در حالی که بیت کوین با دستیابی به قیمت ۱۶،۵۰۰ دلار به تاخت و تاز خود برای رسیدن به رکورد‌های جدید می‌تازد، آلت‌‌کوین‌ها عقب ایستاده‌اند و قدرت همراهی بیت کوین را ندارند. در نتیجه این عقب‌ ماندن، تسلط بیت کوین بر بازار گسترده‌تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد.

بیت کوین همچنان به دستیابی به بالاترین رکورد سالانه خود ادامه می‌دهد، اما این در حالی است که آلت کوین‌ها، در دنبال کردن پادشاه ارزهای دیجیتال شکست خورده‌اند و توانایی حرکت با آن را نداشتند. با این اتفاق، بیت کوین توانسته بیش از ۶۵ درصد از بازار را تحت سلطه خود قرار دهد.

در مقیاس ۲۴ ساعته، بسیاری از آلت کوین‌ها یا روندی نزولی را تجربه کرده‌اند یا در جای خود راکد مانده‌اند.

تسلط بیت کوین بر بازار به لطف عدم توانایی آلت کوین‌ها برای داشتن یک روند صعودی

اتریوم که به سمت قیمت ۴۷۰ دلار قدم گذاشته بود، نتوانست به دلیل وجود روند خرسی، بیشتر از خواسته خود حرکت کند. این روند خرسی باعث شد تا اتریوم برای صعود شکست بخورد و قیمت آن روندی نزولی را پیش بگیرد. در حال حاضر، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، در قیمت ۴۶۰ دلار خریدوفروش می‌شود.

ریپل همچنین در قیمت ۰٫۲۷ دلار نوسان دارد اما این تلاش‌ها سودی ندارد و این استیبل کوین با روند نزولی خود، در قیمت پایین‌تر از ۰٫۲۷۵ دلار معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید: قیمت بیت کوین برای اولین بار در سه سال گذشته به ۱۶۰۰۰ دلار رسید

پولکادات (منفی ۰٫۶ درصد)، بایننس کوین (منفی ۰٫۸ درصد) و کاردانو (منفی ۰/۹ درصد) که در بین ۱۰ ارز دیجیتال برتر قرار دارند هم همگی روند کاهشی را تجربه کرده‌اند. هرچند که بیت‌کوین کش و چین‌لینک بیشتر از همه ارزش خود را از دست داده‌اند. بیت کوین کش با کاهش ۵ درصدی خود به قیمت ۲۵۰ دلار رسید. ارز دیجیتال لینک هم با یک کاهش منفی ۳ درصدی، حالا در قیمت کمتر از ۱۲٫۵ دلار معامله می‌شود.

لایت کوین را می‌توان تنها استثنای این حال و روز آلت کوین‌ها دانست، ارز دیجیتالی که حالا با یک افزایش ۴٫۵ درصدی، به بالاتر از ۶۰ دلار دست یافت.

افزایش تسلط بیت کوین در میان ارزهای دیجیتال همچنان ادامه دارد

در گزارشی که امروز منتشر شد، بیت کوین توانست عملکرد عالی خود را دوبرابر کند. کمتر از یک هفته پس از کاهش قیمت بیت کوین که به ۱۴٫۳۰۰ دلار رسیده بود، بیت کوین توانست به راحتی از مانع ۱۶ هزار دلاری خود عبور کند.

البته طی یکی دو روز اخیر بیت کوین دچار اصلاح قیمت شده است و این ارز دیجیتال دوباره با یک روند کاهشی، در قیمت‌های ۱۵٫۹۵۰ دلار معامله می‌شود. در این میان اتریوم همچنان در قیمت ۴۶۰ دلار دست و پا می‌زد. اما ریپل و بایننس کوین توانسته‌اند کمی روند بهتری پیش بگیرند.

نظر شما در خصوص وضعیت بیت کوین و تسلط آن بر بازار چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: CryptoPotato