نمودار تغییرات قیمتی بیت کوین در حال حاضر بسیار جالب به نظر می‌رسد، اگر به نمودار ۴ ساعته جفت ارز بیت کوین / دلار (BTC/USD) نگاهی بیندازیم، می‌توانیم ببینیم یک همگرایی خرسی بین خطوط میانگین متحرک نمایی (EMA) ۵۰ و ۱۰۰ برای اولین بار از تاریخ ۲۲ ژوئیه شکل گرفته است. در ادامه این مطلب قصد داریم به تحلیل قیمت بیت کوین روز ۶ شهریور بپردازیم.

در واقع این وضعیت به ما نشان می‌دهد کاهش بیشتری در کوتاه مدت در پیش خواهد بود. اما اگر با دقت بیشتری به نمودار تغییرات قیمتی امروز نگاه کنیم، نشانه‌هایی وجود دارد که می‌توانیم امیدوار باشیم بیت کوین خیلی زود قیمت از دست داده خود را جبران کند.

روند فعلی بیت کوین شبیه به شروع الگوی دستکاری بازار توسط یک نهنگ است که در ابتدای ماه هم مشابه آن را دیده بودیم (در نمودارهای پایین با دایره‌های زردرنگ مشخص شده است). اگر این فرضیه درست باشد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم قیمت بیت کوین به زودی به ۱۱٫۶۰۰ دلار افزایش یابد و به گاوها کمک می‌کند تا همگرایی EMA را کاهش دهد.

سطوح قیمتی مهم بیت کوین در کوتاه مدت

در نمودار روزانه قیمت بیت کوین می‌بینم در روز ۲ اوت، الگوی دستکاری نهنگ به وضوح مشهود است، این الگو دارای ۴ ویژگی مهم است که عبارتند از:

۱. کاهش شدید که با بازگشت حدودا ۵۰ درصدی قبل از بسته شدن همراه است.

۲. سپس یک مدت کوتاه شاهد نوسانات قیمتی پایین خواهیم بود.

۳. نوسانات جانبی کوچک، یک روند صعودی کوچک از پایین‌ترین پایین به بالاترین پایین را ایجاد می‌کند.

۴. سپس این الگو با بازگشت کامل قیمت به سطح قبل از کاهش شدید کامل می‌شود.

تحلیل قیمت بیت کوین ۶ شهریور

نمودار روزانه تغییرات قیمتی بیت کوین – الگوی نهنگ با دایره‌های زرد مشخص شده است

در حال حاضر هم ما شاهد یک کاهش شدید نزدیک به ۴ درصد در قیمت بیت کوین هستیم که کمی جبران شده است. در ادامه با فروکش کردن نوسانات بازار، بیت کوین فشارهای جانبی را آغاز کرده است.

در نمودار ۴ ساعته به وضوح می‌بینیم که یک روند پایین‌ترین پایین به بالاترین پایین هستیم که می‌تواند به ما این سیگنال را بدهد اگر الگوی نهنگ دوباره اجرا شود شاهد افزایش سریع قیمت به سطح ۱۱٫۶۰۰ دلاری خواهیم بود.

تحلیل قیمت بیت کوین ۶ شهریور

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین – الگوی نهنگ با دایره‌های زرد مشخص شده است

این مطلب راهم مطالعه کنید: استخراج ۱۱ میلیارد دلار بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو

این صعود باعث می‌شود دوباره قیمت بیت کوین به بالاتر از خطوط میانگین متحرک نمایی ۵۰ و ۱۰۰ باز گردد و برای بازیابی کامل نیاز به حمایت گاوهای بازار دارد.

اگر اولین نشانه‌های روند صعودی جدید از الگوی نهنگ آشکار شود، قیمت‌های ۱۱٫۸۰۰ و ۱۲۰۰۰ دلار همچنان به عنوان مهم‌ترین  سطوح مقاومت ما محسوب خواهند شد. در صورت حمایت گاوهای بازار و شکستن این سطح مقاومت، مقاومت ۱۲٫۴۷۰ دلاری هدف بعدی بیت کوین برای به ثبت رساندن بالاترین قیمت سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

اما در صورتی که صحت این الگو رد شود و قیمت بیت کوین به سقوط خود ادامه دهد، احتمالا قیمت‌های ۱۱٫۲۰۰ دلار و ۱۱٫۱۰۰ دلار (پایین‌ترین قیمت هفته) و سطح روانی ۱۱٫۰۰۰ دلار مهمترین سطوح حمایت بیت کوین خواهند بود. در صورت ریزش بیشتر بیت کوین سطح ۱۰٫۵۰۰ دلاری که در اواسط فوریه امسال به عنوان یک سطح مقاومت شناخته می‌شد حالا به عنوان مهمترین سطح حمایت عمل خواهد کرد.

جالب است بدانید با ریزش شدید بیت کوین در چند روز گذشته میزان سهم بازار بیت کوین به ۵۶/۶ درصد کاهش داشت و در حال حاضر ۲۱۰ میلیارد دلار از ارزش کل ۳۷۲ میلیارد دلاری بازار ارزهای دیجیتال در دستان بیت کوین قرار دارد.

شما هم می‌توانید تحلیل خود از تغییرات قیمت بیت کوین در روز ۶ شهریور را از طریق سایت یا شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با دیگران در میان بگذارید و با فعالان این حوزه بحث و تبادل نظر کنید.

منبع: cryptopotato