بانک Hauck & Aufhäuser، از قدیمی‌ترین بانک‌های آلمان، با همکاری شرکت فین تک Kapilendo مستقر در برلین درصدد راه‌اندازی یک صندوق ارزهای دیجیتال در آلمان است.

راه‌اندازی صندوق ارزهای دیجیتال توسط یک بانک آلمانی

به گزارش رسانه خبری فاندویو (Fundview )، بانک Hauck & Aufhäuser قرار است این صندوق ارزهای دیجیتال را تحت بازوی دارایی‌های دیجیتال خود، Hauck & Aufhäuser Innovative Capital یا HAIC در ژانویه ۲۰۲۱ راه‌اندازی کند. صندوق دارایی دیجیتال شماره یک HAIC روی سه دارایی دیجیتال، یعنی بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و استلار (XLM) سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این رسانه آلمانی تأکید می‌کند که این صندوق یک استراتژی سرمایه‌گذاری غیر فعال را دنبال خواهد کرد.

مایکل بنتلاژ (Michael Bentlage)، رئیس Hauck & Aufhäuser Privatbankiers می‌گوید، ورود بانک آلمانی به بازار ارزهای دیجیتال نشانه‌ای از رشد و جذابیت روزافزون رمز ارزها در آلمان است.

وی گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از تقاضای فزاینده برای محصولات صندوق دارایی‌های دیجیتال هستند و همچنین شاهد علاقه شدید از سمت مشتری هستیم. بنابراین، برای ما مهم است که در مراحل اولیه مسیر صحیح را تعیین کرده و برای مشتریان خود دسترسی به این کلاس دارایی نوآورانه را فراهم کنیم.

راه اندازی صندوق ارزهای دیجیتال در یک بانک آلمانی

راه اندازی صندوق ارز دیجیتال توسط بانک Hauck & Aufhäuser در آلمان

بیشتر بخوانید: قانون گذاری ارز دیجیتال در آلمان

آلمان در مسیر پذیرش رمز ارزها

در ماه سپتامبر، Hauck & Aufhäuser مجوز HAIC را از سازمان نظارت بر امور مالی فدرال کشور آلمان یا BaFin دریافت کرد.

 اوایل سال جاری، BaFin بیت کوین و رمز ارزها را به عنوان ابزارهای مالی قانونی در آلمان طبقه‌بندی کرد:

«به عنوان نمایش دیجیتالی از ارزشی که توسط هیچ بانک مرکزی یا ارگان عمومی صادر یا تضمین نشده و لزوماً با ارز مشخص شده توسط قانون مرتبط نبوده و دارای وضعیت حقوقی یک ارز یا پول نیست، اما توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی به عنوان وسیله مبادله پذیرفته شده و می‌تواند به صورت الکترونیکی انتقال داده شده، ذخیره و معامله شود.»

آیا به نظر شما بیت کوین در مسیر پذیرش و قرار گرفتن در جریان اصلی قرار گرفته است؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: dailyhodl