بیت کوین بالاترین قیمت هفتگی را به ثبت رساند و قیمت در بالاترین کندل هفتگی بسته شد. تحلیلگران و سرمایه‌گذاران انتظار دارند این رالی تا سال ۲۰۲۱ تا رسیدن به قیمت‌های شش رقمی ادامه یابد.

پس از افت آخر هفته به محدوده ۱۸ هزار دلار، قیمت بیت کوین بار دیگر بهبود یافت و به بالای ۱۹ هزار دلار رسید. و در حال حاضر زیر ۱۹۳۰۰ دلار معامله می‌شود.

به نظر می‌رسد که یک کانال range bound (محدوده بین خط حمایت و مقاومت) در این محدوده تشکیل شده، زیرا این دارایی قادر به عبور از سد روانی ۲۰ هزار دلار نیست. بالاترین قیمت ثبت شده توسط وب سایت تریدینگ ویو Tradingview.com در ۱ دسامبر کمی بیش از ۱۹۹۰۰ دلار بوده، هرچند ممکن است برخی از صرافی‌ها به دلیل تقاضای محلی قیمت بالاتری را گزارش کرده باشند.

بالاترین قیمت هفتگی، شمع هفتگی بزرگ بیت کوین

تعدادی از تحلیلگران با دقت بررسی کرد‌ه‌اند که بیت کوین بالاترین شمع هفتگی خود را پس از صرف تقریباً یک هفته بالای ۱۹ هزار دلار بسته است. در طول پامپ سال ۲۰۱۷، BTC تنها سه روز موفق شد بالاتر از این قیمت بماند و باعث ایجاد فتیله‌های بلند (long wick) روی نمودار شمعی هفتگی شد.

برخی اظهار داشتند که بسته شدن قیمت در کوین بیس به حد نصاب نرسید، اما صرافی‌های دیگر مانند بیتس مپ و بیتمکس به رکورد بالاترین قیمت هفتگی رسیدند.

بالاترین قیمت هفتگی بیت کوین

بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین در بالاترین قیمت

بیشتر بخوانید: راهنمای نمودار شمعی برای مبتدیان و ۱۲ الگوی شمعی محبوب در تحلیل‌های تکنیکال

پیش‌بینی بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری

سرمایه‌گذار کلان، دن تاپیرو (Dan Tapiero)، هم‌بنیانگذار ۱۰T Holdings، در مورد رالی تاریخی بیت کوین که از زمان سقوط بازار به خاطر ویروس کرونا در اواسط ماه مارس ایجاد شده، اظهار داشت یک تکرار می‌تواند قیمت‌ها را در سال آینده شش رقمی کند:

جالب اینجاست که همین ۹ ماه پیش قیمت بیت کوین ۴۰۰۰ دلار بود. تقریباً یک رالی ۵۰۰ درصدی تا به امروز. یک رالی ۵۰۰ درصدی دیگر از اینجا ما را به بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری می‌رساند. فکر نکنید که این اتفاق می‌تواند در ۹ ماه رخ دهد، اما آنچه در ۹ ماه گذشته انجام شده می‌تواند دوباره تکرار شود.

در حال حاضر، اکوسیستم ارز دیجیتال با اظهار نظرهایی از سوی افراد برجسته این صنعت مانند کامرون وینکلووس (Cameron Winklevoss) عمدتاً صعودی است. ونکلووس گفته:

من همچنان این سؤال را مطرح می‌کنم که چگونه بیت کوین را حتی توسط سرمایه‌گذاران کارکشته ارزش‌گذاری می‌کنید. پاسخ بسیار ساده است: عرضه و تقاضا. همین است. و ما می‌دانیم که میزان عرضه ۲۱ میلیون ثابت است، بنابراین ارزش‌گذاری منحصراً مربوط به تقاضاست.

یک رالی شش رقمی در ۱۲ ماه آینده کمی بعید به نظر می‌رسد، اما اگر بیت کوین بتواند سد کنونی را بشکند، می‌تواند به راحتی در مدت زمان کوتاه حدود ۵۰٪ جهش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تحلیل کامل قیمت ۱۰۰ هزار دلاری بیت کوین

در سوی دیگر بازارهای ارز دیجیتال چه خبر است؟

بر اساس گزارش Tradingview.com، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در آخر هفته با صعود به ۵۶۵ میلیارد دلار تقریباً ۲۰ میلیارد دلار افزایش یافت. این مقدار هنوز در بالاترین سطح خود از ژانویه ۲۰۱۸ درجا می‌زند، اما ۴۷٪ از قله ۸۳۰ میلیارد دلار فاصله دارد، زیرا در این زمان آلتکوین‌ها عملکرد ضعیفی داشته‌اند.

اتریوم برای معامله در محدوده ۵۹۰ دلار به زیر ۶۰۰ دلار عقب‌نشینی کرده است. در حالی که بقیه ۲۰ رمز ارز برتر طی ۲۴ ساعت گذشته حرکت اندکی داشته‌اند. هفته دیگر می‌تواند حرکات بزرگتری را به همراه داشته باشد، به خصوص اگر اتریوم بتواند از سد ۷۰۰ دلار عبور کند.

آیا به نظر شما بیت کوین می‌تواند سد ۲۰ هزار دلار را بشکند؟ آیا یک قیمت شش رقمی برای بیت کوین دست یافتنی خواهد بود؟ نظرات خود را در کوین نیک با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptopotato