بر اساس تجزیه‌وتحلیل داده‌های روی بلاک چین توسط شرکت کوین متریکس (Coin Metrics)، ماینرهای بیت کوین در ماه نوامبر حدود ۵۲۲ میلیون دلار درآمد کسب کردند که نسبت به ماه اکتبر ۴۸ درصد افزایش داشته است. دلیل افزایش درآمد ماینرها این است که بیت کوین از ماه نوامبر اوج گرفت و در پایان ماه پس از یک صعود بیش از ۴۰ درصدی، یک اوج قیمت جدید را به ثبت رساند. مجموع درآمد ماهیانه ماینرها در ماه نوامبر به بالاترین سطح از سپتامبر ۲۰۱۹ رسیده است. در برآوردهای درآمد فرض شده که ماینرها بلافاصله بیت کوین خود را می‌فروشند.

افزایش درآمد ماینرهای بیت کوین

بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط شرکت نرم‌افزاری استخراج Luxor Technologies، با محاسبه درآمد در هر تراهش (TH)، واحد اندازه‌گیری سرعت سخت‌افزار استخراج ارز دیجیتال، درآمد ماینرها در شش ماه گذشته به بالاترین سطح از اوایل ماه مه افزایش یافته و در ماه نوامبر چندین بار به بیش از ۰/۱۵ دلار رسیده است.

علی‌رغم نوسانات قابل توجه در طول سال، درآمد استخراج بر حسب تراهش بر ثانیه (TH/s) از ابتدای سال تاکنون تقریباً ثابت بوده است. از ۰/۱۳۸ دلار در ثانیه در تاریخ ۱ ژانویه تا ۰/۱۳۵ دلار در ثانیه در آخرین بررسی که تقریباً عدد ثابتی است.

درآمد ماینرها از ۲۰۱۶
درآمد ماهیانه ماینرها از ژانویه ۲۰۱۶

بیشتر بخوانید: استخراج ارز دیجیتال با اسیک ماینر بهتر است یا کارت گرافیک؟

کارمزدهای شبکه، بخشی از درآمد ماینرها

کارمزدهای شبکه در ماه نوامبر ۵۴/۹ میلیون دلار درآمد داشته که تقریباً ۱۱ درصد از کل درآمد را تشکیل می‌دهد. این در حالی است که نسبت به ۱۲/۲ درصد درآمد حاصل از کارمزد در ماه اکتبر، اندکی کاهش داشته است.

کارمزدها از تقریباً رکورد دو ساله در اواخر ماه اکتبر تا اواخر ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ به طور مداوم کاهش یافته‌اند. بر اساس داده‌های Coin Metrics، کارمزدها از میانگین ۱۳ دلار در ابتدای ماه نوامبر به کمتر از ۳ دلار در پایان این ماه کاهش یافته‌اند.

کارمزد بیت کوین به عنوان درصدی از درآمد ماینرها
کارمزد بیت کوین به عنوان درصدی از درآمد ماهیانه ماینرها از سال ۲۰۱۶

البته، گفتنی است که کارمزدها به عنوان درصدی از کل درآمد از ماه آوریل سال ۲۰۲۰، قبل از هاوینگ سوم شبکه در ماه مه، به یک روند صعودی ادامه داده‌اند. افزایش درآمد کارمزد برای حفظ امنیت شبکه مهم است، زیرا هر چهار سال پاداش‌ها کاهش می‌یابند.

کاهش سختی استخراج

ماینرها با بهره‌گیری از افزایش درآمد، پس از کاهش سختی استخراج در اوایل ماه نوامبر، ماشین‌های آنلاین را بیشتر و بیشتر می‌کنند. ضمن اینکه دو تعدیل قبلی منجر به افزایش سختی استخراج شده و سومین افزایش متوالی برای اواسط دسامبر پیش‌بینی شده که به معنی افزایش منابع مورد نیاز برای استخراج با سختی کمتر است.

از آنجایی که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که رالی فعلی بیت کوین به احتمال زیاد با حرکت مداوم و صعودی قیمت پایدار باشد، افزایش درآمد ماینرها تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت.

به نظر شما افزایش درآمد ماینرها ادامه خواهد داشت؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: coindesk