مدیر عامل مایکرواستراتژی، مایکل سیلور (Michael Saylor) توضیح می‌دهد که چرا او و شرکتش صدها میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده‌اند. وی با اشاره به ارزش بیت کوین در آینده اظهار داشت که تنها ٪ ۱ از سرمایه‌گذاران دلیل آن را می‌دانند.

ارزش بیت کوین در آینده

سیلور در مصاحبه جدید خود با Fast Money شبکه اخبار تجاری CNBC، توضیح می‌دهد که چرا وی معتقد است بیت کوین بسیار برتر از طلا است و در حال حاضر بهترین دارایی ذخیره ایمن روی زمین محسوب می‌شود:

مسئله این است که به دلیل گسترش سریع عرضه پولی توسط بانک‌های مرکزی، هزینه به سرمایه نسبت به سال گذشته از ٪ ۵ به ٪ ۱۵ رسیده است. اگر به چهار سال آینده نگاه کنیم، اوراق قرضه بی‌نام و نرخ رشد APS باید برای حفظ ثروت از این مانع عبور کنند. ما ۵۰۰ میلیون دلار پول نقد داشتیم، اما می‌دانستیم که ۵۰۰ میلیون دلار پول نقد دیگر نیز تولید خواهیم کرد. متوجه شدیم که اگر این پول نقد را نگه داریم ارزش آن ٪ ۱۰ الی ٪ ۱۵ در سال کاهش می‌یابد. من نمی‌خواستم نیمی از سرمایه شرکت را از دست بدهم. چیزی که خیلی خوب در مورد بیت کوین درک نشده این است که BTC، در حال حاضر بهترین دارایی ذخیره در جهان است. طوری طراحی شده که در همه جنبه‌ها از طلا برتر است.

 بیشتر بخوانید: آیا رابطه‌ای مشترک بین فیسبوک، تسلا و بیت کوین وجود دارد؟

بیت کوین به عنوان یک ذخیره ارزش

سیلور در اینباره افزود:

به همین ترتیب، بسیاری از مردم این جنبه از دارایی بیت کوین را درک کرده‌اند. در دهه گذشته بیت کوین سالانه کمابیش ٪ ۱۰۰ افزایش داشته است. آنچه که مردم متوجه نمی‌شوند، این است که بیت کوین یک شبکه پولی است و به عنوان یک شبکه پولی قادر به ذخیره و هدایت انرژی در طول زمان و بدون اتلاف انرژی است. بنابراین، ما واقعاً از این ایده هیجان‌زده شدیم و آن را به عنوان یک راه حل برای مشکل ذخیره ارزش دیدیم. نه فقط به خاطر ۳۰۰ تریلیون دلار سرمایه در جهان، بلکه برای ۷/۵ میلیارد نفر در کره زمین.

نگرانی‌ها در مورد بیت کوین  بی‌مورد است

سیلور می‌گوید، نگرانی‌ها در مورد BTC بیش از حد اغراق شده است و نوسانات آن با گذشت زمان کاهش می‌یابد. او می‌گوید که درک واقعی سرمایه‌گذاران از ارزش بیت کوین در آینده زمان می‌برد. اما معتقد است در طولاین مدت بیت کوین از بزرگ‌ترین شرکت‌های روی زمین، از جمله اپل، آمازون و فیسبوک بزرگ‌تر خواهد شد.

نگرانی‌های سنتی در مورد بیت کوین این است که ممکن است هک شود. ممکن است کپی شود. ممکن است ممنوع شود. اما بیت کوین بعد از یک دهه هک نشده است. هیچ کس موفق به کپی کردن آن نشده است. قرار نیست ممنوع شود. اگرچه مردم به عنوان یک دارایی بی‌ثبات و پر نوسان به آن نگاه می‌کنند، ممکن است تنها در دهه اول بی‌ثبات باشد. به نظر نمی‌رسد که در دهه آینده اینقدر پرنوسان باشد. در واقع به نظر می‌رسد که بیت کوین به عنوان دارایی اصلی ذخیره برای افرادی که به دنبال راهی برای جلوگیری از تورم بزرگ پولی هستند در حال ظهور است …

نظر شما در مورد ارزش بیت کوین در آینده چیست؟ آیا بعد از گذشت یک دهه، بیت کوین پر نوسان خواهد بود؟ نظرات خود را در کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: dailyhodl