اگر بیت‌کوین خریده باشید یا قصد تهیه تعدادی بیت‌کوین داشته باشید، دیر یا زود نیاز دارید که بدانید ارزش این سکه‌های رمزنگاری‌شده هنگام تبدیل به ارز مورد نظرتان، چقدر است. در آینده شاید نیاز باشد که بدانید، آیا باید سکه‌های خود را نگه دارید یا آن‌ها را بفروشید، با این امید که در این فرآیند سود کمی نصیبتان شود. با این ‌حال، شاید تجزیه‌و‌تحلیل نمودارهای قیمت بیت کوین و درک واژه‌های دنیای مالی به‌‌ویژه برای افراد مبتدی دشوار باشد. به همین دلیل این راهنما از کوین نیک به‌عنوان مبانی اولیه در درک نمودارهای قیمت بیت کوین برایتان مفید خواهد بود.

در حال حاضر قیمت بیت کوین چقدر است؟

بهترین مکان برای اطلاع از آخرین قیمت بیت کوین (نماد ارز: BTC یا XBT) همان صرافی که شما از آن خرید کرده‌اید (Bitstamp ، Bitfinex ، BTC-e و بایننس محبوب‌ترین صرافی‌ها در حال حاضر هستند) یا شاخص قیمت بیت کوین متعلق به Coindesk است.

اطلاع از قیمت فعلی بیت‌کوین، بحث مهمی است، اما خیلی زود درک این‌که روند قیمت‌ها در آینده به‌کدام سمت‌وسو سوق پیدا می‌کند، برایتان به یک ضرورت تبدیل خواهد شد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: روانشناسی بازار چیست و چه تاثیری روی بازار ارز دیجیتال دارد؟

روش‌هایی برای پیش‌بینی روند قیمت

پیش‌بینی روند قیمت هر چیزی‌ که در بورس کالا معامله شود، یک بازی با احتمال ریسک بالا است. هیچ‌کس نمی‌تواند به‌طور دائم پیش‌بینی درستی داشته باشد. بسیاری از معامله‌گران، اگر تمام پس‌انداز زندگیشان را از دست نداده باشند، پول بسیار زیادی را در چنین تلاش‌هایی از دست داده‌اند.

۲ رویکرد اصلی برای پیش‌بینی بهبود قیمت، تجزیه‌وتحلیل بنیادین و تجزیه‌وتحلیل تکنیکی هستند. در حالی ‌که تجزیه‌وتحلیل بنیادین، نیروهای اصلی یک اقتصاد، یک شرکت یا یک امنیت را مورد بررسی قرار می‌دهد، تجزیه‌و‌تحلیل تکنیکی تلاش می‌کند تا جهت قیمت‌ها را بر اساس داده‌های قبلی بازار و در درجه اول تاریخچه قیمت‌ها و ظرفیت‌های یافت‌شده در نمودار قیمت‌ها را پیش‌بینی کند.

نمودارهای قیمت بیت کوین را از کجا پیدا کنید

برای انجام تجزیه‌و‌تحلیل تکنیکی در مورد تاریخچه قیمت و ظرفیت بیت‌کوین، به نمودارهای قیمت بیت‌کوین نیاز دارید که داده‌ها در آن‌ها بهتر از جداولی با یک سری اعداد قابل درک هستند. یکی از مکان‌های خوب برای شروع این ‌کار، نمودارهای شاخص قیمت بیت کوین Coindesk است.

برای شروع سراغ نمودارهای قیمت بیت کوین ساده بروید

برای شروع سراغ یک نمودار قیمت ساده بروید

نمودار قیمت بیت کوین

ابتدایی‌ترین نوع نمودار، قیمت‌ها را به‌صورت یک خط نمایش می‌دهد.

قیمت‌های نهایی برای هر دوره زمانی مشخص (یک ماه، یک هفته، یک روز، یک ساعت و غیره) برای ترسیم خط قیمت استفاده می‌شوند. از این نوع نمودار می‌توان برای به‌دست‌آوردن یک بررسی اجمالی و سریع از آنچه اخیرا انجام شده است استفاده کرد، اما معامله‌گران برای نتیجه‌گیری به داده‌های بیشتری نیاز دارند.

انتخاب معامله‌گر، نمودار شمعی

متداول‌ترین نوع نمودار در بین تاجران، نمودار قیمت شمعی است. همان‌طور که در قسمت زیر مشاهده می‌کنید:

انتخاب معامله‌گر: نمودار شمعی

نمودار شمعی بیت کوین

نمودارهای شمعی به غیر از قیمت نهایی، داده‌های بیشتری را نشان می‌دهند، هر «شمع» قیمت ابتدایی، پایین‌ترین و بالاترین قیمت دوره زمانی معین و همچنین قیمت نهایی را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، رنگ بدنه شمع نشان می‌دهد که آیا قیمت نهایی بالاتر از قیمت ابتدایی (معمولا یک نوار سبز است که به آن نوار بالا گفته می‌شود) یا پایین‌تر از قیمت ابتدایی (معمولا به‌‌رنگ قرمز است که نوار پایین نامیده می‌شود) است.

انتخاب معامله‌گر: نمودار شمعی

کندل استیک بیت کوین

نمودار شمعی متعلق به خانواده نمودارهای قیمت OHLC ( ابتدایی بالا، نهایی پایین) است، اما تعداد دیگری از نمودارها هم وجود دارند که مطابق با اولویت معاملات تجاری پیشرفته هستند.

نمودار دیگری که ارزش نام‌بردن دارد، نمودار دامنه غیرزمانی (NTB) است. با این‌ حال، شاید درک این نمودارها برای افراد مبتدی دشوارتر باشد.

نمودارهای قیمت شمعی حاوی اطلاعات مفیدی برای معامله‌گران ماهر هستند، از جمله این‌که وسعت شمع، گسترده یا باریک است (تفاوت بین قیمت‌های بالا و پایین را به نمایش می‌گذارد)، جایی‌که قیمت نهایی را نسبت به بالا و پایین و غیره نشان می‌دهد.

همراه با الگوهایی که گروه‌های شمعی تشکیل می‌دهند، این همان چیزی است که معامله‌گران گرایش روند خود را بر اساس در حال ترقی (افزایش قیمت)، در حال نزول (افت قیمت) یا طیف‌های فرعی و یک‌طرفه قرار می‌دهند.

برخی از پلتفرم‌های معروف با بسیاری از این ویژگی‌ها عبارتند ازBitcoinity ،Bitcoin Wisdom ، Zeroblock و TradeBlock.

این مطلب راهم مطالعه کنید: مدیریت ریسک چیست و چگونه در دنیای ارز دیجیتال، به کمک ما می‌آید؟

از این‌جا به‌کجا برویم

اکنون که با مقدمه‌ای برای خواندن نمودارهای قیمت بیت کوین آشنا شدید، خوب است که رشد قیمت بیت‌کوین را به‌صورت روزانه دنبال کنید. شما ناگزیر متوجه برخی موارد خاص، به احتمال زیاد روند رفتار قیمت‌ها، در نمودارها خواهید شد. بعدها، به‌خاطر خواهید آورد که این همان نقطه‌ای بود که شما را به‌سمت هنر تجزیه‌و‌تحلیل تکنیکی قیمت سوق داد.

اگر به دنبال خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بدون کمترین معطلی هستید، با ما در ارتباط باشید؛ زیرا این دقیقا همان کاری است که ما در «کوین نیک» برای شما انجام می‌دهیم. اینجا خرید و فروش انواع ارز دیجیتال، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و در اکثر ساعات شبانه روز، هوای شما را داریم!