٫۰۰۰ دلار به قیمت روز، برای قرار دادن صاحب آن در جمع ۰/۵۱ درصد برتر صاحبین بیت کوین کافی است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ادامه مطلب از کوین نیک همراه باشید.

۹۷/۳ درصد کیف پول‌های بیت‌کوین دارای کمتر از ۱ بیت‌کوین هستند

موجودی ۱۰ تا ۱۰۰ بیت‌کوین، ۰/۴۵ درصد از کل موجودی‌ها را تشکیل می‌دهد، در حالی که کیف پول‌های دارای موجودی ۱ تا ۱۰ بیت‌کوین، تنها ۲/۱۷ درصد از آن را تشکیل می‌دهند.

در حالی که باید فرض کرد دارایی‌های صاحبین بیت کوین اغلب بین چند کیف پول پخش می‌شود، این ارقام حاکی از آن است که با قیمت‌های فعلی، ۹۱٫۰۰۰ دلار برای قرار دادن صاحب آن در جمع اقلیت بزرگ‌ترین صاحبین بیت‌کوین کافی است.

همچنین، کیف پول‌هایی که موجودی‌های بسیار بیشتری دارند، صرافی‌ها و تعداد کمی از نهنگ‌های بیت‌کوین، این آمارها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. هم‌اکنون بیش از ۳۰/۴ میلیون آدرس بیت کوین وجود دارد که از حدود ۲۵ میلیون آدرس در همین تاریخ در سال ۲۰۱۹ بیشتر است.

کیف پول بیت‌کوین و صاحبین بیت کوین

صاحبین بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: غلبه بیتکوین بر آلتکوینها هنگام بررسی آدرس‌های فعال روزانه

عوامل کلان به نرخ پذیرش بیشتری اشاره دارند

بر اساس گزارش Cointelegraph، امسال کیف پول‌هایی که موجودی مشخصی دارند هم به ارقام جدیدی رسیده‌اند. کیف پول‌هایی که حداقل ۱ بیت‌کوین داشتند در ماه مارس به عدد ۸۰۰٫۰۰۰ رسیدند و این نشان می‌دهد که در بهترین حالت فقط آن تعداد از افراد، کل بیت‌کوین را در کنترل خود داشتند.

از زمان سقوط بورس اوراق بهادار که بیت‌کوین طی چند هفته به‌طور کامل جهشی روبه‌عقب داشت، صرافی‌ها اعلام کردند که ورود موج جدیدی از محبوبیت بیت‌کوین باعث رشد اقتصادی شده است.

به‌عنوان مثال، کوین بیس گزارش داد در زمانی که دولت ایالات متحده شروع به پرداخت چک‌های حمایتی کرده، تعداد زیادی خرید توسط صاحبین بیت کوین به ارزش ۱۲۰۰ دلار انجام شده است. مرحله دوم پرداخت چک‌ها در جریان است.

از سوی دیگر، ناامیدی از پول فیات منجر به افزایش تمایل به مالکیت بیت‌کوین می‌شود. همان‌طور که در اوایل این هفته گزارش شد، به‌نظر می‌رسد که کارمندان لبنانی اکثرا طرفدار کسب درآمد به‌صورت بیت‌کوین هستند، نه پوند لبنان یا حتی دلار آمریکا.

منبع: cointelegraph