با وجود ناآرامی‌های اقتصادی جهانی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، ارز رمزنگاری شده بیت کوین توانسته از بازار سهام سنتی و فلزهای گرانبها، از نظر سود پیشی بگیرد. در حالی که طلا به‌عنوان یک دارایی محافظتی در برابر آشفتگی‌های اقتصادی، مشتری‌ها را به خود جلب می‌کند، ثابت شده که بیت‌کوین نوعی دارایی است که در این بازار شانس بهتری دارد. در ادامه این مطلب از کوین نیک در مورد قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین و طلا صحبت خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با ما همراه باشید.

قیمت طلا در هر اونس ۱۷۲۲ دلار معامله می‌شود که از ابتدای امسال ۱۳ درصد رشد داشته است. در مقایسه، قیمت بیت‌کوین علی‌رغم پشت سرگذاشتن یکی از بدترین روزها در اواسط ماه مارس، نسبت به سال گذشته بیش از ۳۱ درصد افزایش یافته است.

اخیرا، هم‌بنیانگذار و شریک شرکت مورگان کریک دیجیتال (Morgan Creek Digital)، آنتونی پامپلیانو (Anthony Pompliano) در توییتر به تفاوت بین ارز رمزنگاری شده بیت کوین و طلا اشاره کرد.

مقایسه ارز رمزنگاری شده بیت کوینبا طلا

عملکرد بهتر بیت کوین نسبت به طلا

این مطلب راهم مطالعه کنید: هاوینگ بیت کوین چیست ؛ با یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تاریخ بیت کوین آشنا شوید

آنتونی پامپلیانو، در توییتی با استفاده از قیمت‌های محاسبه‌شده در ۱۳ ماه مه، از رسانه‌ها به‌دلیل ادامه حمایت از سایر دارایی‌ها در عین نادیده‌گرفتن بیت‌کوین، انتقاد کرد:

طلا تا به امروز ۱۲٪ و ارز رمزنگاری شده بیت کوین در مدت مشابه ۲۵٪ رشد داشته است. من نمی‌توانم به رسانه‌هایی با مقالاتی با عنوان «بیت‌کوین در حال اثبات خود به‌عنوان بهترین دارایی امن در بحران اقتصادی است» دلخوش و امیدوار باشم. اما حتی سکوت آن‌ها نمی‌تواند حقیقت را تغییر دهد.

در هفته گذشته، سرمایه‌گذار افسانه‌ای، پل تودور جونز دوم افشا کرد که بیش از ۱٪ کل دارایی خود را به معامله‌های آتی بیت‌کوین، به‌عنوان راهی برای جبران کاهش ارزش ارز فیات بانک‌های مرکزی، اختصاص داده است.

منبع: cryptoglobe