یک فراکتال بیت کوین که پیش از این توسط پال تودور جونز برای طلا ایجاد شده، نشان می‌دهد که پادشاه ارزهای دیجیتال هنوز در مراحل ابتدایی رشد خود قرار دارد و در حال طی کردن مسیری مشابه با روند بلند‌مدت طلا در دهه ۱۹۷۰ است.

بر اساس این فراکتال، بیت کوین در مراحل ابتدایی یک افزایش قیمت بلند مدت قرار دارد که می‌تواند در نهایت منجر به یک فوران قیمت برای این ارز دیجیتال شود.

فرکتال بیت کوین در برابر طلا

فرکتال بیت کوین در برابر طلا

هم‌پیمانی پادشاه ارزهای دیجیتال با طلا

دو دلیل وجود دارد که چرا بیت کوین می‌تواند ترند بزرگ طلا از دهه ۱۹۷۰ را دنبال کند. اول، بیت کوین یک منبع ثابت دارد که هیچ‌گاه گسترش نخواهد یافت. این ویژگی باعث شده تا بیت کوین در برابر تورم یک ذخیره ارزش قابل قبول محسوب شود. دوم، بیت کوین همانند طلا از کیفیتی مشابه به عنوان یک دارایی امن برای نگهداری دارد برخوردار است.

بیشتر بخوانید: شباهت بیت کوین و طلا در چه ویژگی هایی است؟

در آگست سال ۲۰۲۰، برادران وینکلواس، سرمایه‌گذاران میلیاردری که مدیریت صرافی بزرگ آمریکایی جمینی را هم برعهده دارند، به این موضوع اشاره داشته‌اند که چرا بیت کوین می‌تواند به قیمت ۵۰۰ هزار دلار برسد. این دو برادر، کیفیت بیت کوین را به عنوان یک دارایی قابل دوام و مناسب معرفی کرده‌اند. آن‌ها همچنین اشاره کرده‌اند که بیت کوین برخلاف طلا، دچار شوک‌های احتمالی در خصوص ذخیره و تامین نخواهد شد. آن‌ها در این سخنان خود گفته‌اند:

عرضه. بیت کوین فقط یک کالای کمیاب نیست، بیت کوین تنها کالای شناخته شده در جهان است که دارای یک میزان عرضه مشخص و قطعی است. در نتیجه، بیت کوین نسبت به شوک‌های عرضه‌ای که ممکن است طلا در آینده به آن دچار شود، روبه‌رو نیست.

به دلیل خاص بودن بیت کوین، سرمایه‌گذاران صحبت‌های زیادی را در خصوص بهتر بودن بیت کوین به عنوان یک دارایی امن نسبت به طلا مطرح کرده‌اند. این مقایسه میان طلا و بیت کوین، باعث شده تا بسیاری از تحلیلگران به این باور برسند که بیت کوین مسیری را برای یک فوران قیمت بلند مدت دنبال می‌کند.

فراکتال بیت کوین مشابه با فراکتال طلا

سو ژو (Su Zhu) مدیرعامل شرکت Three Arrows Capital، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در زمینه ارزهای رمزنگاری شده می‌گوید:

هرگونه دامپ در بیت کوین بسیار گاوی خواهد بود و نشان می‌دهد که بیت کوین فرکتال مشابه طلا را از دهه ۱۹۷۰ دنبال می‌کند. مطابق پیشبیتی پال تودور جونز، سرمایه‌گذاری افسانه‌ای که با استفاده از فرکتال‌ها تواست چرخه بزرگ بازار سهام دهه ۱۹۸۰ را هم پیشبینی کند.

البته همچنین یک شکاف بزرگ میان ارزش بیت کوین و طلا وجود دارد. در حال حاضر، ارزش بازار طلا معادل ۹ تریلیون دلار است. در مقایسه با بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا از ارزشی کمتر از ۴ درصد ارزش طلا برخوردار است.

قدرت گرفتن بیت کوین به دلیل منشا ناشناس آن

تایلر وینکلواس (Tyler Winklevoss) همچنین اشاره داشته است که ناشناس بودن خالق بیت کوین یک فاکتور مثبت برای این دارایی دیجیتال محسوب می‌شود.

او گفته است که بیت کوین توانسته به یک دارایی ۳۳۰ میلیارد دلاری برسد و هنوز، ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، یک فرد ناشناس است.

این حقیقت که ما نمی‌دانیم ساتوشی ناکاموتو کیست و با این حال ارزش بازار بیت کوین به ۳۳۰ میلیون دلار رسیده، یک سند است که بیت کوین روی پای خودش ایستاده.

نظر شما در خصوص شباهت فراکتال بیت کوین با طلا چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Cointelegraph