پس از پشت سر گذاشتن ماه درخشان نوامبر و با ورود به آخرین ماه سال جاری میلادی یعنی دسامبر بازار ارزهای دیجیتال وارد یک روند نوسانی شد. با وجود حرکت‌های جسته و گریخته شاهد تغییر محسوسی در قیمت ارزهای مهم بازار نبودیم. بیت کوین همچنان با مقاومت ۱۹٫۵۰۰ دلاری دست و پنجه نرم می‌کند و برخی از تریدرها از سیگنال نزولی بیت کوین صحبت می‌کنند. اتریوم هم فعلا در محدوده ۶۰۰ دلار گیر افتاده است. بیایید نگاهی بیندازیم به بازار ارزهای دیجیتال در روز ۸ دسامبر.

سیگنال نزولی بیت کوین

در زمان نگارش این مطلب بیت کوین با بیش از ۱ درصد کاهش نسبت به ۲۴ ساعت گذشته در محدوده ۱۹٫۰۶۰ دلاری معامله می‌شود. این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته در محدوده ۱۸٫۹۲۳ تا ۱۹٫۴۳۳ دلار مشاهده شده بود.

به این ترتیب قیمت بیت کوین به پایین‌تر از میانگین متحرک ۱۰ روزه و ۵۰ روزه قرار گرفت که می‌تواند یک سیگنال خرسی برای تریدرها محسوب شود.

در حال حاضر بیت کوین در محدوده ۱۸٫۸۰۰ تا ۱۹۰۰۰ دلار به خوبی حمایت می‌شود و همچنان مهمترین مقاومت برای روند صعودی در قیمت ۱۹٫۵۰۰ دلار  قرار دارد. البته قبل از ان بیت کوین باید موفق شود از مقاومت ضعیف تر ۱۹٫۳۵۰ دلاری عبور کند.

سیگنال نزولی بیت کوین

نگاهی به بازار ارزهای دیجیتال در روز ۸ دسامبر

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل اختصاصی قیمت ارزهای دیجیتال ۱۷ آذر (۷ دسامبر ۲۰۲۰)

نگاهی به وضعیت آلت کوین ها

مشابه وضعیت بیت کوین، در بازار آلت کوین‌ها هم هیچ حرکت صعودی قابل توجهی مشاهده نمی‌شود.  جفت ارز اتریوم / دلار (ETH/USD) با سد محکمی در قیمت ۶۰۰ تا ۶۰۲ دلار برخورد کرده است و ریپل هم برای عبور از مقاومت ۰/۶۲۰ دلاری با مشکل جدی مواجه است.

اتریوم

دومین ارز مهم بازار یعنی اتریوم هم امروز بیش از ۱/۵ درصد کاهش را تجربه کرد تا در زمان نگارش این مطلب پایین‌تر از ۵۹۰ دلار معامله شود. در حال حاضر مهمترین حمایت برای اتریوم در محدوده ۵۸۵ دلار قرار دارد. اگر قیمت از این هم پایین‌تر سقوط کند، حمایت ۵۶۵ دلاری از ریزش بیشتر جلوگیری خواهد کرد.

در طرف دیگر اولین مقاومت در محدوده ۶۰۰ تا ۶۰۲ دلاری قرار دارد، اگر روند بازار صعودی شود و اتریوم از این سطح عبور کند مقاومت ۶۲۰ . ۶۲۵ دلاری موانع بعدی اتریوم برای رسیدن به قیمت‌های بالاتر محسوب می‌شوند.

گفتنی است به تازگی میزان اتر قفل شده در حوزه دیفای از ۷ میلیون اتر عبور کرده است که با توجه به قیمت فعلی اتریوم بیش از ۴ میلیارد دلار ارزش دارد. جالب اینجاست در ماه نوامبر ارزش کل قفل شده (TVL) به ۶/۶ میلیون اتر کاهش پیدا کرده بود. این موضوع نشان می‌دهد فعالان حوزه ارز دیجیتال به افزایش قیمت اتریوم در کوتاه مدت امیدی ندارند و سعی می‌کنند از طریق سرمایه‌گذاری در حوزه دیفای کسب سود کنند.

سیگنال نزولی بیت کوین

میزان اتر قفل شده در حوزه دیفای

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی بهترین صرافی‌ها برای سهام‌ گذاری اتریوم ۲

بیت کوین کش

قیمت بیت کوین کش هم چندان تعریفی ندراد و به سمت حمایت ۲۸۰ دلاری حرکت می‌کند. در حال حاضر بیت کوین کش با قیمت در حدود ۲۸۲ دلار معامله می‌شود، اما اگر از حمایت ۲۸۰ دلاری پایین‌تر رود، سطح حمایت بعدی برای آن در محدوده ۲۶۵ دلار قرار دارد.

در طرف دیگر و در صورت روند صعودی بیت کوین کش مقاومت‌های ۲۹۲ و ۲۹۵ دلاری پیش روی آن قرار دارند. اما مهمترین مقاومت برای بیت کوین کش، ۳۰۰ دلار است.

لایت کوین

لایت کوین در حال حاضر با قیمت ۸۲ دلار معامله می‌شود که کمی بالاتر از حمایت ۸۱/۲۰ دلار است. لایت کوین در روزهای گذشته چندین بار برای شکست مقاومت ۸۶/۵ دلار تلاش کرده بود اما به در بسته برخورد کرد.

در صورت ریزش بیشتر لایت کوین حمایت ۸۰ دلاری مهمترین سطح حمایت برای آن محسوب می‌شود و در صورت صعود، مقاومت‌های ۸۵/۵ و ۸۶/۵ دلاری پیش روی لایت کوین قرار دارند.

ریپل

ارز ریپل (XRP) که اواخر نوامبر تا محدوده ۷۰ سنت هم صعود کرده بود، اکنون با مقاومت ۰/۶۲ دلاری روبرو شده است. ریپل با کاهش بیش از ۲ درصد در ۲۴ ساعت گذشته در حال حاضر در محدوده ۰/۶ دلار معامله می‌شود. در صورت ادامه روند نزولی حمایت‌های ۰/۵۸ و ۰/۵۷۵ دلاری مانع از ریزش بیشتر قیمت ریپل خواهند شد.

تحلیل شما از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ آیا شاهد یک سیگنال نزولی در چارت بیت کوین هستیم یا بیت کوین می‌تواند از مقاومت ۱۹٫۵۰۰ دلاری عبور کند؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: cryptonews