تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران بیت کوین فعلا دست از ترید کشیده‌اند و استراتژی سنتی خرید و نگهداری یا هودل را در پیش گرفته‌اند. آمار منتشرشده حاکی از آن است که حدود ۸ میلیون توکن بیت کوین در ۳ سال اخیر جابجا نشده‌اند. این مقدار تقریبا ۴۴ درصد کل بیت کوین در دسترس است. میزانی که باتوجه به آمار و ارقام سایت گلس نود، در سه سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

هودل بیت کوین
۴۴ درصد بیت کوین در دسترس هودل شده‌اند

هودل کردن اصطلاحی‌ست که در اواخر سال ۲۰۱۹ رواج یافت. آن موقع، قیمت بیت کوین به ۶٫۴۳۰ دلار سقوط کرده بود؛ آن هم در سالی که بیشترین قیمت بیت کوین ۱۴ هزار دلار بود. تریدرها به‌نظور سرمایه‌گذاری کوتاه یا بلندمدت بیت کوین می‌خریدند.

بازگشت بیت کوین

پس از دسامبر ۲۰۱۹ قیمت بیت کوین شروع کرد به افزایش و یک روند صعودی ادامه‌داری را در پی گرفت. سال ۲۰۲۰ را نیز با همین روند صعودی آغاز کرد، طوریکه در تاریخ ۱۳ فوریه، این ارز دیجیتال با قیمت ۱۰٫۵۲۲ دلار خریدوفروش می شد.

وقتی دوران کرونا شروع شد، بیت کوین نتوانست حرکتش را ادامه دهد و بعد از اینکه دولت‌ها اعلام قرنطینه کردند، بیت کوین نیز مانند بازار جهان، از جمله بورس و طلا سقوط کرد. روز ۱۳ مارس قیمت بیت کوین به میزان ۳٫۸۵۸ دلار رسید.

هودل بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

خروج بیت کوین از صرافی‌ها

گزارش‌های منتشر شده سایت CryptoQiant حاکی از آن است تعداد بیت کوین های مبادله شده در پلتفرم‌های معاملات ارز دیجیتال به کمترین میزان خود در سال ۲۰۲۰ رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد موج جدیدی از هودل بیت کوین در بین کاربران ایجاد شده است. حتی بازگشت بیت کوین و رد کردن قیمت ۱۲ هزار دلار نیز نتوانست موج هودل کردن کاربران را خراب کند. این اتفاق دقیقا برعکس چیزی‌ست که در ماه مارس رخ داده بود. در آن زمان صرافی‌ها بیت کوین های بیشتری داشتند.

هودل بیت کوین
دارایی بیت کوین صرافی ها

مدیرعامل CryptoQuant با اشاره به اینکه بعید است بیت کوین مانند ماه مارس سقوط کند می‌گوید:

مردم نگرانند که نکند اتفاقی که در ماه مارس برای بیت کوین افتاد دوباره رخ دهد، اما مسئله این است که الان صرافی‌ها به اندازه آن موقع بیت کوین ندارند.

بیشتر بخوانید: هودل تا زمان مرگ؟

شروع معاملات بیت کوین

اما از آن طرف، کونستانتین آنیسیموف، مدیر اجرایی CEX.io به حجم بالای معاملات بیت کوین توسط اکانت‌های جدید در پلتفرمش اشاره می‌کند و می‌گوید، در نیمه ابتدایی امسال اکانت های جدید ۸۰ درصد افزایش یافته‌اند، که طبعا به افزایش حجم معاملات منجر شده است.

۶۶ درصد تریدرها در وضعیت سود هستند. تریدری که ۷۰ درصد از ساعات اداری فعال است، نرخ متوسط موفقیتش ۷۳ درصد افزایش یافته است.

این نکته هم قابل توجه است که بر اساس گزارش‌های سایت گلس نود، بازار بیت کوین در ۹۸ درصد روزها از سال ۲۰۱۳ تاکنون، توانسته به دارندگان این ارز دیجیتال سود برساند.

فراموش نکنید نظرات، ایده‌ها و تحلیل‌های خود درباره ارزهای دیجیتال را از طریق سایت کوین نیک با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید آخرین اخبار و اطلاعات پیرامون این حوزه را از طریق حساب توییتر کوین نیک یا اینستاگرام کوین نیک دنبال کنید.

منبع: CryptoGazett