شرکت اطلاعات نرم‌افزاری مایکرواستراتژی (Microstrategy) در بیانیه مطبوعاتی قصد خود را برای عرضه خصوصی ۴۰۰ میلیون دلار وام قابل تبدیل به سهام اعلام کرد تا بتواند بیت کوین بیشتری خریداری کند.

وام قابل تبدیل به سهام، روشی برای جذب سرمایه

بر اساس این گزارش، مایکرواستراتژی قصد دارد سود خالص حاصل از فروش این قراردادها را مطابق با سیاست ذخیره خزانه‌داری خود تا زمان شناسایی نیازهای سرمایه در گردش و سایر اهداف عمومی شرکت در بیت کوین سرمایه‌گذاری کند.

مایکرواستراتژی، به رهبری مدیر عامل شرکت، مایکل سیلور (Michael Saylor)، اوایل سال جاری هنگامی که ۲۵۰ میلیون دلار برای خرید ۲۱۴۵۴ بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد (حدود ۰/۱ درصد کل بیت کوین موجود)، به تیتر خبرها تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: خرید ۵۰ میلیون دلار بیت کوین دیگر توسط مایکرواستراتژی

مدت قرارداد وام

در این بیانیه مطبوعاتی تصریح شد که فروش قرارداد وام قابل تبدیل به سهام منوط به شرایط بازار و سایر عوامل است. قراردادها در ۱۵ ژوئن و ۱۵ دسامبر هر سال، شروع از ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱، بدون وثیقه بوده و دیون معوقه مشمول بهره هستند. سررسید این قراردادها ۱۵ دسامبر ۲۰۲۵ بوده و مایکرواستراتژی ممکن است در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۳ یا پس از آن، این وام‌ها را با پول نقد بازپرداخت کند.

بر اساس این اطلاعیه، پیش‌بینی می‌شود مایکرواستراتژی در مدت زمان ۱۳ روز اول و از جمله تاریخ صدور اولین قراردادها، تا حداکثر ۶۰ میلیون دلار مبلغ اصلی وام‌ها، به خریداران اولیه امکان خرید دهد.

نظر تحلیلگران

بلافاصله پس از اعلام این خبر، برخی افراد در حوزه بیت کوین به ماهیت نوآورانه این طرح اشاره کردند. ضمن اینکه سیلور از ابزارهایی در حوزه امور مالی سنتی استفاده کرده تا سرمایه‌گذاری در بیت کوین را به روشی کاملاً بی‌سابقه انجام دهد.

پرستون پیش (Preston Pysh) از مطرح‌ترین مفسران حوزه بیت کوین در توییتی گفته:

او در حال قرض گرفتن مقداری پول انحصاری است و سپس با آن بیت کوین می‌خرد. در واقع، او همان کاری را می‌کند که هر دولتی در جهان انجام می‌دهد . او یک یا دو سال از آنها جلوتر است.

نظر شما در مورد فروش قرارداد وام قابل تبدیل به سهام توسط مایکرواستراتژی چیست؟ خرید بیت کوین بیشتر از سوی این شرکت چه تأثیری در قیمت بیت کوین خواهد گذاشت؟ نظرات خود را در کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: bitcoinmagazine