پائول تودور جونز، سرمایه‌گذار افسانه‌ای صندوق‌های پوشش ریسک، دیروز با افشای این‌که بیت‌کوین (BTC) بخشی از سبد سرمایه‌گذاری او را تشکیل می‌دهد، هیجان گسترده‌ای را در بازارهای ارزهای رمزنگاری‌شده برانگیخت. معامله‌گران و فعالان این صنعت مانند مدیرعامل صرافی بیت مکس انتظار دارند که این اقدام، سرمایه‌گذاران بزرگ بیشتری را به این بازار بیاورد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با کوین نیک همراه باشید.

آرتور هایز (Arthur Hayes)، مدیرعامل دومین صرافی بزرگ ارز دیجیتال جهان، یعنی صرافی بیت مکس می‌گوید که جونز به‌تازگی ریسک را از سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزنگاری‌شده مانند بیت‌کوین از بین برده است. هایز در هفتم ماه مه توییت کرد:

«انتظار داریم که بسیاری از مدیران صندوق بتا شروع به کپی‌برداری از این کار کنند.»

صرافی بیت مکس و بیت کوین

صرافی بیت مکس

این مطلب راهم مطالعه کنید: با ارزهای رمزنگاری دارایی جدیدی که در سراسر جهان گسترده شده آشنا شوید

جونز راه را برای ورود سایر مدیران صندوق‌های پوششی به بیت‌کوین هموار می‌کند

هایز تنها در این فکر نیست که سرمایه‌گذاران سازمانی بیشتری از روش جونز برای محافظت در برابر خطرات تورمی پیروی کنند. در تاریخ هفتم ماه مه، برایان کلی (Brian Kelly) یا BK از حرفه‌ای‌های بیت‌کوین CNBC و معامله‌گران فست مانی (Fast Money) CNBC درباره تاثیر احتمالی اخبار مربوط به این سرمایه‌گذار میلیاردر در مورد بیت‌‌‌کوین بحث کردند.

کارن فینرمن (Karen Finerman)، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت متروپولیتن کپیتال ادوایزر (Metropolitan Capital Advisors)  و عضو هیات مشاوره فست مانی CNBC هم معتقد است که جونز راه را برای جذب بیشتر صندوق‌های پوشش ریسک و سرمایه‌گذاران اصلی در بیت‌کوین هموار می‌کند.

فینرمن تصریح کرد:

اکنون که جونز در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است، مردم از خرید آن احساس امنیت بیشتری خواهند کرد. «اگر بیت‌کوین به‌طور کامل دچار فروپاشی شود، هیچ فردی نمی‌خواهد بیت‌کوین‌های خود را خارج کند. اما اگر بتوانید بگویید که جونز هم صاحب آن است، شاید کمی خیالتان راحت‌تر شود.»

مدیرعامل صرافی بیت مکس

ارزش بالای بیت‌کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۶ موردی که ای کاش هنگام شروع تجارت ارزهای رمزنگاری شده می‌دانستم

برایان کلی می‌گوید، ارزش بیت‌کوین از طلا بالاتر است

جونز اظهار داشت که بیت‌کوین برای او یادآور نقش اساسی است که طلا در بحران اقتصادی دهه ۱۹۷۰ بازی کرد. براساس گزارش BK از CNBC، بیت‌کوین و طلا، هر دو به‌دلیل ویژگی‌های مشترک خود مانند ذخیره پوششی، می‌توانند در شرایط فعلی اقتصادی عملکرد خوبی داشته باشند. با این حال، تحلیلگر بیت‌کوین CNBC می‌گوید که بیت‌کوین به‌دلیل ماهیت دیجیتال و سیار آن، در شرایط فعلی نقش بزرگ‌تری را ایفا خواهد کرد. کلی همچنین بیان کرد که بیت‌کوین «صعود بسیار بالاتری» دارد و نسبت سود به زیان آن (risk-to-reward) بهتر است.

در تاریخ دوم ماه می، صرافی اصلی ارزهای رمزنگاری ایالات متحده، کوین بیس، گزارشی را منتشر کرد که ادعا می‌کند بحران پاندمی ویروس کرونا، باعث می‌شود بیت‌کوین برتر از طلا باشد.

منبع: cointelegraph